پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

حکایت رونالدو و مسی، جنگ مغرور با کوتوله

کد خبر : 26136  |  زمان ارسال : سه شنبه 27 آبان 1393

تیم ملی فوتبال پرتغال در دیداری دوستانه برابر آرژانتین به میدان می رود که این دیدار به خاطر حضور رونالدو و مسی در دو تیم از حساسیت و جذابیت زیادی برخوردار است. روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی به مقایسه رونالدو با مسی قبل از رویارویی اولدترافورد پرداخت و این دو بازیکن را از چند جهت با هم مقایسه کرد که در گزارشی به آنها می پردازیم.

شش فصلی است که دو اسم به نام کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بر فوتبال جهان سایه گسترانده اند. این دو بازیکنی جوایز فردی را یکی بعد از دیگری به دست می آوردند. انها از دیگر بازیکنان فاصله زیادی گرفته اند و حتی ستاره های چون ابراهیموویچ، آرین روین، فرانک ریبری و ادن هازارد این دو بازیکن را دست نیافتنی  توصیف می کنند.

در این شش سال رونالدو و مسی بی رقیب بوده اند. چهار سال مسی توانسته توپ طلا را به دست آورد دو دو سال هم ستاره پرتغالی رئال مادرید به این عنوان دست یافته است. در سال 2014 هم همچنان بحث بر سر این است که رونالدو بهتر است یا لیونل مسی؟

این دو بازیکن در دیدار دوستانه بین تیم ملی فوتبال آرژانتین و پرتغال در اولدترافورد به مصاف هم می روند. هر چند این یک دیدار دوستانه است اما بدون شک هم مسی و هم رونالدو آن را جدی خواهند گرفت و تلاش خواهند کرد تا زمینه پیروزی تیم خود را مهیا کنند.

روزنامه دیلی میل انگلیس در گزارشی به مقایسه رونالدو با مسی قبل از رویارویی اولدترافورد پرداخت و این دو بازیکن را از چند جهت با هم مقایسه کرد که در گزارشی به آنها می پردازیم.

لقب های زشت

دیگو توریس در کتابی که درباره سه سال حضور ژوزه مورینیو در رئال مادرید نوشت آورده است: کسانی که در رئال مادرید با کریستیانو رونالدو نزدیک بودند همواره در توصیف لیونل مسی از واژه کوتوله استفاده می کردند. بازیکنان رئال مادرید همواره با به کاربردن این واژه درباره لیونل مسی می خواستند به رونالدو روحیه دهند و ثابت کنند که او بهتر از ستاره آرژانتینی بارسلونا است این در حالی است که لیونل مسی چهار بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شده بود.

البته این نویسنده هیچ اشاره ای به واکنش کریستیانو رونالدو نکرده است

گویلیم بالگوی نویسنده دیگری است که کتابی را تحت عنوان مسی منشر کرده است. او در این کتاب آورده است که رونالدو نظر خوبی درباره مسی ندارد و او را با لقب بسیار زشتی خطاب می کند که این بازتاب زیادی در رسانه های اروپایی و جهانی داشت البته خود رونالدو چنین چیزی را رد و تاکید کرد که به تمام بازیکنان به ویژه لیونل مسی احترام می گذارد.

این دو نویسنده در کتاب های خود آورده اند که رونالدو نظر خوبی نسبت به لیونل مسی ندارد و با این القاب زشت او را خطاب می کند اما درباره مسی هیچگونه اظهار نظری درباره رونالدو ذکر نشده است اما واژه مغرور لقبی است که بسیاری برای رونالدو در نظر گرفته اند و به نظر می رسد که خود مسی هم با آن موافق باشد.

جنگ دستمزد

همواره این جنگ در بین مسی و رونالدو وجود دارد که هر کدام از آنها تلاش می کند تا از دیگری بهتر باشد. رونالدو و لیونل مسی در این شش سال همواره دو رقیب خطرناک برای هم بوده اند هر کدام از آنها تلاش می کند تا بهتر از دیگری باشد و روز به روز به پیشرفت خود ادامه دهند. انها هر چند می گویند که تنها به عملکرد خود در میدان توجه می کنند اما حتی خوشان هم می دانند که کسی حرف آنها را قبول نمی کند.

در مراسم انتخاب بهترین بازیکن اروپا در سال 2012 رونالدو احساس ناراحتی کرد چرا که ساندرو راسل رئیس باشگاه بارسلونا در این مراسم حضور داشت تا حمایت خود را از لیونل مسی و آندرس اینیستا اعلام کند این در حالی است که فلورنتینو پرس در این مراسم شرکت نکرد و به فرستادن دستیارش اکتفا کرد و این باعث خشم رونالدو شد.

