پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رقابت تنگاتنگ مسی و رونالدو برای رکورد شکنی در لیگ قهرمانان اروپا

کد خبر : 24594  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مهر 1393

 لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به عنوان دو ستاره درخشان فوتبال مدرن بی صبرانه منتظر شکستن رکورد گلزنی در مسابقات قهرمانی باشگاه های اروپا هستند.

به گزارش یوفا، هم اکنون این رکورد با 71 گل در اختیار رائول مهاجم سابق رئال مادرید و بازیکن فعلی شالکه قرار دارد.

این در حالیست که رونالدو تا کنون موفق به زدن 69 گل در لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شده و مسی 68 گل را از دروازه حریفان عبور داده است.

بنابراین به زودی یکی از آنها نه تنها به رکورد رائول می رسد بلکه می تواند از آن هم پیشی بگیرد. این رقابت، بازی دو دشمن قسم خورده یعنی بارسلونا و رئال مادرید را به دوئلی بین مسی و رونالدو تبدیل کرده است.

میشل لادروپ که قبل از رفتن به رئال مادرید در سال 1994، پنج سالی را در بارسلونا سپری کرده بود، در این خصوص گفت: به نظر من این دو بازیکن به یکدیگر نیاز دارند. هر وقتی یکی از آنها سه گل در یک بازی می زند، دیگری هم تلاش می کند همین کار را انجام دهد.

نظریه ای که مسی در یکی از مصاحبه های خود در سال 2012 آن را رد کرده بود.

وی گفته بود: فکر من فقط رسیدن به موفقیت های بیشتر است و بدون حضور رونالدو هم همین کار را انجام می دهم.

اگرچه آمار نشان می دهد هر دو بازیکن از زمانی که رونالدو در سال 2009 از منچستریونایتد به رئال مادرید پیوست، همواره رقابت تنگاتنگی را در گلزنی داشته اند اما تعداد گل های این بازیکن پرتغالی کمی بهتر است.

رونالدو در این مدت در 53 مسابقه لیگ قهرمانان 54 گل زده است در حالیکه مسی در این پنج سال در 55 بازی موفق به زدن 51 گل شده است.

مسی قبل از ورود رونالدو به رئال مادرید نیز توانسته بود در 33 مسابقه بارسلونا 17 گل به ثمر برساند در حالیکه رونالدو در 25 مسابقه منچستریونایتد 15 گل زده بود.

رونالدو در سال 2008 پس از گلزنی برای منچستریونایتد در جریان برتری مقابل چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا، موفق شد جایزه بهترین بازیکن سال دنیا را کسب کند.

در مسابقه فینال سال بعد از آن، مسی گل دوم پیروزی 2 بر صفر بارسلونا مقابل منچستریونایتد را زد و اولین جایزه بهترین بازیکن سال خود را کسب کرد.

رونالدو بعد از انتقال 94 میلیون یورویی خود به رئال مادرید در سه فصل نخست حضور خود در این تیم به ترتیب در تمامی مسابقات 33، 53 و 60 گل به ثمر رساند. تعدادی که به غیر از 47، 53 و 73 گل مسی با هیچ بازیکن دیگری قابل مقایسه نیست.

مسی فصل گذشته نیز با وجود مصدومیت موفق شد در 46 بازی 41 گل به ثمر برساند.

رونالدو هم در 47 بازی 51 گل به ثمر رساند و توانست برای دومین بار در فینال لیگ قهرمانان گل بزند و از این نظر هم به رکورد مسی برسد.

17 گل رونالدو در فصل گذشته لیگ قهرمانان که رکورد جدیدی در یک فصل از این رقابت ها به شمار می رود همچنین از آمار 14 گل مسی در فصل 2011/12 هم پیشی گرفت.

رقابت این دو بازیکن فقط در تعداد گل نیست بلکه هر دو در سبک بازی هم در حال رقابت با یکدیگر هستند.

حضور مسی در سراسر زمین و دریبل های خیره کننده او در مقابل قدرت بدنی، سرعت و دقت رونالدو قرار دارد.

همه اینها با شخصیتی که هر دو بازیکن در بین رسانه ها دارند، موجب شده است بهترین بازیکنان دنیا نام بگیرند و به نظر می رسد هر دو تا زمان بازنشستگی به این رقابت نزدیک ادامه خواهند داد و سر علاقمندان به فوتبال را گرم خواهند کرد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.