پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

فینال 50 – 50 کوپا دل ری؛ نبردی که مسائل روحی – روانی برنده را تعیین می کند

کد خبر : 16962  |  زمان ارسال : پنجشنبه 28 فروردین 1393
بارسلونا و رئال مادرید در شرایطی امشب در فینال جام حذفی اسپانیا به مصاف یکدیگر می روند


که هر کدام مشکلات خاص خودشان را دارند وبا شرایطی و مشکلات روانی خاص خود دست و پنجه نرم می کنند، در این میان سوالی که پیش می آید این است که کدام یک از این دو در این شرایط بیشتر تحت فشار قرار خواهد گرفت و متاثر خواهد شد؟ در ادامه نگاهی انداخته ایم به وضعیت دو تیم پیش از فینال کوپا دل ری در مستایا.


final copa del Rey 2014


سرانجام روز موعود فرا رسید و بارسا و رئال در فینال کوپا دل ری به هم رسیدند، اما هیچ کدام در وضعیت ایده آلی نیستند و در آمادگی کامل قرار ندارند. رئالی ها در شرایطی امشب در ورزشگاه والنسیا مقابل آبی اناری ها صفآرایی می کنند که بهترین بازیکن خود را در اختیار نخواهند داشت


از طرف دیگر شاگردان آنچلوتی این فصل در ال کلاسیکو ها دوبار مغلوب بارسلونا شده اند و از این نظر ناامید کننده ظاهر شده اند.بارسایی ها هم با مشکلات دیگری روبرو هستند. آنها این هفته یکی از بدترین هفته های فصل خودرا سپری کردند

کاتالان ها ابتدا در وینسنته کالدرون به اتلتیکومادرید باختند و از دور رقابتهای لیگ قهرمانان کنار رفتند، سپس به طرز باورنکردنی به گرانادا در لالیگا هم بازی خود را واگذار کردند تا جایگاه خود در جدول لالیگا را هم به خطر بیاندازند. وضعیت روحی کاتالان ها بعد از این دو باخت متزلزل تر از همیشه است و آنها بیشتر از هر وقت دیگر هدف انتقاد طرفداران قرار دارند.

باید دید که دو ابر قدرت اسپانیایی چگونه مقابل این مشکلات قرار می گیرند و چه نقشه هایی برای تقویت وضعیت روانی و جسمی تیم خود دارند.

دو شکست قبلی رئال مادرید در ال کلاسیکو می تواند به سومین شکست این تیم بیانجامد؟


اگرچه نتایج رئال مادرید در مقابل بارسلونا در این فصل ضعیف بوده است، اما مسئله ای که می تواند در رقم زدن نتیجه فینال امشب تاثیر بیشتری داشته باشد، عملکرد این تیم در چند بازی اخیر است. رئال مادرید هفته گذشته با عبور از سد دورتموند به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و پس از آن هم در بازی های لالیگا توانست پیروزی مقتدرانه ای مقابل آلمریا به دست آورد. این پیروزی باعث شد که آنها به رده دوم لالیگا صعود کنند و به عنوان یکی از مدعیان اصلی همچنان در کورس قهرمانی بمانند. در همین هفته رقیب رئالی ها دو باخت ناامید کننده داشت که باعث شد آنها از لیگ قهرمانان حذف شوند و در لالیگا هم جای خود را کهکشانی ها دهند. این مسئله قطعا باعث می شود که روحیه رئالی ها بسیار بالا برود در شرایطی که بار روانی زیادی بر بارسایی های تحمیل می شود.

از طرف دیگر، اگر به نتایج بازی های رو در روی دو تیم در این فصل هم نگاه کنیم، باز هم رئالی ها می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند. درست است که آنها این فصل دو بار مقابل بارسلونا بازنده شده اند، اما اگر به بازی اخیر دو تیم نگاه کنیم، می بینیم که دو تیم تقریبا عملکرد مشابهی داشته اند. ال کلاسیکوی اخیر در واقع جدال دو تیم پرقدرت بود که جزئیات کوچک می توانست نتیجه را تعیین کند. هیچ یک از دو تیم تسلط کامل بر بازی نداشت و هر دو تیم فرصت برنده شدن داشتند، هر چند نهایتا آبی اناری ها از این فرصت بهتر استفاده کردند و برنده شدند، اما نمی توان براساس این پیروزی در مورد بازی امشب قضاوت کرد و باید فاکتورهای دیگری را مد نظر داشت.

