پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سه نکته درباره بازی ال کلاسیکو

کد خبر : 25127  |  زمان ارسال : پنجشنبه 8 آبان 1393

در ادامه مسابقات لالیگا، این هفته دو رقیب دیرینه، رئال مادرید و بارسلونا به مصاف هم رفتند. بارسا به رغم گل زودهنگام خود توسط نیمار در ادامه نتوانست برابر پایتخت نشین های اسپانیا تاب آورد و سه بار دروازه خود را بازشده دید.

اما در این آخرین ال کلاسیکو، سه نکته کلیدی به چشم می خورد که شایسته ذکر هستند.

1. پپه و بنزما، قهرمانان ال کلاسیکو

سوت بازی ال کلاسیکو در شرایطی به صدا در آمد که 1.3 میلیارد یورو استعداد در میدان حضور داشتند و هر دو تیم مالامال از ستاره های خود راهی میدان شده بودند.

اما در این دیدار که در سانتیاگو برنابئوی شهر مادرید بزرگ می شد، دو تن از انتقادشده ترین بازیکنان رئال نقش تعیین کننده در این پیروزی ارزشمند را عهده دار شدند.

گل کریم بنزما، سومین گل رئال، به واقع بارسلونا را از پای در آورد. این ملی پوش فرانسوی که به شدت در میان هم تیمی های خود و نزد مربی ایتالیایی تیم محبوبیت دارد، چندان بازیکن مورد علاقه ی هواداران مادریدی نیست و هنوز چند هفته بیشتر نمی گذرد از زمانی که هر گاه در برنابئو پابه توپ می شد چیزی بیشتر از موج سوت ها و هوکردن ها از طرف تماشاچیان نصیب نمی برد.

کریم بنزما یک فوق ستاره نیست، اما به شدت گرایش دارد به زدن گل های بزرگ. پاس خامس رودریگز در ضد حمله ای که رئال تریب داده بود، به نحوی درخشان توسط کریم بنزما در سه کنج دروازه بارسا نشست. نباید فراموش کرد که این چهارمین گلزنی پیاپی بنزما در ال کلاسیکوهای برگزارشده در برنابئو بود.

el1.jpg

پپه نیز در فصل های اخیر، نه فقط در مادرید، منتقدان خود را داشت. این دفاع وسط پرتغالی همواره در کلاسیکوها بازیکن جنجالی بوده است. یکی از به یادماندنی ترین آن ها اخراج از زمین به سبب خطا روی دنی آلوز در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بود و البته زمانی که در یک جدال آتشین دیگر در زمان حاکمیت مورینیو بر برنابئو، دست لیونل مسی را لگد کرد.

اما این مدافع پرتغالی هربار بی جهت در ترکیب ثابت رئال قرار نمی گیرد، چه همان طور که دیدید با تیز بینی از ضعف دفاعی بارسا بهره برداری کرد و با یک ضربه سر غافلگیرکننده روی کرنر ارسانی تونی کروس بازی را به نفع رئال برگرداند و تیم خود را 2-1 پیش انداخت.

پپه در کار دفاعی نیز حضور قدرتمندانه ای داشت. دیدیم که با بازی روان و راحت خود بارها مانع از تهاجمات خط حمله آتشین کاتالانها مشتمل بر مسی، سوارس و نیمار شد و اجازه نداد تا بارسا حتا یک بار دیگر به بازی برگردد.

در این جدال استعدادها، دو بازیکن کمتر درخشان از جبهه برنابئو، شانس های خود را دریافتند و توانستند ستارگان درخشان ال کلاسیکو نام بگیرند.

el2.jpg

2. شروع موفقیت آمیز سوارس

بعد از چهار ماه دوری از رقابت ها به علت محرومیت در جام جهانی، سوارس در نخستین حضور رسمی خود برای بارسا در ال کلاسیکو در گوش راست حضور یافت. این مهاجم 80 میلیون یورویی در این بازی خیلی سریع در ثانیه 20 بازی پا به توپ شد، و در دقیقه چهار با پاسی که به نیمار داد، بارسا را یک بر هیچ پیش انداخت.

گلی که بارسا به ثمر رساند، حاکی از این بود که سوارس چه اندازه زیاد در خط حمله بارسا با همقطاران خود جفت و جور شده است. مسی به عمق فرستاد، مهاجم سابق لیورپول توپ مسی را قطع کرد و به نیمار رساند و نیمار هم کار خود را به خوبی انجام داد.

سوارس به بازی درگیرانه خود ادامه داد و در نیمه اول در هر حمله خطرآفرین ظاهر شد. در این بازیکن هیچ نشانی از زنگ زدگی ناشی از چهار ماه بی کاری نبود و گویا در این چهار ماه نیز در تمام رقابت ها حضور داشته است. از دیگر حرکت های فوق العاده گوش راست بارسا یک ارسال چشم نواز برای مسی بود که می توانست به راحتی بارسا را 2-0 پیش اندازد.