سران باشگاه بارسلونا برای راضی نگه داشتن مسی قرارداد او را تمدید می کردند و دستمزدش را هم بالا می بردند این در حالی بود که رونالدو در چهار سال حضورش در رئال مادرید قراردادش را تمدید نکرده بود. پرس برای اینکه این بازیکن پرتغالی را راضی نگه دارد در سبتامبر 2013 قراردادش را تا 5 سال دیگر تمدید کرد و سالانه 17 میلیون پوند دستمزد برای او در نظر گرفت تا اینگونه ستاره پرتغالی خود را راضی نگه دارد و این رونالدو در دستمزد هم با مسی برابر شود.

تصویر دو بازیکن

مسی هر چند به اوج افتخار در فوتبال جهان رسیده است اما مانند دوران کودکی اش همچنان خجالت زده و متواضع است این درحالی است که رونالدو بازیکنی بسیار مغرور است که اعتماد به نفس بالایی دارد و همواره خود را بهتر از دیگر بازیکنان می داند. رونالدو به همراه همسر مدل خود در هر مراسمی خود نمایی می کند این در حالی که لیونل مسی زندگی آرام و بی دغدغه ای را با همسرش آغاز کرده است.

وقتی تیم ملی فوتبال پرتغال با شکست دادن سوئد در پلی آف جام جهانی جواز صعود به برزیل را به دست آورد رونالدو مغرورانه به همراه پسرش در زمین قدم می زد. او در گفت و گو با رسانه در حالی که انگشتش به سمت پسرش بود گفت" او هم هیچگاه سقوط نخواهد کرد. پدرش هم می داند که چگونه پیروز شود"

رونالدو با پسرش در مراسمی بسیاری شرکت می کند. او نشان داده که پدر خوبی است و توجه  زیادی به خانواده اش دارد اما مسی بعد از مشکل مالیاتی که برای او به وجود آمد بیشتر از قبل گوشه نشین شد و همه درباره او می گویند که در باشگاه بارسلونا نفوذ زیادی دارد و در ترکیب تیم او دست دارد. در آخرین ال کلاسیکو گواردیولا با بارسلونا در سال 2012 که رئال مادرید با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید بعضی نوشتند که گواردیولا این عبارت را به مسی گفته است" به جای آنکه آن کار  را انجام می دادی بهتربود که زمینه را برای پیروزی تیم مهیا می کردی"

بعضی از رسانه های هم خبر دادند که لیونل مسی به انتقاد از گواردیولا به خاطر استفاده از زلاتان ابراهیموویچ به عنوان مهاجم نوک در یکی از بازیها پرداخته است.

شخصیت مسی و رونالدو تغییر زیادی کرده است. رونالدو همان شخصیت مغرور است که در کنار همسرش با افتخار و غرور راه می رود و به تبلیغ شرکت های لباس می پردازد این در حالی است که مسی هم جدیدا به تبلیغ  وکارهای تجاری روی آورده است  و می خواهد همان رویه رونالدو را در پیش گیرد.

این دو بازیکن بعد از آنکه پدر شده اند تغییرات زیادی در شخصیت آنه به وجود آمده است و دیگر اینگونه نیستند که تنها به خود توجه کنند.

ناکامی با تیم ملی

چه بسا مهمترین شباهت بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو ناکامی آنها در تیم ملی باشد. این دو بازیکن هرگر نتوانسته اند در تیم های ملی کشور خود بازیهای زیبایی را که در رئال مادرید و بارسلونا به نمایش می گذارند تکرار کند و به همین خاطر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته اند.

لیونل مسی نسبت به رونالدو عملکرد بهتری در جام جهانی 2014 برزیل داشت. تیم ملی فوتبال آرژانتین توانست با بازیهای خوبی که لیونل مسی به نمایش گذاشت به فینال جام جهانی صعود کند اما در این دیدار برابر آلمان تن به شکست داد تا مسی از بزرگترین رویای خود ناکام ماند این درحالی است که رونالدو نمایش خوبی با تیم ملی فوتبال پرتغال در برزیل نداشت و این تیم نتوانست حتی از مرحله گروهی صعود کند.

اگر مسی می توانست در برزیل تیم ملی فوتبال آرژانتین را قهرمان کند بدون شک الان شانس او برای دستیابی به توپ طلا بسیار بیشتر از رونالدو بود اما چون رونالدو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به رئال به دست آورد شانس او برای کسب توپ طلا بیشتر از همتای آرژانتینی خود است. اما آنچه مسلم است این است که این دو بازیکن در تیم ملی کشور خود نمایش خوبی نداشته اند و دلایل زیادی برای این وجود دارد.

این دو بازیکن در دیدار دوستانه ای که قرار است در اولتدرافورد برگزار شود این شانس را دارند که ثابت کنند بهتر از دیگری هستند و زمینه را برای پیروزی تیم خود فراهم کنند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.