پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چگونه قدرت از مسی به رونالدو منتقل شد؟ پایان دوران طلایی مسی

کد خبر : 26178  |  زمان ارسال : چهارشنبه 28 آبان 1393

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی از ابتدای آمدن رونالدو به رقابت های لیگا رقابتی تنگاتنگی به هم داشته اند. یورو اسپورت در گزارشی همه آمارهای این دو بازیکن را از ابتدای آمدن رونالدو به رقابت های لیگا بررسی کرده است که در گزارشی به آن می پردازیم:

برای ششمین سال متوالی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی بر فوتبال جهان سایه گسترانده اند و جوایز فردی را یکی پس از دیگری به دست می آورند. بعد از آنکه کریستیانو رونالدو با قهرمانی در لیگ قهرمانان به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد دیگر نوبت به لیونل مسی رسید. این بازیکن آرژانتینی چهار سال پیاپی عنوان توپ طلای فوتبال جهان را به دست آورد و خود را دست نیافتنی کرد اما رونالدو سال قبل سرانجام به سلطه این بازیکن آرژانتینی پایان داد و دومین توپ طلای خود را به دست آورد. این بازیکن پرتغالی در سال 2014 هم نمایش خوبی داشته و این شانس را دارد که باردیگر به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شود البته او رقبای دیگری چون لیونل مسی، آرین روبن و مانوئل نویر را دارد.

رقابت بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بسیار شدید و تنگاتنگ است و می توان آن را در تاریخ فوتبال جهان بی نظیر دانست چرا که سابقه این رقابت یک ساله نیست بلکه الان شش سال است که آنها با درو کردن جوایز فردی خود را از دیگر بازیکنان جدا کرده اند. آیا رونالدو به عصر طلایی لیونل مسی پایان داده است یا رقابت این دو هنوز ادامه دارد و برای چند سال دیگر ادامه خواهد یافت؟

رقابت بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو از فصل 2009-2010 آغاز شد؛ یعنی زمانیکه رونالدو از منچستر یونایتد جدا شد و به رئال مادرید پیوست. یورو اسپورت در گزارشی همه آمارهای این دو بازیکن را از ابتدای آمدن رونالدو به رقابت های لیگا بررسی کرده است که در گزارشی به آن می پردازیم:

2009-2010 مسی خیره کننده ظاهر شد

دراین فصل لیونل مسی آمار بسیار خوبی از خود به جا گذاشت. او در شش رقابت یعنی رقابت های لیگا، لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی اسپانیا، جام جهانی باشگاهی،سوپر جام اروپا و سوپر جام اسپانیا برای بارسلونا بازی کرد.

او در تمام این جام ها به استثنایی سوپر جام اروپا که پاس گل داد برای بارسلونا گلزنی کرد. مسی در رقابت های لیگا 35 بار پیراهن بارسلونا را بر تن کرد و توانست 34 گل به ثمر رساند. او 13 پاس گل هم داد. این بازیکن آرژانتینی در لیگ قهرمانان اروپا هم نمایش خوبی داشت و توانست در 11 دیداریی که به میدان رفت 8 گل به ثمر رساند. در جام حذفی اسپانیا مسی سه بار به میدان رفت و تنها یک گل به ثمر رساند. در جام جهانی باشگاهی هم دو بازی برای آبی-اناریها انجام داد و دو گل هم به ثمر رساند. تنها جام که مسی در آن گلزنی نکرد سوپر جام اروپا که پاس گل داد اما در سوپر جام اسپانیا دو گل به ثمر رساند و زمینه را برای قهرمانی تیمش فراهم کرد.

اما در این فصل رونالدو نسبت به مسی آمار ضعیف تری از خود نشان داد. او تنها توانست در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت های لیگا برای کهکشانیها به میدان رود. رونالدو در 29 بازیی که در رقابت های لیگا برای رئال مادرید به میدان رفت 26 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل هم داد. او در لیگ قهرمانان اروپا هم 6 بازی برای رئال به میدان رفت که نتیجه آن 7 گل و دو پاس گل بود.

