پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

دانستنی های شهر بارسلون

کد خبر : 24724  |  زمان ارسال : پنجشنبه 1 آبان 1393

بارسلون شهر زیبای کاتالان‌ها، شهر گائودی، شهر فوتبال، شهر آفتاب و دریا، و بزرگترین فرزند مدیترانه است.

بارسلون همان‌ است که از یک شهر اروپایی انتظار دارید؛ دریا و ساحل، رستوران‌ها و کافه‌هایی که تا پاسی از شب گذشته بازند، خیابان‌های پر توریست، آثار دیدنی و موزه‌ها، آثار معماری معروف، خرید و تفریح. بارسلون شهری‌ست برای همه؛ شهری پر جنب‌و‌جوش و شاد و زیباست و هر چند روزی هم که آن‌جا بمانید، باز هم جایی برای دیدن دارد. می‌توانید تمام وقتتان را به استراحت کردن ، شنا و آفتاب بگذرانید و عصرها، بعد از خرید کردن از مغازه‌های رنگارنگ شهر، در رستوران‌هایش مهمان غذاهای خوشمزه‌ی اسپانیایی باشید و از زنده بودن شهر در شب‌ها لذت ببرید؛ یا می‌توانید توریست نقشه‌ به‌دست فعالی باشید و موزه‌ها و آثار دیدنی را یکی پس از دیگری ببینید و عکس بگیرید و باز هم وقت کم بیاورید. معمولاً انتخاب توریست‌هایی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند، ترکیبی از هر دو است. بارسلون با همه‌ی تفاوت‌های فرهنگی‌اش با سایر شهرهای اسپانیا (زبان، فرهنگ و نژاد کاتالان‌ها که متفاوت از سایر اسپانیایی‌هاست) از زیباترین و رویایی‌ترین شهر‌های این کشور است.

شهر را می‌توان از خیابان لارامبلا شروع کرد. خیابان شلوغ و دیدنی ِ مرکز شهر، پر از دست فروش و نقاش و دکه‌های سوغاتی و گل فروشی است. خیابان از یک طرف منتهی می‌شود به میدان کاتالونیا مرکزی‌ترین نقطه‌ی شهر، متصل به خیابان‌های اصلی و خطوط متروی مختلف. پیاده روی در خیابان‌های اطراف لارامبلا و میدان کاتالونیا، شما را در قلب بارسلونا فرو خواهد برد. نوازندگان دوره‌گرد گیتار به دست را خواهید دید با کلیساها و ساختمان‌های قدیمی زیبا، خیابان‌های باریک و سنگ فرش شده و توریست‌ها و مغازه‌ها و رستوران‌های محلی. طرف دیگر خیابان لارامبلا، به دریا و مرکزخریدها و رستوران‌ها و منظره‌ی زیبای قایق‌های پارک شده در آبی ِ مدیترانه می‌رسد. در انتهای خیابان، اولین چیزی که توجه‌ شما را جلب می‌کند، مجسمه‌ی بلند کریستف کلمب است که با دست راستش به سوی سرزمین جدید ( قاره‌ی آمریکا) اشاره می‌کند.

