پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آیا بارسلونا شایسته صدرنشینی است . بررسی عملکرد بارسلونا

کد خبر : 23209  |  زمان ارسال : دوشنبه 31 شهریور 1393

بارسلونا با ارائه یک بازی هجومی و حساب شده لوانته را با نتیجه قاطعانه 5 بر صفر از پیش رو برداشت تا با 12 امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گیرد. در گزارشی می خواهیم نگاهی به عملکرد آبی –اناریها داشته باشیم و به این سوال پاسخ دهیم که آیا تیم انریکه شایسته کسب 12 امتیاز از 4 بازی است.

 

بارسلونا در ادامه روند خوب خود در این فصل توانست با نتیجه 5 بر صفر لوانته را از پیش رو بردارد تا با 12 امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده بندی قرار گیرد.

 

بارسلونا شروع بسیار خوبی در فصل جدید داشته است. این تیم در هر چهار بازی خود به پیروزی رسیده تا لوئیس انریکه ثابت کند که گزینه بسیار خوبی برای نیمکت آبی-اناریها است. بارسلونا در این دیدار به راحتی سه امتیاز را به دست آورد البته گاهی اوقات شاگردان انریکه به مشکل می خوردند و نمی توانستند از فرصت های خود استفاده کند اما این شگرد بارسلونا است. انها هیچ عجله ای برای رسیدن به گل ندارند و آرام آرام بر بازی مسلط می شوند تا به راحتی برنامه های تاکتیکی خود را اجرا کنند.

 

این بازی نقاط تحول زیادی داشت. بارسلونا در بعضی از دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار می گرفت و در بعضی از دقایق هم این لوانته بود که روی دروازه آبی-اناریها فشار می آورد البته این تیم بعد از ده نفره شدن دیگر حرفی برای گفتن نداشت.

 

درست است که بارسلونا در این چهار دیدار خود به پیروزی رسیده است و تا الان هیچ گلی دریافت نکرده است اما در دیدار برابر لوانته این حقیقت برای ما روشن شد که ماتئو مدافع جدید بارسلونا نمی تواند مهره قابل اعتمادی برای این تیم باشد چرا که چنانچه تحت فشار قرار گیرد احتمال اشتباه از او زیاد است.

 

بارسلونا در فصل جاری در هر چهار دیدار خود به پیروزی رسیده و کل امتیازات را به دست آورده است ما آیا بارسلونا شایسته کسب تمام امتیازات در بوده است. می خواهیم در گزارشی این موضوع را بررسی کنیم.

 

سبک بازی آبی-اناریها

 

بارسلونا در دیدار برابر لوانته برای نخستین بار از همه چهره های شاخص خود استفاده کرد چنانکه از ابتدا نیمار، پدرو و لیونل مسی را با هم در ترکیب اصلی قرار داد.در این دیدار یوردی آلبا همواره از کنارها حرکت می کرد. مهاجمان بارسلونا همواره از عمق حرکت می کردند و با پاس های دیدنی که مسی در اختیار انها قرار می داد خود را در موقعصت گلزنی قرار می دادند.

 

هافبک های بارسلونا نظم خاصی به بازی داده بودند. اینیستا،ایوان راکتیچ و خاویر ماسکرانو بازی را آهنگین کرده بودند و هر کدام از آنها به خوبی وظیفه خود را انجام می داد. راکتیچ در کارهای دفاعی بسیار خوب بود و اگر تکل زیبای او نبود بدون شک طلسم گل نخوردن بارسلونا شکست می شد و احتمال داشت الان نتیجه دیگری رقم خورد. اینیستا هم در کارهای هجومی خوب ظاهر شد و اجازه خودنمایی را به هافبک های حریف نداد. عملکرد خوب این مثلث خط هافبک بارسلونا باعث شد تا این تیم چهارمین سه امتیاز خود را به دست آورد و فاصله خود را با دیگر مدعیان حفظ کند.

 

بهترین و بدترین

 

بدون شک بهترین بازیکن میدان ایوان راکتیچ مهره کروات جدید بارسلونا است. او به خوبی در بارسلون جا افتاده است و بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. این بازیکن کروات در کارهای دفاعی خوب ظاهر شد و با یک تکل فداکارانه مانع از فروپاشی دروازه تیمش شد. او همچنین در کارهای هجومی هم شرکت می کرد و توانست با یک شوت زیبا و محکم گل دوم تیمش را به ثمر رساند. این بازیکن کروات بیشترین پاس را بین بازیکنان بارسلونا داد تا جایکه 120 پاس به هم تیمی های خود داد که 91 درصد آنها درست بودند.