اما در بازیهای ملی

لیونل مسی در جام جهانی 2010 تیم ملی فوتبال آرژانتین را همراهی کرد. او نمایش بسیار بدی در این سال داشت و با انتقاد زیادی همراه شد. مسی 5 بار در این رقابت های برای آلبی سلسته به میدان رفت اما حتی نتوانست یک گل هم به ثمر رساند اما چهار پاس گل داد. رونالدو هم 4 بار با تیم ملی فوتبال پرتغال در این رقابت های به میدان رفت و تنها یک گل به ثمر رساند البته یک پاس گل هم داد. مسی در دو دیدار دوستانه ای که به میدان رفت تنها یک گل به ثمر رساند اما رونالدو در 4 دیدار دوستانه حتی یک گل هم به ثمر نرساند ولی دوپاس گل داد.

در آن فصل لیونل مسی توانست قهرمانی در رقابت های لیگا، سوپر جام اروپا، سوپر جام اسپانیا و جام جهانی باشگاهی به قهرمانی برسد. او توانست توپ طلا و کفش طلا را به دست آورد و به عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و بهترین گلزن رقابت های لیگا انتخاب شود این درحالی بود که رونالدو هیچ جامی به دست نیاورد.

2010-2011" رونالدو همه را با گل های زیادی که به ثمر رساند شگفت زده کرد"

در آن فصل لیونل مسی در 4 جام برای بارسلونا به میدان رفت. او در رقابت های لیگا 33 بار پیراهن آبی-اناریها را بر تن کرد و توانست 31 گل به ثمر رساند و 18 پاس گل دهد. مسی در لیگ قهرمانان اروپا هم خوش درخشید و در 13 بازیی که به میدان رفت و 12 گل هم به ثمر رساند و سه پاس گل داد.در جام حذفی اسپانیا مسی 7 دیدار به میدان رفت که نتیجه آن 7 گل و سه پاس گل بود این در حالی بود که او در سوپر جام اسپانیا دو دیدار به میدان رفت و 3 گل هم به ثمر رساند.

اما رونالدو در این فصل در سه جام به میدان رفت. او در رقابت های لیگا آمار خیره کننده ای از خود به جای گذاشت و توانست در 34 بازیی که به میدان رفت 40 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل هم دهد.

او در لیگ قهرمانان اروپا هم 12 بار برای رئال مادرید به میدان رفت و توانست 6 گل به ثمر رساند و 4 پاس گل هم دهد اما در جام حذفی رونالدو 8 بازی برای رئال انجام داد که نتیجه آن 7 گل و یک پاس گل بود.

اما در بازیهای ملی

لیونل مسی در فصل 2010-2011 در 7 دیدار دوستانه ای که برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفت توانست 4 گل به ثمر رساند و 3 پاس گل هم دهد. او در رقابت های کوپا آمریکا تیم ملی کشورش را همراهی کرد بدون آنکه گلی به ثمر رساند اما سه پاس گل داد.

اما رونالدو در این سال در انتخابی جام ملت های اروپا 6 بار پیراهن تیم ملی پرتغال را برتن کرد که نتیجه آن 5 گل و دو پاس گل بود. او در دو دیدار دوستانه هم یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد.

در آن سال لیونل مسی توانست قهرمانی در رقابت های لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و سوپر جام اروپا را به دست آورد. او به عنوان بهترین بازیکن جهان، بهترین بازیکن  اروپا، بهترین بازیکن لیگا و بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا انتخاب شود اما رونالدو تنها توانست قهرمانی در جام حذفی را به دست آورد. او با زدن 40 گل در رقابت های لیگا به عنوان بهترین گلزن لیگ های اروپایی انتخاب شود. او همچنین بهترین گلزن رقابت های لیگا و جام حذفی اسپانیا هم شد.

