پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

وینگادا: می‌خواهم ایران را مانند پرتغال به المپیک ببرم/ از سبک بارسلونا استفاده می‌کنم

کد خبر : 21924  |  زمان ارسال : چهارشنبه 29 مرداد 1393
سرمربی تیم فوتبال المپیک گفت: تلاشم را انجام می‌دهم تا تیم ایران را به المپیک ۲۰۱۶ برسانم.
بارسا نیوز

نلو وینگادا شامگاه سه‌شنبه میهمان رادیو ورزش بود و درباره آخرین وضعیت تیم المپیک ایران صحبت کرد که مهمترین بخش‌های صحبت او بدین شرح است:

* در زمان برگزاری لیگ برتر مشکل این است که همه بازیکنان را در اختیار نداریم اما سعی کردیم با تمامی باشگاه‌ها تعامل داشته باشیم و بعد از بازی‌های آسیایی در مقاطعی که روزهای فیفا باشد یا اینکه لیگ تعطیل شود می‌توانیم بازیکنان را در اختیار داشته باشیم. بحث اردوهای تیم ملی بزرگسالان هم وجود دارد و همچنین تیم‌های لیگ برتری که در لیگ قهرمانان آسیا بازی دارند از جمله فولاد، تراکتورسازی و پرسپولیس که افتخار می‌کنیم بازیکنان تیم المپیک را در اختیار آنها قرار دهیم تا در ‌آسیا بازی کنند و در زمان برگزاری لیگ قهرمانان این همکاری را با باشگاه‌ها انجام خواهیم داد.

* بعد از بازی‌های آسیایی در ماه‌های نوامبر از روزهای فیفا استفاده و همچنین سعی می‌کنیم از تعطیلات لیگ در ماه دسامبر برای برگزاری اردو استفاده کنیم.

* من هم از اینکه تنها 2 بازیکن از هر باشگاه دعوت کنیم راضی نیستم و اگر می‌توانستیم بدون محدودیت بازیکنان را در اختیار داشته باشیم شاید می‌توانستیم از بازیکنان باکیفیت‌ دیگری هم دعوت کنیم اما از تیم‌های سایپا، ذوب‌آهن، نفت و سپاهان 2 بازیکن دعوت کرده‌ایم که یکی از آنها زیر 21 سال و یکی زیر 23 سال است؛ این کار را برای کمک به باشگاه‌ها و لیگ برترانجام دادیم.

* کیفیت پتانسیل و تلاش بازیکنان فعلی تیم المپیک مسلماً از سال گذشته که شرایط بازی نداشتند بسیار بیشتر است اما هنوز با کیفیت بازی در اروپا فاصلهزیادی دارند.

* به باشگاه‌هایی که سبک و فلسفه خاصی دارند علاقه‌مندم. اگر در اروپا باشگاهی باشد که در تربیت و شکل‌گیری جوانان صاحب سبک و فلسفه باشد آن باشگاه، بارسلونا است. در همین هفته از تلویزیون نسل جدیدی از بازیکنان پرورش‌یافته این باشگاه را دیدم که می‌توانند در آینده جایگزین ژاوی و پویول شوند. شاید 20 سال پیش آژاکس مثال خوبی در این زمینه بود. من خودم همسعی می‌کنم از سبک بارسلونا استفاده کنم.

* من، مسئولان و مردم ایران از تیم المپیک در بازی‌های آسیایی هم نتیجه می‌خواهند، در این رده حتی فاصله سنی بین 23 تا 21 سال زیاد است. به همین دلیل 13 بازیکن از تیم زیر 21 سال انتخاب کردیم تا بدنه اصلی تیم امید را حفظ کنیم اما همانطور که ممکن است برخی تیم‌ها تنها با تیم زیر 21 سال به میدان بیایند سایر تیم‌ها امکان دارد از بازیکنان زیر 23 سال و حتی 3 سهمیهبزرگسال استفاده کنند؛ به همین دلیل 7 بازیکن زیر 23 سال هم در تیم حضور دارند تا بتوانیم با حریفان خود مقابله کنیم و نتیجه بگیریم.

* در سال 1953 متولد شدم و یک ماه از کی‌روش کوچکتر هستم چرا که او هم در همان سال به دنیا آمد. ازدواج کرده‌ام و 2 دختر دارم که آنها هم ازدواج کرده‌اند. زمانی که در پرسپولیس بودم همسرم چند بار به ایران آمد و در کنارمن زندگی می‌کرد.

