پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

10 ستاره ای که آسیب دیدگی آنها را از پای درآورد

کد خبر : 24447  |  زمان ارسال : شنبه 26 مهر 1393

یورو اسپورت در گزارشی از 10 بازیکن بدشانس فوتبال که به خاطر آسیب دیدگی نتوانست روزهای خوبی را پشت سرگذارند سخن به میان آورد که در زیر می آوریم. تیاگو آلکانترا هافبک اسپانیایی بایرن مونیخ یکی از این بازیکنان است. البته او هنوز این شانس را دارد که خود را از این شرایط خارج کند و به روزهای اوج برگردد.

آسیب دیدگی بدترین چیزی است که هر بازیکنی با آن روبرو می شود به ویژه آسیب دیدگی های طولانی مدت که باعث می شود یک بازیکن به کلی از شرایط آرمانی خود خارج شود و حتی به خداحافظی از مستطیل سبز فکر کند.

ستاره های درجهان فوتبال وجود دارند که می توان نام آنها را بدشانس نامید چرا که آسیب دیدگی طولانی مدات باعث شد تا شانس حضور در رقابت های بزرگ چون جام جهانی و لیگ قهرمانان اروپا را دست دهند.

یورو اسپورت در گزارشی از بازیکنان بد شانسی که آسیب دیدگی زیاد و طولانی مدت باعث شد تا نتوانند توانایی های خود را به اثباث رسانند سخن به میان آورد که در زیر می آوریم:

1- تياگو الكانترا

10 نجوم منحوسين طاردتهم لعنة الإصابات في العقدين الأخيرين - كرة القدم - كرة قدم أوروبية

همه از او به عنوان جایگزین ژاوی در بارسلونا سخن یاد می کردند اما این بازیکن اسپانیایی از آبی-اناریها جدا شود تا بازی در بایرن مونیخ زیر نظر پپ گواردیولا را تجربه کند. آلکانترا مدتها است که با آسیب دیدگی دست و پنجه نرم می کند. او حتی به خاطر آسیب دیدگی نتوانست در جام جهانی 2014 برزیل به میدان رود. آلکانترا از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد و انتظار می رفت تا در اکتبر به میدان بازگردد اما از بدشانسی او آسیب دیدگی اش دوباره عودت کرد و هنوز بازگشتش به مستطیل سبز در هاله ای از ابهام است و معلوم نیست چه وقت دوباره می تواند پا به توپ شود. البته پپ گواردیولا سرمربی بایرن مونیخ چند روز پیش کادر پزشکی را دلیل بازگشت طولانی مدت آلکانترا به میادین دانست.

2- روبرتو باجو

10 نجوم منحوسين طاردتهم لعنة الإصابات في العقدين الأخيرين - كرة القدم - كرة قدم أوروبية

 

باجو هم از بازیکنانی بود که نفرین آسیب دیدگی او را مدتها رها نکرد. آسیب دیدگی این بازیکن محبوب ایتالیایها از ماه می 1985 آغاز شد. باجو در آن سال تنها 18 سال سن داشت. او در آن سال از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد و شش ماه نتوانست در میادین حاضر شود. او پس از بازگشت به مستطیل سبز هم بالفاصله دوباره از همان ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و تا پایان فصل نتوانست تیمش را همراهی کند.

باجو در سال 1994 هم این بار از ناحیه غضروف زانو آسیب دید و نتوانست 5 ماه در میادین حاضر شود. این پایان آسیب دیدگی های باجو نبود او در فوریه 2002 زمانیکه در برشا بازی می کرد دوباره از همان ناحیه آسیب دید و مدت زیادی دو از میادین بود تا او هم یکی از بدشانس های این فهرست باشد.

3- پیر لویجی کاسیراگی

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایتالیا که الان در زمینه مربیگری فعالیت می کند. او هم از بازیکنانی بود که بارها با آسیب دیدگی های طولانی مدت همراه شد تا جایکه حتی مجبور شد به خاطر آسیب دیدگی دست از فوتبال بردارد و کفش هایش را آویزان کند.