خیابان‌های بارسلون، نمایشگاه بزرگی‌اند از آثار آنتونی گائودی، معمار معروف اسپانیایی. معروفترین این آثار، کلیسای بزرگ و نیمه کاره‌ی ساگرادا فامیلیا است. کلیسا بسیار عجیب و مدرن است و از کلیشه‌های معروف کلیساهای اروپایی در آن خبری نیست. با آن که ساخت بنای کلیسا تا سال ٢٠٢٦ تمام نخواهد شد، اما گردشگران برای تماشای آن صف می‌بندند. کاسا میلا و پارک گوئل نیز از بهترین و عجیب‌ترین کارهای گائودی‌اند. کاسا میلا، خانه‌ای با تمام طرح‌های این آرشیتکت و پشت بامی عجیب و دینی؛ و پارک گوئل با همه‌ی زیبایی‌ها و مجسمه‌هایش، از سریِ باید دیدهای بارسلون است.
بارسلون شهر موزه‌های مختلف است. موزه‌ی ملی هنر کاتالونیا، موزه‌ی هنرهای معاصر بارسلونا، موزه‌ی خوان میرو، موزه پیکاسو و موزه‌ی دریانوردی از بزرگ‌ترین موزه‌های شهر هستند. اگر طرفدار فوتبال هستید، موزه‌ی باشگاه اف-سی بارسلونا برای شما دیدنی‌ترین موزه‌ خواهد بود. هرچند دیدار از موزه‌ی باشگاه و دیدار از استادیوم معروف نیوکمپ با فروشگاه و سالن و رختکن پشت ورزشگاه، آنقدر جذاب است که کسانی که طرفدار فوتبال نباشند را نیز به سوی خود خواهد کشاند. استادیوم نیوکمپ، بزرگ‌ترین استادیوم اروپا و ورزشگاه خانگی باشگاه فوتبال بارسلوناست که ٢٠ دوره قهرمان لالیگا، ٢٥ دوره قهرمان کوپادل‌ری، ٩ دوره قهرمان سوپر جام اسپانیا و ٢ دوره قهرمان کوپادی‌لالیگا بوده و بعد از رئال مادرید، پرافتخارترین تیم اسپانیاست.
بارسلون شهری‌ست با دیدنی‌های بی‌پایان. یکی از دیدنی‌های منحصر به‌فردش، دهکده‌ی اسپانیولی یا پوبله اسپانیول در بالای تپه‌ی مونت‌خوییک است. دهکده‌ی اسپانیا، دهکده‌ی قدیمی کوچکی‌ است با رستوران‌ها و مغازه‌های صنایع دستی که قسمت‌های مختلف اسپانیا را با خانه‌ها و معماریشان شبیه‌سازی کرده و نمونه‌ی کوچکی از اسپانیاست. از همان تپه‌ی مونت‌خوییک می‌توان با تله‌کابین خود را به قلعه‌ی بالای تپه رساند و از آن‌جا با تله‌کابین دیگری از روی دریا تا اسکله‌ای در وسط آب رفت. تله‌کابین‌ها مورد علاقه‌ی توریست‌ها و شلوغ‌اند، اما ایستادن در صف به دیدن منظره‌ی شهر از بالا می‌ارزد.

یکی دیگر از بلندی‌های نفس گیر شهر، قلعه‌-کلیسا و شهربازی ِ تیبی‌دابو است. پس از سوار شدن بر قطار آبی رنگ قدیمی شمال‌ غربی شهر و قطارهای ریلی که به فونیکولار معروف‌اند، به قله‌ی کوه می‌رسید. قلعه‌ی قلب مقدس، با مجسمه‌ی برنزی زیبایی در بالای آن و شهربازی تیبیدابو و منظره‌ی فوق‌العاده‌ی شهر از بالا، از محبوب‌ترین توریست‌هاست. تنها چیزی که کم دارد، رستوران‌ و دکه‌های غذاخوری‌ست که باعث می‌شود توریست‌های آشنا و محلی‌هایی که غذایشان را با خود آورده‌اند، پارک را به محلی پر جنب و جوش برای پیک‌نیک تبدیل کنند.

اگر با کودکتان سفر می‌کنید، مطمئن باشید در بارسلون به او خوش‌ خواهد گذشت. بر خلاف دیگر شهرهای اروپایی، بودن بچه‌ها در رستوران‌ها و جاهای دیگر شهر در هر ساعت شبانه‌روز بسیار عادی‌است. علاوه بر آن، دیدار از باغ‌وحش پارک سیتادلا، تله‌کابین‌ها، موزه واکس و آکواریوم بزرگ شهر نیز بچه‌ها را خوشحال خواهد کرد. آکواریوم بارسلون از بزرگترین آکواریوم‌های اروپاست، با انواع ماهی‌های کمیاب و فروشگاهی پر از عروسک‌های گونه‌های مختلف دریایی.

بارسلونتا، نام منطقه‌ای رویایی از شهر است که در کنار دریاست و ساحل شنی‌ و رستوران‌هایش می‌توانند شما را وسوسه کنند که تمام روز را آن‌جا بگذرانید. تابستان‌ها، بارسلونتا از شلوغ‌ترین مناطق شهر است و نزدیک‌ترین ساحل شنی برای کسانی که در شهر هتل گرفته باشند. در بارسلون می‌توانید هتل‌هایی را پیدا کنید که کمی از مرکز شهر دور است، ولی دسترسی به ساحل و امکانات هتل مانند استخر و ورزش‌های آبی، بسیار اغوا کننده است.

