پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

شرایط بد بارسا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

کد خبر : 25007  |  زمان ارسال : سه شنبه 6 آبان 1393

تیم فوتبال بارسلونا را می توان بهترین تیم 10 سال گذشته اروپا دانست اما پس از قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای 2011 این تیم دچار شرایط بدی شد و نتوانست مانند قبل عمل کند و حتی بازی های چشم نواز آنها نیز از بین رفت و بیشتر شاهد پاس های بی هدف از سوی آنها بودیم

اگر بخواهیم به مشکلات این تیم نگاهی بیندازیم به مشکلات فراوانی در بخش های مختلف می  رسیم. تا پایان فصل گذشته مهم تریم ضعف این تیم در این سال ها خط دفاع و دروازه بان ضعیف آنها بود. با وجود اینکه ویکتور والدز و پینتو به هیچ وجه عملکرد ایده آلی نداشتند باز هم آنها تا مدتها برای خرید دروازه بان اقدام نکردند. خط دفاعی ضعیف آنها نیز مشکل اصلی این تیم بود. زمانی که پویول دچار مصدومیت های پشت سر هم می شد و نمی توانست مانند گذشته کار کند و از سویی با بالا رفتن سنش دچار افت شده بود هیچ اقدامی برای خرید یک مدافع صورت نگرفت و تنها کار آنها اضافه کردن یکی از بهترین هافبک های دفاعی جهان به خط دفاعشان بود که باعث ضعیف تر شدن خط دفاع و همچنین خط هافبک آنها شد. اگر در سال 2012 یا 2013 آنها یک یا دو مدافع جوان و آینده دار را به خریداری می کردند مشکلات خط دفاعی آنها می توانست حل شود.

همچنین در دفاع راست بازیکنی مثل مونتویا نشان داد که در حد و اندازه های یک تیم بزرگ نیست و باید برای جانشین آلوز فکری کنند اما آنها هیچ اقدام خاصی انجام ندادند و اکنون شاهد بازی های بسیار ضعیف دنی آلوز هستیم که تشکیل شده از نفوذ های بی هدف و سانتر های ناامید کننده و در ضد حملات نیز به کمک خط دفاعی نمی رود. در بخش هافبک با بالا رفتن سن ژاوی و اینیستا تحرک این بازیکنان کم شده و خط هافبک آنها شادابی گذشته را ندارد. بوسکتس نیز با دیدن این که تنها رقیبش به خط دفاعی منتقل شده با اطمینان از این که همیشه بازیکن ثابت است افت فراوانی داشته و اگر نگاهی کلی به خط هافبک آنها بیندازیم می بینیم عملکردشان بسیار ضعیف و نا امید کننده است. از سویی در فصل گذشته مسی نیز عملکرد ایده آلی نداشت. گلزنی و پاس های گل او در دو فصل گذشته خوب بود اما از بازیکنی در سطح مسی انتظارات بسیار بیشتر است. بخش زیادی از این اتفاق کم کاری خط هافبک آنها می باشد.

در اواخر فصل گذشته بحث هایی درباره تخلف باشگاه در خرید بازیکنان زیر 18 سال به گوش رسید که از محرومیت آنها از خرید بازیکن خبر می دهد. بارسلونا یک تابستان فرصت داشت تا برای دو فصل تیم خود را آماده کند آنها بودجه 140 میلیون یورویی برای خرید داشتند که با فروش بازیکنانی ماندد فابرگاس و سانچز بودجه این فصل آنها به بالای 200 میلیون یورو می رسید. آنها می توانستند خرید های بسیار خوب داشته باشند اما با آوردن یک مربی جوان دیگر از بازیکنان سابق خود باعث تعجب شدند. مربی ای که تنها یک سابقه نا امید کننده در رم داشت و در تیم سلتاویگو نیز عملکرد تقریبا خوبی داشت اما به راستی این نام برای نیمکت بارسا کافی بود؟ گزینه های بسیار خوبی برای مربی گری این تیم وجود داشتند از جمله رونالد کومن و رونالد دی بویر که از بازیکنان سابق آنها بودند همچنین می توانستند سراغ مربیان بزرگ دیگری بروند. با اعلام جدایی تاتا مارتینو قبل از جام جهانی آنها می توانستند به دنبال لوییز فن خال یا گاس هیدینک یا حتی رودی گارسیا باشند بهترین گزینه که تقریبا برای آنها غیر ممکن بود یورگن کلوب بود که آنها حداقل می توانستند برای آن تلاش کنند.

