پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نگاه روز- صداوسیما یک عذرخواهی به مسی بدهکار است

کد خبر : 21013  |  زمان ارسال : یکشنبه 5 مرداد 1393
به هر حال تعدادی از مردم ایران تحت تاثیر این گاف بزرگ ، کینه ی این ستاره آرژانتینی را به دل گرفتند و دامنه ی این خشم را به راهپیمایی روز قدس و شعار علیه مسی کشیدند

1/ در جامعه ی حال حاضر ایران ، با افزایش راه های ارتباط ، شایعه سازها نیز برای منتشر کردن مطالبشان از مدرن ترین روش های موجود استفاده می کنند. اما قسمت خوب ماجرا اینجاست که با یک جست و جوی ساده در سایت های فارسی و انگلیسی به راحتی می توان از صحت و سقم یک مطلب اطلاع یافت . به نحوی که هر فرد برای انتشار یک مطلب برای مخاطبان محدود ، خود را موظف به چک کردن صحت آن مطلب می بیند . چه برسد به رسانه ها و روزنامه ها و در بالاترین سطح ، صدا و سیما. اما متاسفانه این رسانه، اخیرا با انتشار یک مطلب نادرست در جهان خبرساز شده است. قضیه از آن جا شروع شد که شبکه ی خبر ، از کمک یک میلیون دلاری لیونل مسی به اسراییل خبر داد. خبری که ابتدا در یکی از خبرگزاری ها منتشر شده بود و  این رسانه برای ذکر منبع خبر خود بدون بیان هیچ سایتی تنها به عبارت "سایت های خارجی" استناد کرده بود. اما اصل قضیه این بود که یک سایت کوچک محلی تنها در یک ستون طنز این خبر را کار کرده بود و صدا و سیمای ایران با یک ترجمه ی نصفه و نیمه به سرعت خبر را در رسمی ترین تریبون های کشور اعلام کرد تا بعد از افتضاح کپی مو به موی سریال هفت سنگ در شبکه سه ، گاف صدا و سیمای ایران به مضحکه ای برای رسانه های خارجی تبدیل شد !

2/ به راستی رسانه ای که می تواند برای پخش یک مسابقه ی غرور انگیز والیبال با میزان حساسیت پخش صحنه های مختلف ، روی اعصاب مخاطبانش راه برود، قادر نیست برای حساس ترین قسمت های خبری اش ، ساده ترین اصول حرفه ای گری را مراعات کند ؟ به هر حال تعدادی از مردم ایران تحت تاثیر این گاف بزرگ ، کینه ی این ستاره آرژانتینی را به دل گرفتند و دامنه ی این خشم را به راهپیمایی روز قدس و شعار علیه مسی کشیدند ... اتفاقی که می تواند مردم ایران را بار دیگر سوژه ی کلیپ های طنز یوتیوب کند و ضربه ای جبران ناپذیر به وجهه ی مردم ایران در دنیا بزند! 

3/ بعد از قرعه کشی مرحله گروهی رقابت های جام جهانی و هجوم حیرت آور کاربران ایرانی به صفحه ی فیسبوک مسی ، تعدادی از کارشناسان جامعه شناسی،  رسانه ای چون صدا و سیما را به بی تفاوتی در قبال فرهنگ مردمان سرزمینش متهم کردند ، اما حالا و با این اتفاق باید اذعان کرد که ای کاش  ماجرا تنها به بی تفاوتی ختم می شد، این رسانه با نشر چنین خبری پرچمدار یک جریان ضد فرهنگی شده است ، کما اینکه دوباره صفحه مسی مورد هجوم کاربران همیشه در صحنه ی ایرانی قرار گرفته است و البته با این بار  با پیش قراولی صدا و سیما! 

4/ در کوچکترین رسانه های خبری هم رسم این است که اگر با اشتباه یک نفر ، اشتباهی اتفاق افتاد فورا با فرد مقصر برخورد شدیدی صورت می گیرد و بعد از پخش مکرر خبر درست ،در اولین فرصت ارشدترین فرد رسانه از مخاطبان عذر خواهی می کند. چیزی که با توجه به سوابق و خاطره ها،  تصور آن هم برای مردم جامعه و این رسانه  که اتفاقا بودجه اش را نیز از مردم می گیرد، رویا به نظر می رسد! 

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.