پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

در خواب مسی را آنالیز می‌کردم

کد خبر : 20780  |  زمان ارسال : سه شنبه 31 تیر 1393
مهرداد پولادی، ستاره تیم ملی در برزیل بود/ 90 دقیقه به آرژانتین اجازه هیچ کاری نداده بودیم و حتی این خودمان بودیم که می‌توانستیم به گل برسیم اما درنهایت به نبوغ بازیکنی چون مسی باختیم که دریک لحظه، به هدفش رسید.
بارسا نیوز

کارلوس کی‌روش وظایف زیادی را برای او در عمق خط دفاع ایران در نظر گرفته بود تا سیدجلال حسینی در جام جهانی، تبدیل به یکی از موانع سخت برای حریفان ایران شود. اتفاقی که مدافع مستحکم قلب خط دفاعی ایران به خوبی از پس آن برآمد.

سیدجلال حسینی که یکی از اصلی‌ترین مهارکنندگان لیونل مسی بود، در گفت‌وگوبا فرهیختگان از بازی خاطره‌ساز تیم ملی مقابل این نابغه فوتبال جهان گفت،از شوخی‌های ادامه‌دار هم‌تیمی‌هایش که باعث شدند مسی، حتی در خواب هم او را تنها نگذارد! سیدجلال حسینی مطمئنا یکی از بهترین‌های ایران در جام بیستم بود، به همین دلیل او از جام جهانی 2014 به‌عنوان یکی از بهترین تجربیات زندگی‌اش یاد می‌کند. البته سیدجلال حسینی از ما خواست درباره ماجراهایی که با پرسپولیس داشت هیچ سوالی نکنیم.

عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی باعث شد فوتبال دنیا نگاه ویژه‌تری نسبت به ما پیدا کند. درباره این بازی‌ها و عملکردی که تیم ملی در جام جهانی داشت، صحبت کن.
خب همه ما را دیدند. فکر می‌کنم تیم ملی در این بازی‌ها عملکرد خیلی خوبی داشت و در واقع بهتر است بگویم فراتر از انتظارات حتی مردم خودمان ظاهر شدیم. در دو بازی اول خیلی خوب بودیم. همه دنیا می‌گفتند کمتر کسی در دنیا روی ایران حساب باز می‌کرد. با بازی‌ای که مقابل آرژانتین داشتیم توانستیم نگاه فوتبال دنیا را به ایران عوض کنیم و فکر می‌کنم همین آرژانتین که تا فینال مسابقات هم رفت فکرش را نمی‌کرد که مقابل ایران کار سختی داشته باشد.فکر می‌کردند ما را می‌توانند کیسه گل کنند اما دیدید که چه شد. 

درباره بازی با آرژانتین صحبت کردی. در مورد این بازی بیشتر برایمان بگو؟ تیمی که در بازی اول مقابل نیجریه به نظر پر بود از استرس، مثل اینکه برای این بازی استرس و دلهره نداشت.
مگر می‌شود استرس نداشته باشیم؟ اگر بگویم استرس نداشتیم دروغ گفته‌ام. ماباید مقابل یکی از بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کردیم. دیدار مقابل مسی و دیگر آرژانتینی‌ها افتخار بزرگی بود که نصیب ما شد. اکثر بازیکنان ایران همجوان بودند و حتی شب قبل از آن بازی در مورد برخوردهایی که ممکن بود در جریان بازی پیش بیاید با هم صحبت می‌کردند. فضای عجیبی بود. 

یعنی باورتان نمی‌شد قرار است با آرژانتین بازی کنید؟
یک چیزی توی همین مایه‌ها، با همه اینها توانستیم با یک خودباوری، عملکرد خوبی مقابل این تیم داشته باشیم و شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که آرژانتین برای بردن تیم ملی ایران، به 92 دقیقه زمان احتیاج داشته باشد، اما این اتفاق افتاد و تیمی که فینالیست هم شد، درست مثل بازی فینال مقابل آلمان، یک بازی سخت را در برابر ایران پشت سر گذاشت و پس از آن بود که دنیا فوتبالایران را تحسین کرد. 