نخستین آسیب دیدگی طولانی مدت کاسیراگی در سال 1998 بود. او در آن زمان در چلسی بازی می کرد و در دیدار برابر وستهام با دروازبان حریف به شدت برخورد کرد و دچار شکستگی شدیدی از ناحیه پا شد. او به خاطر این آسیب دیدگی شدید بارها مجبور شد زیر تیغ جراحان قرار گیرد و در نهایت هم چاره ای جز خداحافظی از مستطیل سبز در سال 2000 نداشت.

4- سيباستيان دايسلر

دایسلر که بازیکن سابق تیم ملی فوتبال آلمان که سابقه حضور در بایرن مونیخ را داشت یکی از قربانیان آسیب دیدگی به شمار می آید. نوار آسیب دیدگی های او از سال 1999 زمانیکه که تنها 19 سال سن داشت شروع شد. او ابتدا دچار آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی شد و برای مدت زیادی دور از میادین ماند. او پس از بازگشت  در سال 2001 دوباره آسیب دید و کل فصل را از دست داد.

دایسلر در چهار فصل و نیمی که برای بایرن مونیخ به میدان رفت تنها 62 بار بازی کرد تااینکه در ماه مارس 2006 دوباره از ناحیه زانو آسیب دید و این باعث شد تا به کلی افسرده شود و در نهایت در سن 27 سالگی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

5- دانیله گالوبا

در تیم پارما بازی می کرد و یک هافبک بود. او برای نخستین بار در سال 2010 از ناحیه زانوی پای چپ دچار آسیب دیدگی و تا سال 2011 نتوانست به میادین بازگردد. او در سال 2012 دوباره آسیب دید و این بار هم چند ماه دور از میادین بود. ای ن بازیکنی ایتالیایی در فصل آمادگی 2013-2014 این بار از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و نتوانست در بازیهای فصل به میدان رود.

6- اون هارگریبس

این بازیکن انگلیسی هم یکی از بدشانس ترین بازیکنان جهان به شمار می آید. او از ناحیه عضله هر دو پا با آسیب دیدگی های طولانی مدتی مواجه شد. هارگریبس تا زمانیکه در بایرن مونیخ بازی می کرد با مشکل آسیب دیدگی مواجه نشد اما همین که به فوتبال جزیره بازگشت بدبیاریهای او شروع شد. او در فصل 2008-2009 زمانی که با پیراهن منچستر یونایتد بازی می کرداز ناحیه زانو آسیب دید و زیر تیغ جراحان قرار گرفت و تمام فصل را از دست داد.

او در سال 2010 از شرایط آسیب دیدگی خارج و آماده بازی شد اما تنها 6 دقیقه برای منچستر یونایتد بازی نکرد که دوباره آسیب دید و این باعث شد تا شیاطین سرخ قرارداد او را تمدید نکنند. او تصمیم گرفت مثل کارلوس توس منچستر سیتی را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کند اما در این تیم هم تنها چند دقیقه بازی کرد و مجبور شد تا در نهایت از مستطیل سبز خداحافظی کند این در حالی بود که تنها 31 سال سن داشت.

7- فيرناندو ردندو

هافبک تیم ملی فوتبال آرژانتین بود که سابقه حضور در رئال مادرید را داشت. او یکی از بااستعدادترین فوتبال لیست های آرژانتین بود اما آسیب دیدگی های پیاپی باعث شد تا او نتواند به جایگاهی که شایسته اش است برسد. او کار خود را با میلان در سال 2000 آغاز کرد. در همین تیم از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب دیدگی شد و در دو سال و نیم 3 بار روی پای او عمل جراحی انجام شد.

این بازیکن آرژانتینی برای نخستین بازی خود با پیراهم میلان دو سال و نیم صبر کرد. او پس از پیوستن به رئال مادرید هم با آسیب دیدگی های شدیدی مواجه شد و در نهایت مجبور شد تا در سال 2004 برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

8- رونالدو

10 نجوم منحوسين طاردتهم لعنة الإصابات في العقدين الأخيرين - كرة القدم - كرة قدم أوروبية

این بازیکن برزیلی یک گلزن بالفطره بود. او هرچند افتخارات بسیاری به دست آورد اما بدون شک اگر آسیب دیدگی های طولانی مدتش نبود می توانست بیش از این هم موفق باشد. نوار آسیب دیدگی ها طولانی مدت رونالدو در سال 1999 زمانیکه با تیم ملی فوتبال برزیل در رقابت های کوپا آمریکا شرکت می کرد آغاز شد. او از شرایط آسیب دیدگی رهایی یافت و آماده بازی با اینتر شد. او در این تیم دچار کشیدگی از ناحیه زانو شد و مجبور شد زیر تیغ جراحان قرار گیرد و دوباره در سال 2000 به میادین بازگشت.