قیمت هتل‌ها بسته به این که کجا باشند و چه امکاناتی داشته باشند، متفاوت است؛ ولی معمولاً هتل‌های بارسلون کیفت خوبی دارند و اکثر اوقات غذا و استخر و امکانات تفریحی هم روی قیمت هتل حساب می‌شود. رستوران‌های بارسلون تا دیروقت بازند و غذای معروفشان غذاهای دریایی و تاپاس است. تاپاس در واقع مجموعه‌ایست از غذاهای مختلف در ظرف‌های کوچک؛ انگار که از هر غذایی کمی بدهند تا مزه کنید. غذا در بارسلون گران نیست، ولی تاپاس و غذاهای دریایی نهایتاً ارزان تمام نمی‌شوند.
بارسلون بهار بی‌نظیری دارد؛ از اردیبهشت تا تیر و از شهریور تا آبان بهشت ِ بارسلون است. گرمای زیاد دو ماه وسط تابستان و بسته بودن تعدادی از مغازه‌ها از اواسط آگوست تا اوایل سپتامبر باعث می‌شود دو ماه تیر و مرداد برای سفر به این شهر کمتر طرفدار داشته باشند، هر چند که بارسلون همیشه شلوغ و پر از توریست است. زمستان‌های شهر سرمای معتدلی دارد، ولی اغلب بارانی‌ست.
در نهایت بارسلون شهر بزرگ زیبایی‌ست که همه را خوشحال نگه می‌دارد. یادتان باشد صنایع دستی بارسلونا سرامیک‌کاری است. مجسمه‌های سرامیکی به‌خصوص طرح سوسمار بزرگی که در پارک گوئل قرار دارد یا مجسمه‌های سرامیکی کولی‌های اسپانیایی، از محبوب‌ترین سوغاتی های شهر است.

توصیه می‌کنیم این‌ها را هم به خاطر بسپارید:
- زبان رسمی بارسلون، دو زبان کاتالان و اسپانیایی است که دو زبان کاملاً متفاوت‌اند. بیشتر تابلوها به زبان کاتالان‌اند؛ اما اگر اسپانیایی بلد باشید هم مشکلی نخواهید داشت.
- بارسلون پر جیب‌برترین شهر اروپایی‌ست! جیب‌بری، دوربین دزدی و کیف دزدی از فرودگاه و ایستگاه قطار شروع می‌شود و در خیابان‌های شلوغی مثل لارامبلا به اوج خودش می‌رسد. این موضوع آن‌قدر شایع است که پلیس بارسلون کار زیادی نمی‌تواند بکند و شما خودتان باید مواظب کیف، پاسپورت و دوربین‌تان باشید و چیزی را در جیب عقب شلوار یا کوله‌ی خود نگذارید. اگر کسی از شما پول خورد خواست، جواب ندهید و به هیچ عنوان گول شعبده‌بازی و شرط‌بندی‌های کنار خیابان را نخورید.
- بلیط‌های ١٠ تایی حمل و نقل در بارسلون بسیار ارزان است و با هر بلیط یک ساعت فرصت استفاده از تمام وسایل حمل و نقل عمومی را دارید، اما اگر حوصله‌ی نقشه خواندن و مترو سوار شدن ندارید، اتوبوس‌های توریستی، بلیط‌های یک، دو و سه روزه دارند و شما را از این اثر دیدنی تا اثر دیدنی بعدی می‌برند. کمی گران‌ترند، ولی گاهی گرانی به راحتی‌شان می‌ارزد.

دیدنی‌های بارسلون
• خیابان لارامبلا
• منطقه‌ی باری گوتیک
• کلیسای ساگرادا فامیلیا
• خانه‌ی گائودی: کاسا میلا
• پوبله اسپانیول (دهکده اسپانیا)
• پارک گوئل
• پارک سیتادلا و دروازه‌ی تریومف
• ساحل بارسلونتا
• موزه‌ی باشگاه فوتبال بارسلونا (اف-سی-بارسلونا)
• موزه‌ی هنر ملی کاتالونیا
• موزه‌ی خوان میرو
• موزه‌ی پیکاسو
• موزه‌ی دالی
• موزه‌ی دریانوردی
• آکواریوم بارسلونا
• باغ‌وحش شهر
• تپه‌ی مونت‌خوییک و تله‌کابین
• قلعه و شهربازی تیبی‌دابو
• خانه‌ی کاسا باتلو از آثار گائودی
• موزه‌ی واکس
• خیابان گراسیا

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.