طوری صحبت می‌کنی که انگار ما بازی را برده‌ایم یا مساوی کرده‌ایم.
شکست با اختلاف یک گل هم مهم بود. دنیا فوتبال ایران را تحسین کرد و مردم به خیابان‌ها ریختند. این مهم‌ترین ثمره بازی‌ها برای تیم ملی ما بود. 

خاطره خاصی هم از تقابل با مسی یا دیگر بازیکنان آرژانتین در ذهنت مانده؟
(می‌خندد) همه‌اش خاطره است خب، اما شب قبل از بازی، من مدام حرکات مسی رادر ذهنم مرور می‌کردم. آنالیز خیلی خوبی روی او شده بود و به همین دلیل بیشتر فکرم روی این بازیکن بود. بچه‌ها مدام با شوخی به من می‌گفتند سید آماده باش که یکی از سخت‌ترین روزهای فوتبالی‌ات را پیش رو داری. 

قرار بود هاشم بیگ‌زاده مسی را بگیرد.
قسمتش نبود، اگر هاشم می‌رسید مطمئن باشید که او هم موفق بود اما باورتان نمی‌شود آنقدر به مسی، حرکات او، مهار کردنش و در واقع موفق ظاهر شدن جلوی او فکر کردم که خواب او را هم دیدم و در خواب هم سعی در آنالیز حرکاتش داشتم! 

خواب دیدی؟
بله، خواب بازی مقابل مسی را هم ‌دیدم. به هر حال اما تجربه خوبی از کار درآمد و این مایه خوشحالی تیم‌مان بود. 

با همه این تفاسیر، ارزیابی‌ات از عملکرد کلی تیم در این بازی‌هایچطور است؟ توانستید همانی باشید که برایش برنامه‌ریزی داشتید؟ در بازی سومولی مثل اینکه شرایط فرق می‌کرد.
خب در کل فکر می‌کنم خوب بودیم. با بچه‌ها که حرف می‌زدیم تقریبا همگی‌مانروی این موضوع نظر مثبت داشتیم که اگر قبل از شروع مسابقات چند بازی تدارکاتی خیلی خوب در مقابل تیم‌های قدرتمند و اسمی داشتیم، آن‌وقت در این بازی‌ها می‌توانستیم هم عملکرد بهتری داشته باشیم هم بهتر نتیجه بگیریم و هم از گروه‌مان صعود کنیم. البته در بازی سوم اتفاقات بازی آن‌طوری پیش نرفت که ما می‌خواستیم. 

بالاخره با آن بازی خوب مقابل آرژانتین، خیلی‌ها به صعود تیم ملی امیدوار بودند اما مصاف با بوسنی از دو بازی قبلی تیم کاملا متفاوت بود.
بحث در این باره زیاد است. باید بگویم گرفتن یک امتیاز در بازی اول مقابل نیجریه برای ما خیلی خوب بود. همان یک امتیاز روحیه ویژه‌ای به تیم ما داد که ثمره آن روحیه خوب، بازی قابل دفاع و موفق مقابل آرژانتین بود. باز هم می‌گویم که پس از این بازی بود که حسرت‌مان بابت نداشتن بازی تدارکاتی خوب بیشتر شد چون 90 دقیقه به آرژانتین اجازه هیچ کاری نداده بودیم و حتی این خودمان بودیم که می‌توانستیم به گل برسیم اما درنهایت به نبوغ بازیکنی چون مسی باختیم که در یک لحظه، به هدفش رسید. در بازی با بوسنی هم به زمین رفتیم تا ببریم و صعود کنیم اما متاسفانه نشد. 

