پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نکات و دانستنی‌ های بازی بارسلونا - آژاکس

کد خبر : 24576  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مهر 1393

رانک دی بوئر و لوئیز انریکه بازیکنان سابق تیم فوتبال بارسلونا در قامت سرمربی تیم های آژاکس و بارسلونا سه شنبه شب در استادیوم نیوکمپ به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

رقابت های پیشین:

این دو تیم برای اولین بار در فصل گذشته رقابت ها به مصاف یکدیگر رفتند که دیدار رفت را آبی اناری ها با نتیجه 4-0 به پیروزی رسیدند، اما در بازی برگشت این شاگردان دی بوئر بودند که با ننتیجه 2-1 حریف خود را شکست دادند.

حقایق بازی:

بارسلونا:

شکست بارسلونا در پاریس برابر شاگردان لوران بلان زودترین شکست آن ها در طول رقابت ها از سال 2001 میلادی بوده است.

با توجه به پیروزی 1-0 بارسا برابر آپوئل در شب نخست رقابت ها آن ها تنها در یک مسابقه از 28 بازی خانگی اخیر خود در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شکست خورده اند.

آبی اناری ها تاکنون در هیچ مسابقه ای برابر تیم های هلندی در استادیوم نیوکمپ شکست نخورده اند. رکورد آن ها در این بازی ها 4 پیروزی و 3 تساوی بوده است.

کلودیو براوو تبدیل به اولین دروازه بانی شده است که در هشت مسابقه ابتدایی رقابت های لالیگا کلین شیت کرده است.

نیمار فوق ستاره آماده این روزهای بارسلونا در 12 مسابقه اخیرش برای بارسلونا و تیم ملی برزیل 14 گل به ثمر رسانده است و با پوکر خود در دیدار برابر ژاپن توانست تا رکورد 40 گل در 58 مسابقه را برای تیم ملی برزیل به ثبت برساند.

لیونل مسی برترین گلزن تاریخ بارسلونا می تواند با به ثمر رساندن تنها یک گل دیگر تبدیل به برترین گلزن تاریخ رقابت های لالیگا شود.

آژاکس:

با تساوی 1-1 برابر آپوئل آژاکسی ها تا کنون در هشت مسابقه آخر خود خارج از خانه خود در رقابت ها بدون پیروزی بوده اند.

در آخرین دیداری که هلندی ها در خاگ اسپانیا  برابر اتلتیکو مادرید در فصل 1996/97 برنده شدند، فرانک دی بوئر و برادرش رونالد به عنوان بازیکن برای آژاکس به میدان می رفتند.

آن ها در 6 بازی از 7 بازی آخر خود در خاک اسپانیا را با شکست پشت سر گذاشته اند و مجموع رکورد آن ها در بازی در این کشور 5 پیروزی، 2 تساوی و 9 شکست بوده است.

شاگردان فرانک دی بوئر در 8 مسابقه اخیر خود بدون شکست بوده اند.

نکات جالب توجه پیرامون بازیکنان و مربیان:

فرانک دی بوئر  لوئیز انریکه سرمبیان دو تیم در حد فاصل سال های 1999 تا 2003 برای چهار سال در تیم فوتبال بارسلونا هم بازی بوده اند و در 144 مسابقه برای این تیم به همراه یکدیگر به میدان رفته اند.

همچنین این دو سرمربی در رقابت های لیگ قهرمانان و در هنگامی که انریکه در رئال مادرید  دی بوئر در آژاکس بازی می کرد برابر یکدیگر به میدان رفتند که آن مسابقه با برتری 1-0 مادریدی ها به پایان رسید.

فرانک دی بوئر در پیراهن تیم ملی هلند دو بار برابر اسپانیا گلزنی کرده است. همچنین وی به عنوان کمک مربی در تیم ملی هلند در فینال رقابت های جام جهانی 2010 با تک گل آندرس اینیستا برابر اسپانیا شکست خورده است.

یاسپر سیلیسن و کلودیو براوو دروازه بان های دو تیم تابستان گذشته و با پیراهن های تیم ملی هلند و شیلی در رقابت های جام جهانی 2014 برابر هم به میدان رفتند.

توماس فرمالن (2003 تا 2009) و لوئیز سوارز(2007 تا 2011) دو بازیکن تازه وارد بارسلونا سابقه بازی در تیم فوتبال آژاکس هلند را دارا هستند.

لوئیز سوارز در 110 بازی برای آژاکس با ثبت رکوردی فوق العاده 81 گل برای این تیم به ثمر رسانده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.