آنها قول داده بودند که خط دفاع را تقویت می کنند اما به زحمت با متیوی 30 ساله و ورمالن 28 ساله آن هم با مبلغ 35 میلیون یورو که برای دو مدافع مسن و درجه 2 بسیار زیاد است. انها می توانستند مدافعینی مانند بن عطیه و ورتونگن را با قیمت مجموع 50 میلیون یورو به خدمت بگیرند اما فقط برای خرید مارکینوش اقدام کردند که با شکست عجیبی در این امر مواجه شدند. برای دفاع راست می توانستند کایل واکر یا متیو دی شیلیو را به خدمت گرفته و آلوز را که افت شدیدی داشته بفروشند اما در روز آخر داگلاس که هیچ اسمی از او نشنیده بودیم را خریداری کردند که تنها در یک بازی به میدان رفت و نمایش نا امید کننده ای داشت. با خرید سوارز و راکیتیچ و دو دروازه بان آنها می توانستند مبلغ 30 میلیون یورو دیگر نیز برای خرید بازیکن اختصاص دهند البته اگر می توانستند الکس سانگ را به فروش برسانند این مبلغ به حدود 45 میلیون یورو می رسید. با این مبلغ می توانستند یه هافبک تهاجمی جوان نیز به تیم اضافه کنند تا تحرک خط هافبکشان زیاد شود.

جوانانی نظیر کریستین اریکسن یا جولین دراکسلر یا مارکو رویس می توانستند خرید های بسیار موفقی برای بارسلونا باشند تا خط هافبک آنها نیز تقویت شود در دیدار برابر  رئال مادرید شاهد عملکرد بسیار ضعیف خط هافبک بارسلونا بودیم. در این فصل در تمامی بازی ها این مسی بود که نقص های خط هافبک را جبران می کرد. این بازیکن از کل خط هافبک بارسلونا در ایجاد موقعیت گل موفق تر بود. به راستی بدون حضور مسی شرایط این تیم چگونه بود؟

بازیکنان جوان آنها نیز عملکرد ایده آلی نداشتند منیر و ساندرو و رافینیا و روبرتو عملکرد ضعیفی داشتند. استفاده ازآکادمی کار خوبیست اما اینکه تیمی چشمش را به روی حقایق ببندد و برای اثبات یک موضوعی که ضرورت ندارد به قیمت افت کردن بخواهد حتما از آکادمی استفاده کند اشتباه است.

در بازی روز شنبه مقابل رئال مادرید نیز انریکه اشتباهات زیادی داشت. استفاده از متیو در سمت چپ آن هم در حالی که مشکل اصلی بارسا قلب خط دفاع است. استفاده از ماسکرانو در دفاع وسط و استفاده از بوسکتس مصدوم در پست هافبک دفاعی. همچنین حضور سوارز در ترکیب اصلی از اشتباهات بسیار عجیب انریکه در این دیدار بود.

بارسلونا دچار ضعف مدیریتی زیادی است. کادر مربیگری این تیم نیز بسیار ضعیف عمل کرده و ایده های مفیدی برای موفقیت تیم ندارند. باید دید چه زمانی آنها به این نتیجه می رسند که هر بازیکن قدیمی آنها که مربی تیم شود تبدیل به پپ گواردیولا نمی شود و هر بازیکنی که از آکادمی به تیم اصلی راه یابد تبدیل به مسی نمی شود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.