پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا ال کلاسیکوی شنبه شب خاص تر از همیشه است؟

کد خبر : 24811  |  زمان ارسال : جمعه 2 آبان 1393

شايد به ندرت ديدار ال كلاسيكو بين بارسلونا و رئال مادريد خاص تر جذاب تر و پر هيجان تر از ديدار شنبه شب باشد، چون اين بار ديدار دو تيم تحت تاثير موضوعانی نظیر احتمال جدایی کاتالان از اسپانیا، جابه جایی ركورد گل زنی در لالیگا و سرمربی بارسا است که خود زمانی بازیکن رئال مادرید بوده است.

نتيجه به دست آمده در استاديوم المپيك شهر رم در نيوكمپ نيز باعث شگفتى شده بود، لوئيز انريكه سرمربى بارسا تعجب خود را از پيروزى 7:1 بايرن مونيخ مقابل رم، تيمى كه خود پيش از اين هدايت آن را بر عهده داشته است، با بيان اين جمله كه:"من گمان كردم تابلوى اعلام نتايج استاديوم خراب شده است."، نشان داد. اما به نظر انريكه مونيخى ها تيمى فوق العاده هستند كه از وجود "بهترين سرمربى كه يك تيم مى تواند داشته باشد"، برخوردار هستند.

هنگامى كه اين سرمربى، پپ گوارديولا، هدايت تيم بارسلونا را بر عهده گرفت، لوئيز انريكه نيز به عنوان سرمربى تيم دوم بارسا مشغول به كار شد. در فصل 2008/09 بارسا با پيروزى 6:2 مقابل رئال مادريد خود شگفتى ساز شد، به طورى كه لوئيز انريكه از آن ديدار هنوز به عنوان "شبى رويايى با لذت فراموش نشدنى فوتبال" ياد مى نمايد.

البته اين پيروزى براى انريكه به خاطر اين كه او طرفدار واقعى بارسا است در خاطرش باقى مانده نه به اين دليل كه او خود زمانی بازيكن بارسا و يا سرمربى فعلى اين تيم است. هواداران بارسا نيز از بودن انريكه در راس كادر هدايت تيم محبوب خود راضى به نظر مى رسند، چون حتى در حين نيمه دوم بازى بارسا و آژاكس كه كاتالان ها عملكرد چندان مناسبى نداشتند، انريكه را به شدت تشويق مى نمودند.

البته انريكه خود پيش از هشت سال حضور دربارسلونا، پنج سال نيز پيراهن رئال مادريد، اصلى ترين رقيب بارسا را بر تن نموده است و انتقال او از مادريد به بارسلونا در آن زمان با حرف ها و حديث هاى فراوانى همراه بوده است. انريكه خود در اين زمينه مى گويد:"وقتى كه من خود را در عكس هاى قديمى و يا تلويزيون با لباس سفيد رئال مادريد مى بينم، برايم كمى خنده دار است،‌ چون به نظر من پيراهن رنگ آبى و انارى بيشتر به من مى آيد."

شنبه شب انريكه براى اولين بار به عنوان سرمربى به استاديوم سانتيگو برنابئو باز خواهد گشت، اتفاقى كه تا كنون براى هيچ یک از سرمربیان بارسا رخ نداده،‌ چون او به عنوان بازيكن نيز در رئال مادريد حضور داشته است و به همين دليل دويست و بيست و نهمين ال كلاسيكو، به ديدارى خاص تبديل شده است.

بحث هاى سياسى در خصوص جدايى ايالت كاتالان نيز بر حساسيت اين رقابت افزوده است، چون اين ديدار دقيقا دو هفته پيش از برگزارى همه پرسى جنجالى بر سر جداسازى ايالت كاتالان از اسپانيا انجام خواهد شد، رفراندومى كه از سوى كاتالان ها برنامه ريزى شده ولى به شدت با مخالفت دولت مركزى اسپانيا روبرو شده است.

باشگاه بارسلونا خود پيش از اين با حمايت از برگزارى چنين رفراندومى، موضع خود را مشخص نموده است و تماشاگران بارسا نيز با فرياد شعار” Independencia”  به معناى استقلال در استاديوم نيوكمپ، در ديدارهاى اخير تيم محبويشان، حمايت خود را از برگزارى چنين رفراندومى اعلام نموده اند.

شيكه تلويزيونى TV3 كه مختص ايالت كاتالان مى باشد نيز هفته گذشته با پخش مستندى به عنوان " رئال مادريد- تاريخ سياه باشگاهى سفيد" كه در آن به روابط اين باشگاه با فرانكو ديكتاتور اسپانيا پرداخته بود، بار ديگر بر شعله اختلافات و جنجال هاى سياسى پيش از ديدار الكلاسيكو افزود. به ویژه عصیانبت خاصی از عملکرد جرالد پیکه در این خصوص وجود دارد و حتی در بازی های تیم ملی اسپانیا نیز هواداران این تیم اعتراض خود را به این بازیکن نشان داده اند، چون پیکه در راهپیمایی های اخیر طرفداران جدایی کاتالان از اسپانیا دیده شده است.

از دیگر موضوعاتی که بر حساسیت و خاص شدن این بازی افزوده احتمال جابه جا شدن رکورد گل زنی در لالیگا توسط لیونل مسی در این بازی و در استادیوم برنابئوی شهر مادرید است. این رکورد هم اکنون با 251 گل در اختیار  مهاجم سابق باشگاه اتلتیکو بیلبائو می باشد و لیونل مسی با 250 گل زده در آستانه شکستن این رکورد قرار دارد. شکسته شدن چنین رکورد مهمی توسط بازیکنی از کاتالان در پایتخت اسپانیا می تواند برای مادریدی ها و هواداران این تیم بسیار تلخ باشد.

لوئیز انریکه احتمال روی دادن چنین اتفاقی را به "حادثه ای طنز" توصیف کرده است و از نظر او:"از طنز تلخ روزگار چنین اتفاقاتی همیشه در هفته برگزاری ال کلاسیکو رخ می دهد." البته برخی از مطبوعات اسپانیایی چنین توصیفی را برای جنجال های به وجود آمده در آخرین بازی بارسلونا در لالیگا و سرباز زدن لیونل مسی از تعویض شدن و باقی ماندن او در زمین، نیز به کار برده اند. حتی برخی از مطبوعات نزدیک به رئال مادرید در این خصوص به گمانه زنی هایی در خصوص قدرت بسیار زیاد لیونل مسی در رختکن بارسا پرداخته اند.

علاوه بر مسائل فوق احتمال حضور لوئيز سوارز برای اولین بار در ترکیب بارسا در این دیدار، بعد از پايان دوران محروميتش، می تواند به خاص تر شدن و جذاب تر شدن این دیدار بیفزاید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.