اکنون بهترین موقع است که آنچلوتی روحیه شاگردانش را تقویت کند، او با گقتن این نکته به رئالی ها که آنها در هر سه جام شانس قهرمانی دارند در حالیکه بارسلونا در لیگ قهرمانان حذف شده و موقعیت خوبی هم در لالیگا ندارد، می تواند به میزان زیادی بر روحیه بازیکنانش اثر گذار باشد. به عبارت دیگر یکی از فاکتورهای اصلی همین موقعیت فعلی رئالی هاست، باید دید که آنچلوتی و شاگردانش چطور از این اسلحه استفاده می کنند.

چه تیمی بیشتر تحت فشار است؟


اگر به شرایطی که قبلا ذکر شد نگاه کنیم، می بنیم که تیمی که در شرایط فعلی بیشترین فشار را تحمل می کند، بارسلونا است. آنها در لیگ قهرمانان انتظارات را برآورده نکردند و در لالیگا هم با جام فاصله گرفته اند. برای تاتا و شاگردانش بازی امشب، تنها شانس آنهاست تا در این فصل به گونه ای دل هواداران را به دست بیاورند و نکته مثبتی به کارنامه این فصل خود بیافزایند.

از طرف دیگر، رئال مادرید هم اگرچه کمتر از بارسلونا اما باز هم تحت فشار قرار دارد. آنها هم می خواهند مطمئن شوند که این فصل را بدون جام به پایان نخواهند برد. در شرایطی که بازیکن کلیدی این تیم، کریستیانو رونالدو مصدوم است، ارجحیت اصلی آنها کسب کوپا دل ری است. در لیگ قهرمانان اروپا آنها به حریف بسیار سختی به نام بایرن مونیخ برخورده اند و اطمینان چندانی ندارند که بتوانند با گذشتن از سد این تیم به فینال بروند. از طرف دیگر، در لالیگا هم آنها در رده دوم هستند و بیشتر از آنکه به عملکرد خودشان متکی باشند باید منتظر لغزش اتلتیکومادرید بنشینند. بنابراین، کوپا دل ری برای رئالی ها حکم سوپاپ اطمینانی را دارد که می تواند در ادامه فصل از میزان فشار هواداران بر روی آنها بکاهد. رئالی ها در سه فصل و نیم گذشته تنها یک بار عنوان قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام حذفی و یک قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا را تصاحب کرده اند و از این نظر در وضعیت بدتری نسبت به رقیب خود قرار دارند، بنابراین کهکشانی ها این فصل باید چیزهای زیادی را ثابت کنند و این کار بار روانی زیادی را بر دوش بازیکنان قرار می دهد. کهکشانی ها در شرایطی باید به این مهم دست یابند که رونالدو را در اختیار نخواهد داشت، بازیکنی که نبود وی قطعا بر روحیه هم تیمی هایش تاثیر زیادی خواهد گذاشت.

برنده کدام تیم خواهد بود؟


شانس هر دو تیم در فینال 50 – 50 است. بارسا نیاز دارد برنده این دیدار باشد تا از حیثیت خود دفاع کند و فصل را کاملا از دست رفته نبیند، رئال هم به این پیروزی نیاز دارد تا انرژی و روحیه لازم برای دیداری ها سخت پیش رو در لیگ قهرمانان و لالیگا را به دست آورد.

سال 2011 هم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه خانگی والنسیا( مستایا) در فینال کوپا دل ری به مصاف هم رفتند، و بازی امشب به نوعی تکرار همان بازی است. در آن دیدار رئال مادرید توانست با تک گل کریستیانو رونالدو به پیروزی برسد.  با این حال، شرایط آن بازی را نمی توان به این بازی تعمیم داد و دو تیم در شرایطی در سال امشب به دیدار هم خواهند رفت که در شرایطی کاملا متفاوت از سال 2011 قرار دارند.

با این حال، قطعا خاطرات سال 2011 در این ورزشگاه هنوز در ذهن بسیار از بازیکنان این دو تیم که در آن فینال مقابل هم قرار گرفتند وجود دارد و این بازی به نوعی تداعی کننده جدال قبلی دو تیم است.

در شرایطی که پس از دیدار امشب دو تیم مسائل روحی و روانی خاص خود را دارند و بار سنگینی را بر دوش خود احساس می کنند باید دید که چه تیمی می تواند بر خاطرات و بار روانی موجود در اردویش غلبه کند و امشب با کنار گذاشتن استرس، مهارت واقعی خود را به نمایش بگذارد. در واقع می توان بازی امشب را با توجه به وضعیت روانی بازیکنان و کادر فنی دو تیم پیش بینی کرد. بازیکنان و کادر فنی هر تیمی که بتوانند با روحیه و اعتماد به نفس به مصاف حریف بروند، پیروز میدان خواهند بود.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.