 

بعد از راکتیچ بهترین بازیکن میدان لیونل مسی بود. ستاره آرژانتینی بارسلونا مثل همیشه بازی بسیار خوبی را به نمایش گذاشت. او سه بار هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و خودش هم گل پنجم بازی را به زیبایی وارد دروازه کرد البته مسی در این دیدار یک پنالتی هم از دست داد اما بدترین بازیکن میدان بدون شک ماتئو مدافع جدید آبی-اناریها است. او اشتباه مرگباری را در نیمه نخست انجام داد که اگر راکتیچ نبود بارسلونا تاوان بسیار بدی می داد. این مدافع فرانسوی روی توپ های بلند ضعیف کار می کند و با جلو کشیدنهای مداوم تیمش را به خطر می اندازد. بارسلونا اگر فکری به حال خط دفاعی تیمش نکند در دیدار برابر تیم های برزگ به مشکل می خورد.

 

نقاط تحول در بازی

 

مهمترین نقطه تحول در بازی دیشب بارسلونا برابر لوانته تکل زیبایی راکتیچ در نیمه نخست بود. لوانته در حالی که بازی بدون گل مساوی بود می توانست گل نخست بازی را به رساند اما تکل خوب این هافبک کروات مانع از فروپاشی دروازه بارسلونا شد.. اگر لوانته در  خانه پیش می افتاد جبران آن برای بارسلونا بسیار سخت بود. نقطه تحول دوم در میدان پنالتی بود که داور برای بارسلونا گرفت. داور بازی علاوه بر اعلام ضربه پنالتی به سود بارسلونا مدافع لوانته را هم از بازی اخراج کرد تا این تیم ده نفر شود و بارسلونا به راحتی حملات پردامنه خود را پی ریزی کند و به گل برسد.

 

عملکرد داوری

 

عملکرد داور در این دیدار ضعیف بود به ویژه در صحنه اخراج مدافع لوانته. این صحنه درست است که می توانست پنالتی باشد اما اخراج بازیکن لوانته بسیار  سخت گیرانه بود و داور می توانست تنها یک کارت زرد به او بدهد چرا که اصلا عمدی در این صحنه نبود و یک مدافع دیگر هم نزدیک مسی بود.

 

کمک داور هم یک اشتباه داشت. او دنی آلوس را در حالیکه در آفساید نبود به بهانه آفساید متوقف کرد تا یک فرصت بسیار خوب از آبی-اناریها گرفته شد. این دو صحنه تاثیر گذار داوری در این دیدار بودند.

 

نقشه ایدئال

 

هیچ نقشه و برنامه ایدئالی وجود ندارد این سخنی است که بزرگان فوتبال مانند آریو ساکی آن  را قبول دارند. بارسلونا فشار از جلو و پاس های عمقی را در دستور کار خود قرار می دهد. این برنامه اصلی آبی-اناریها است و همه حریفان این برنامه را به خوبی می دانند. اما بارسلونا با این برنامه گاهی اوقات به مشکل می خورد و دلیل آن این است که بازیکنانی مثل بوسکتس و ماتئو میل زیادی برای شرکت در کارهای هجومی دارند و این باعث می شود تا جای آنها خالی شود و حریفان این فرصت را داشته باشند تا با تدارک ضد حملات دروازه این تیم را باز کنند. لوانته در دیدار برابر بارسلونا دو بار درچنین حالتی قرار گرفت و می توانست به راحتی دروازه ابی-اناریها را باز کند.

 

بازی خوانی خوب انریکه

 

انریکه نشان داده است که مربی خوب و کاربلدی است و به خوبی از تیمش شناخت دارد. او در نیمه دوم نیمار را با وجود نمایش خوبی که داشت از بازی تعویض کرد. تعویض این بازیکن برزیلی هوشمندانه بود چرا که او به تازگی از دوران آسیب دیدگی رهایی یافته است و انریکه ترجیح داد تا به خاطر تشدید نشدن آسیب دیدگی نیمار او را از بازی بیرون کشد. انریکه ساندرو را به جای نیمار به بازی فرستاد. این بازیکن جوان هم نمایش خوبی داشت و یکی از گل های آبی اناریها را به ثمر رساند. با آمدن این بازیکن مسی و پدرو هم آزادی عمل بیشتری پیدا کردند و این نشان می دهد که انریکه به خوبی از بازیکنان خود شناخت دارد.

 

بسته نگه داشتن دروازه

 

بارسلونا در این چند سال اخبر همواره از چارچوب دروازه مشکل داشته است. این تیم درفصل جابجایی دو دروازبان سرشناس به نام های ترشتگن و کلودیو براوو را جذب کرد. دروازبان آلمانی بارسلونا خیلی سریع  آسیب دید و هنوز به شرایط کامل بازی نرسیده است. براوو که بازوبند کاپیتانی تیم ملی فوتبال شیلی را بر بازو می بندد نمایش خوبی از خود نشان داده و توانسته در چهار بازی پیاپی دروازه خود را بسته نگه دارد و یک رکورد از خود به جا گذاشته است. به نظر می رسد که بارسلونا مشکل فصل قبل خود را در خط دفاعی و چارچوب دروازه نداشته باشد

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.