* در هر کشوری که کار می‌کنم از قبل اطلاعات زیادی در مورد فرهنگ، سیاست، سبک زندگی و احساسات مردم آن کشور تحقیق می‌کنم. اولین بار که به ایران آمدم در سال 97 و با تیم ملی عربستان بود. آن زمان در اروپا عده‌ای می‌گفتند در ایران درها بسته است اما در اینجا با مردمی مهربان روبرو شدم وحتی زمانی که در پرسپولیس بودم اگر نتایج خوب نبود در خیابان کسی حرفی به من نمی‌زد و همه از من حمایت می‌کردند.

* به استفاده از بازیکنان دورگه فکر کرده‌ام و حتی به دنبال دعوت از یکی دو بازیکن خارج از کشور بودم اما آنها از بازیکنان ما با کیفیت‌تر نبودند. بازیکنی که در تیم ایران بازی می‌کند باید غیرت و احساسات ایرانی داشته باشد و شرایط بازیکنان ایرانی را درک کند.

* حضور بازیکنانی چون جهانبخش و آزمون در مسیر مسابقات انتخابی المپیک به ما کمک زیادی خواهد کرد.

* دژاگه از فولام که به لیگ یک انگلستان سقوط کرد به قطر رفت. شاید این انتقال از نظر مالی به نفع او باشد اما لیگ یک انگلیس به هیچ عنوان قابل مقایسه با لیگ قطر نیست و اهمیت بیشتری دارد.  دژاگه می‌توانست در جایی باشد که بهتر پیشرفت کند. در آینده‌ای نزدیک بازیکنان بیشتری از فوتبال ایران به اروپا خواهند رفت.

* در سال 96 سیموئز که مدتی در ایران هم دستیار کارلوس کی‌روش بود در تیم بنفیکا به عنوان دستیار تونی الیویرا کار می‌کرد و به او پیشنهاد داد که علی دایی و کریم باقری را به عنوان بازیکنان خوبی که در فوتبال ایران هستندمورد بررسی قرار دهد. شاید بنفیکا باور نداشت بازیکنان به این خوبی در فوتبال ایران حضور داشته باشند و نیامدند این بازیکنان را ندیدند اما بعدهاآنها بازیکنان خوبی در فوتبال آلمان شدند. شاید اکنون بازیکنانی در سطح دایی، باقری و مهدوی‌کیا نباشند اما بازیکنانی چون آزمون و جهانبخش با ادامه دادن بازی‌های خوب خود می‌توانند در باشگاه‌های بزرگ اروپا بازی کنند.

* بسیاری از کشورها از جمله کرواسی و بوسنی بازیکنانی دارند که در لیگ‌هایاروپایی بازی می‌کنند. از 23 بازیکن بوسنی در جام‌جهانی 20 بازیکن این تیمدر اروپا بازی می‌کنند. من مطمئنم در ایران سطح مربیان بسیار بهتر از چند سال قبل شد و این پیشرفت نیز موثر است. در کره‌جنوبی، ژاپن و استرالیا بیش از 20 بازیکن در خارج از این کشور هستند اما در رنکینگ فیفا ایران تیم اول آسیا است و این توانایی فوتبال ایران را نشان می‌دهد که البته می‌تواند با فرستادن بازیکنان به فوتبال اروپا تکمیل شود.

* قول می‌دهم تمام تلاشم را انجام دهم و برای موفقیت تیم ایران بجنگم. آماده‌ام با تمام توان به تیم ایران خدمت کنم و بتوانیم در مسابقات پیش‌رو موفق شویم. من برای اولین بار پرتغال را به المپیک بردم چرا که قبل از آن پرتغال در سال 1928 به دنبال انصراف یک تیم به المپیک دعوت شده بود اما در سال 1996 ما از گروهی که ایتالیا، انگلستان و فرانسه در آن قرار داشتند به المپیک صعود کردیم تا رده چهارم پیش رفتیم. اکنون تمام تلاشم را می‌کنم تا تیم ایران را همانند پرتغال به المپیک ببرم.

* در کشورهای مختلفی کار کردم در مصر مردم می‌گفتند کسی که بتواند در اینجا رانندگی کند حتما با تیمش هم نتایج خوبی می گیرد. من آنجا رانندگی می‌کردم و در ایران هم خودم رانندگی می‌کنم که این موضوع برای مردم جالب است. بعد از حضور در پرسپولیس به اف سی سئول رفتم. در کره جنوبی شاید سازماندهی از همه جا بهتر باشد اما از نظر غذا آنجا هیچ انتخابی وجود ندارددر حالی که من جوجه کباب و شیشلیک ایران را دوست دارم و واقعا آرزو دارم بتوانم باز هم پرسپولیس (تخت جمشید) را در شیراز از نزدیک ببینم.

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.