پس از آن که مادرید بازی را برگرداند، ملی پوش اروگوئه ای در ضدحملات بارسا نیز بار دیگر حضور داشت. اما افول بازی سوارس در ادامه نیمه دوم را نمی توان به تمامی متوجه وی دانست، دیدیم که بازی تهاجمی بارسا لحظه به لحظه با افت مواجه شد تا آن که انریکه ترجیح داد سوارس را از میدان بیرون بکشد.

هنگامی که سوارس در دقیقه 67 از بازی تعویض شد و پدرو رودریگز به میدان آمد، بازی بارسا پیشاپیش در سرازیری قرار گرفته بود.

el3.jpg

3. مسی علیه رونالدو

با توجه به تمام ستارگانی که در میدان حضور داشتند، کلاسیکو دیگر جدال میان لیونل مسی و کریس رونالدو نیست. اما هنوز هم می توان رقابت میان این دو را حس کرد.

مسی شروع به مراتب بهتری را در کلاسیکوی این هفته تجربه کرد. خطایی که مسی روی لوکا مودریچ انجام داد اگر چه اولین کارت زرد بازی را برای او به همراه داشت، اما می توان آن را نشانه ای از بازی پرفشار بارسا زیر نظر مربی جدید خود، لوئیس انریکه، به حساب آورد. اما در ادامه کار، هم تیمی های مسی نیز به این بازی پرفشار ادامه دادند تا آن که نیما و اینیستا نیز با کارت زرد داور جریمه شدند.

تا اواسط نیمه اول که بارسا 1-0 پیش افتاده بود، توپ و میدان به نظر تحت کنترل مردان انریکه می آمد. مسی چندین بار به یمن عملکرد پر فشار تیم خود و تسلط ژاوی هرناندر، اینیستا و سرخیو بوسکتس بر تیم حریف، تا محوطه جریمه رئال پیش رفت. یک و دوهای مثال زدنی مسی و بوسکتس چندین بار تونی کروس و لوکا مودریچ را گیج و حیران کردند و نشان دادند که خط میانه مادریدی ها هنوز چندان از استحکام لازم برخوردار نشده است.

اما در ادامه ی همین روند، بزرگترین ناکامی مسی از راه رسید. لوئیس سوارس یک ارسال عرضی فوق العاده برای مسی ترتیب داد و مسی از فاصله ی دو سه متری در حالی که با کاسیاس تک به تک بود توپ را به دستان دروازه بان کوبید. هرچقدر مسی در این موقعیت ضعیف عملکرد، کاسیاس دیدنی ترین دفع توپ را در سراسر بازی رقم زد. هرچه زمان می گذشت تب و تاب برای شکستن رکورد تیلمو زارا پس از 60 سال بالاتر می رفت، اما پسر آرژانتینی کاتالان ها باید مادرید را دست خالی به قصد بارسلون ترک می کرد.

اما در این بازی به نظر می رسید کریس رونالدو شب نومیدکننده ای را پشت سر می گذارد، این وضعیت زمانی قابل توجه تر شد که رونالدو در جدال با بوسکتس به غلط مدعی یک ضربه پنالتی به نفع تیم خود شد. برترین گلزن مادرید که تا اینجای فصل بیشتر در مرکز خط حمله ایفای نقش می کرد در این بازی کاملاً در گوش چپ به دروازه حریف حمله می کرد.

از همین ناحیه رونالدو به دروازه بارسا تاخت و در یک ارسال زمینی به کریم بنزما توپ را به دستان جرارد پیکه کوباند تا این بار یک پنالتی صحیح برای تیم خود به ارمغان آورد. کاپیتان پرتغالی به سادگی دروازه بان را فریب داد و توپ را به گوشه چپ دروازه نشاند تا بیست و یکمین گل فصل خود را در تمام رقابت ها به ثمر برساند. این همچنین پانزدهمین بازی پیاپی رونالدو در برنابئو بود که برای تیم خود گلزنی می کرد.

در نیمه دوم، دارنده ی توپ طلا تقریباً در تمام جدال های خط حمله رئال برابر بارسا حضور مؤثر داشت. یک کرنر گرفت که به گل دوم تیم خود انجامید و در گل سوم نیز که توسط بنزما به ثمر رساند تا حدودی مؤثر بود. در انتهای بازی در اثر یک خطا روی آلوز با کارت زرد داور مواجه شد اما با لبخندی پیروزمندانه از این کارت زرد استقبال کرد. به هر حال این بهترین کلاسیکوی رونالدو نبود، اما نقش او در پیروزی جالب توجه تیمش نیز کم نبود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.