تنها 6 دقیقه از بازگشت رونالدو به میدان نگذشته بود که فریاد بلندی از او به گوش رسید و روی زمین افتاد تا هواداران خود را ناامید کند. این آسیب دیدگی رونالدو طولانی مدت بود و تقریبا یک سال نتوانست برای اینتر به میدان رود. او پس از رهایی از آسیب دیدگی در جام جهانی 2002 به میدان رفت و توانست به عنوان بهترین گلزن انتخاب شود و زمینه را برای قهرمانی تیمش مهیا کند. عملکرد خوب این بازیکن برزیلی در جام جهانی باعث شد تا سران رئال مادرید او را جذب کند. رونالدو در رئال روزهای خوبی را پشت سرگذاشت و ناکامی خود در اینتر را به فراموشی سپرد.

9- جوزپه روسی

10 نجوم منحوسين طاردتهم لعنة الإصابات في العقدين الأخيرين - كرة القدم - كرة قدم أوروبية

روسی که سابقه پوشیدن تیم ملی فوتبال ایتالیا را دارد و الان برای فیورنتیا بازی می کند نمونه یک بازیکن بدشانس است. او به محض اینکه از آسیب دیدگی رهایی می یابد دوباره وارد آسیب دیدگی دیگری می شود. آسیب دیدگی های روسی از ماه اکتبر 2011 آغاز شد؛ زمانی که برای ویارئال اسپانیا بازی می کرد. او از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و شش ماهی دور از میادین بود. او در سال 2012 به میادین بازگشت اما این بار هم با آسیب دیدگی شدید مواجه شد و چندین بار زیر تیغ جراحان قرار گرفت.

روسی در سال 2013 به میادین بازگشت اما این بار تصمیم گرفت از ویارئال جدا شود ت پیراهن فیورنتینا را برتن کند. او در بازگشت به فوتبال ایتالیا نمایش بسیار خوبی داشت و توانست در نیم فصل به عنوان بهترین گلزن انتخاب شود اما از شانس بد او در ماه ژآنویه 2014 دوباره آسیب دید و تا پایان فصل نتوانست تیمش را همراهی کند.

با آغاز فصل جدید رقابت های سری A روسی دوباره آسیب دید و الان نمی تواند برای فیورنتینا بازی کند. احتمال دارد که این آسیب دیدگی طولانی مدت هم دیگر اجازه ندهد این بازیکن ایتالیایی پا به توپ شود.

10- ماركو فان باستن

10 نجوم منحوسين طاردتهم لعنة الإصابات في العقدين الأخيرين - كرة القدم - كرة قدم أوروبية

فان باستن یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال هلند به شمار می آید. او یکی از بدشانس ترین بازیکن تاریخ مستطیل سبز به شمار می آید. آسیب دیدگی این بازیکن هلندی از ستا 1986 آغاز شد. او در آن زمان باپیراهن آژاکس بازی می کرد. فان باستن از ناحیه مچ پای راست آسیب دید سه ماه خانه نشین شد.

در سال 1987 فان باستن بعد از پیوستن به میلان این بار از ناحیه زانوی پای چپ آسیب دید و شش ماهی نتوانست تیمش را همراهی کند. این بازیکن هلندی مجبور شد بارها به خاطر آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا و زانو زیر تیغ جراحان قرار گیرد که آخرین بار آن به سال 1993 برمی گردد. فان باستن در نهایت مجبور شد در سال 1995 به خاطر آسیب دیدگی از دنیای فوتبال خداحافظی کند این در حالی بود که تنها 30 سال سن داشت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.