پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

برخورد نفسگیر دو ابر گلزن؛ پیش بازی جدال سنگین نیوکمپ

کد خبر : 16378  |  زمان ارسال : سه شنبه 12 فروردین 1393
سه شنبه شب شاید هیجان انگیزترین مسابقه یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیوکمپ برگزار خواهد شد و دو تیم بارسلونا و اتلتیکو مادرید در مقابل هم صف آرایی می کنند.    

بارسلونا در شرایطی فردا شب باید به استقبال اتلتیکو مادرید برود که در لالیگا یک امتیاز از این تیم عقب است. دو تیم اخیرا بازی های فوق العاده اراده داده اند و در فرم ایده آل قرار دارند. اتلیتکومادرید 6 بازی اخیر خود را و بارسلونا هم 5 بازی اخیر خود را با برد پشت سر گذاشته اند.

در حالی که بارسلونا موتور خط حمله آتشین خود را دوباره به کار انداخته و در 5 بازی اخیر خود 17 گل به ثمر رسانده، مردان دیگوسیمئونه در طرف دیگر در خط دفاع فوق العاده عمل کرده اند. اتلتیکومادرید در شش بازی تنها دو گل دریافت کرده است. بنابراین یکی از نکات تماشای این دیدار برخورد توپخانۀ خط حمله بارسلونا با دژ دفاعی مستحکم مادریدی ها است.

هر دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی کارنامه بسیار خوبی از به جا گذاشته اند. بارسلونا که به دنبال این است که برای هفتمین فصل متوالی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برسد، در مرحله یک هشتم تیم پرقدرت منچسترسیتی را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد و با اقتدار به یک چهارم صعود کرد. اتلتیکو هم که می خواهد پس از 40 سال خود را دوباره در نیمه نهایی لیگ قهرمانان ببنید، در یک هشتم نهایی به مصاف آ.ث میلان رفت و با قدرت تمام باشگاه صاحب نام ایتالیایی را در هم کوبید، تا برای کاتالان زنگ خطر به صدا درآید.

جدال نفس گیر دو ستارۀ گلزن


بدون شک اگر بخواهیم نام دو بازیکن را بیاوریم که می توانند بیشترین تاثیر را در بازی فردا داشته باشند، این دو بازیکن قطعا لیونل مسی و دیگو کاستا خواهند بود.

هر دو بازیکن در شرایطی پا به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان می گذارند که در شرایطی ایده آل قرار دارند. ستارۀ آرژانتینی بارسلونا اکنون بر تمام مشکلاتش این فصلش غلبه کرده و به فرم مطلوب برگشته است. او در ال کلاسیکو نشان داد که باید منتظر مسی همیشگی در ادامه فصل باشیم. ستارۀ برزیلی- اسپانیایی اتلتیکومادرید هم این فصل در اوج بوده و یکی از عوامل اصلی موفقیت اتلتیکو در این فصل بوده است. با این حال، نکته جالب این است که این دو بازیکن در این فصل سه بار رو در روی هم قرار گرفته اند اما هیچ کدام موفق به گلزنی در این سه دیدار نشده اند.

لیونل مسی در 5 بازی اخیر بارسلونا موفق به گلزنی شده است. او همچنین در این   5 بازی دو بار هتریک کرده که یکی در مقابل اوساسونا و دیگر در مقابل رئال مادرید بوده است. ستارۀ آرژانتینی را همچنین می توان یکی از عوامل پیروزی بارسلونا در مصاف سنگین با منچسترسیتی به شمار آورد. لیونل مسی که 4 گل تا رسیدن به رکورد 71 گل زده رائول در لیگ قهرمانان فاصله دارد، عزم بالایی دارد که در این قسمت دنیای فوتبال هم رکورد دیگری را به نام خود ثبت کند.

در سوی دیگر، دیگو کاستا در شرایطی قدم به نیوکمپ خواهد گذاشت که شنبه گذشته و در بازی اتلتیکو و بیلبائو توانست سی و سومین گل فصل خود را برای سرخ و سفیدپوشان مادرید به ثمر برساند. مهاجم اتلتیکو 25 گل در لالیگا به ثمر رسانده و با دو گل فاصله با کریستیانو رونالدو در رده دوم برترین گلزنان لالیگا قرار دارد. او همچنین در 5 بازی لیگ قهرمانان که برای اتلتیکو انجام داده موفق شده 7 بار دروازه حریفان را باز کند و یک گل هم در کوپا دل ری زده است. کاستا هم برای اینکه از مسی عقب نماند در 5 بازی اخیر اتلتیکو گل زده است.

نتایج سه بازی اخیر دو تیم:


اتلتیکو مادرید 0 – بارسلونا 0 ؛ لالیگا

بارسلونا 0 – اتلتیکومادرید 0 ؛ سوپرجام اسپانیا

اتلتیکو مادرید 1( با گل داوید ویا) – بارسلونا 1 (با گل نیمار)؛ سوپرجام اسپانیا

آمار  کلی دو تیم

- بارسلونا در نه بازی اخیر خود مقابل اتلتیکومادرید شکست نخورده اند. آبی اناری ها از این 9 بازی، 6 بازی را با پیروزی و 3 بازی را با تساوی پشت سر گذاشته اند.

- اتلتیکو در این فصل لیگ قهرمانان هرگز شکست نخورده است. آنها 7 بازی را با پیروزی و 1 بازی را با تساوی به پایان رسانده اند.

- بارسلونا در 6 فصل اخیر لیگ قهرمانان اروپا یکی از پایه های نیمه نهایی بوده و در سال های 2009 و 2011 موفق به کسب جام قهرمانی شده است.

- اتلتیکومادرید و بارسلونا اکنون در رده های اول و دوم لالیگا قرار دارند و به ترتیب 76 و 75 امتیاز دارند.

- اتلتیکومادرید در این فصل لیگ قهرمانان تاکنون تنها 4 گل خورده است که این تیم را در بین تیم های راه یافته به مرحله  یک چهارم این فصل رکورد دار می کند.

دو تیم قبلا هرگز در لیگ قهرمانان با هم روبرو نشده اند.

بازی کلاسیک و به یاد ماندنی دو تیم

اتلتیکو مادرید 4 – بارسلونا 3 ؛ مارس 2009

در یکی از هیجان انگیزترین مصاف های دو تیم در وینسنته کالدرون، سرخیو آگوئرو با گلی که در دقیقه 89 به ثمر رساند، پیروزی تیم میزبان را تضمین کرد.

در این بازی تیری آنری ستاره بارسلونا بود و ابتدا آبی اناری ها را پیش انداخت. اما دیگو فورلاند اروگوئه ای و سرخیو اگوئرو دوباره همه چیز را به تساوی کشاندند. پس از آن نوبت گل زنی لیونل مسی بود تا دوباره کاتالان ها را پیش بیاندازد. اما باز هم دو ستاره گلزن اتلتیکو در این تریلر نفس گیر کم نیاورندو فورلاند و آگوئرو به ترتیب دروازه آبی اناری ها را باز کردند تا پیروز یکی از به یادماندنی ترین برخوردهای دو تیم باشند.

مصدومان و محرومان

بارسلونا در این دیدار دروازه بان اول خود، ویکتور والدز، را به دلیل مصدومیت زانویش در اختیاز نخواهد داشت.

در طرف دیگر، اتلتیکو هم خاویر مونکئیلو را به دلیل مصدومیت و رائول گارسیا را دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.