خسته بودید؟
هم خسته بودیم و هم اینکه توان بدنی‌مان تحلیل رفت تا نتوانیم به بردی که می‌خواستیم برسیم. در هر حال شرمنده مردمی هستیم که به ما امید بسته بودند که صعود کنیم و با مساوی مقابل نیجریه و باخت مقابل آرژانتین به خیابان‌ها ریختند. 

حالا که جام جهانی به پایان رسیده، سیدجلال حسینی چه تجربه‌ای از جام جهانی گرفته است؟
همه‌اش تجربه بود! (می‌خندد) اما یکی از بزرگ‌ترین افتخارات برای هر بازیکنی این است که شانس حضور در جام جهانی را داشته باشد و من خوشحالم که در زمره این بازیکنان قرار گرفتم. بازی در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است ومن بابت تحقق این آرزو، هم خیلی خوشحالم و هم از خداوند متشکرم که آن را نصیبم کرد تا بتوانم در بالاترین سطح از مسابقات فوتبال دنیا حضور داشته باشم. 

قیمتت هم بالا رفته و حسابی برای همه تیم‌هایی که می‌خواهند ناز کرده‌ای، از جمله پرسپولیس...
قرار بود در این باره هیچ سوالی نپرسید. 

از نظر تو، ستاره تیم ملی ایران در این مسابقات کدام بازیکن بود؟
فکر می‌کنم همه بچه‌های تیم ملی در این سه بازی، در حد انتظار ظاهر شدند تا درنهایت یک تیم یکدست داشته باشیم. 

حالا یک اسم بیاور، آسمان که به زمین نمی‌آید.
خب چون شما اصرار می‌کنید می‌گویم. واقعا اگر بخواهم الان از بازیکنی اسم بیاورم بی‌تردید از مهرداد پولادی نام می‌برم. مهرداد در هر سه بازی فوق‌العاده بود مخصوصا بازی دوم‌مان مقابل آرژانتین که با اعتمادبه‌نفس بالایش مانع هنرنمایی ستاره‌های آرژانتینی ‌شد و این را نه من، که فکر می‌کنم تمام مردم بگویند که مهرداد واقعا در این بازی‌ها یکی از بهترین‌هایتیم ملی بود. 

با هم قرار بود مسی را بگیرید؟
همه با هم گرفتیم. مهرداد هم خیلی خوب مواظب مسی بود. 

طرفدار تیم خاصی هم در این بازی‌ها بودی؟
خب تیم ملی خودمان. 

نه، به غیر از ایران.
من قبل از شروع بازی‌ها، به‌شدت طرفدار اسپانیا و پرتغال بودم، چون سبک فوتبال این دو کشور را دوست دارم. 

یک تیم بگو، چند تیم که نمی‌شود.
خب اگر بخواهم یک تیم بگویم، آلمان. 

چطور می‌شود آدم طرفدار اسپانیا و پرتغال باشد، بعد بگوید آلمانی است؟
خب همین که مرحله مقدماتی به پایان رسید و دیدم آلمان از همه تیم‌ها فوتبال بهتری بازی می‌کند، طرفدارش شدم. واقعا عملکردشان فوق‌العاده بود. تیم آلمان بازی‌های منظم و بی‌نقصی ارائه کرد و من دوست داشتم که این تیم جام بیستم را بالای سر ببرد. 

حتما می‌دانی که با نمایش‌های خوبی که مقابل آرژانتین و نیجریه داشتیم، انتظارات از تیم ملی بالا رفته و مردم ما منتظرند تا این تیم در جام ملت‌های آسیا به‌عنوان قهرمانی برسد. به این موضوع چقدر امیدواری؟
خیلی زیاد. فکر می‌کنم با کی‌روش تیم ملی ما مسیر پیشرفتش را پیدا کرده و من امیدوارم که قرارداد با کی‌روش تمدید شود و این‌بار بازی‌های تدارکاتی خوب را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم به قهرمانی آسیا برسیم و طلسم قهرمان نشدن در چهار دهه اخیر را بشکنیم.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.