2011-2012.. "قدرت مسی دوباره سایه گستراند"

مسی در این فصل در شش جام به میدان رفت. او در رقابت های لیگا 37 بار برای آبی-اناریها به میدان رفت و توانست 50 گل به ثمر رساند و 16 پاس گل هم داد. این بازیکن آرژانتینی در لیگ قهرمانان اروپا هم 11 بار به میدان رفت و توانست 14 گل به ثمر رساند و 5 پاس گل هم دهد.

در جام حذفی مسی 7 بار برای بارسلونا به میدان رفت و نتیجه آن سه گل و چهار پاس گل بود اما در جام جهانی باشگاهی دو بار پیراهن بارسلونا را بر تن کرد و دو گل هم به ثمر رساند. در سوپر جام اروپا یک بازی برای بارسلونا به میدان رفت و یک گل هم به ثمر رساند. او در سوپر جام اسپانیا دو بار بازی کرد و سه گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد تا مجموع گل های او در پایان فصل به عدد 73 رسد. او 29 پاس گل هم داد.

اما کریستیانو رونالدو در 4 جام به میدان رفت. او در رقابت های لیگا در 38 دیداری که پیراهن رئال مادرید را بر تن کرد 46 گل به ثمر رساند و 12 پاس گل هم داد اما در لیگ قهرمانان اروپا تنها 10 دیدار برای رئال مادرید انجام داد که نتیجه آن 10 گل و سه پاس گل بود. این ستاره پرتغالی در رقابت های جام حذفی هم 5 دیدار به میدان رفت که نتیجه آن سه گل بود. او در سوپر جام اسپانیا هم  دو بازی برای رئال مادرید انجام داد و یک گل هم به ثمر رساند. در این سال در مجموع رونالدو 60 گل برای رئال به ثمر رساند و 15 پاس گل هم داد.

اما در بازیهای ملی

مسی در انتخابی جام جهانی 14 دیدار برای تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفت و توانست 10 گل به ثمر رساند و 6 پاس گل هم دهد. او در چهار دیدار دوستانه هم 6 گل به ثمر رساند و سه پاس گل هم داد. اما رونالدو در 5 دیداریی که در جام ملت های اروپا به میدان رفت 3 گل به ثمر رساند. او در چهار دیدار دوستانه هم یک گل و دو پاس گل داد.

مسی در این سال توانست قهرمانی در جام جهانی باشگاهی، جام حذفی اسپانیا، سوپر جام اسپانیا و اروپا را به دست آورد. او توانست به عنوان بهترین بازیکن جهان هم انتخاب شود و کفش طلای فوتبال اروپا را هم تصاحب کند. او بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و بهترین گلزن رقابت های لیگا شد اما رونالدو قهرمانی در رقابت های لیگا را به دست آورد و به عنوان بهترین گلزن اروپا انتخاب شد.

2012-2013.. "مسی همچنان بهترین بود"

در این فصل مسی در چهار جام به میدان رفت. او در رقابت های لیگا 32 بار با پیراهن بارسلونا به میدان رفت و توانست 46 گل به ثمر رساند و 12 پاس گل هم دهد. این ستاره آرژانتینی در لیگ قهرمان اروپا هم 11 بار به میدان رفت که نتیجه آن 8 گل و 2 پاس گل بود.

او در جام حذفی 5 بار به میدان رفت و چهار گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. در سوپر جام اسپانیا مسی در دو بازی دو گل به ثمر رساند. در مجموع گل های مسی در این سال به عدد 60 رسید و تعداد پاس گل هایش 15 شد.

اما رونالدو هم در چهار رقابت برای رئال مادرید به میدان رفت. او در رقابت های لیگا 34 بار با پیراهن رئال مادرید بازی کرد و توانست 34 گل هم به ثمر رساند و 10 پاس گل هم داد. او در لیگ قهرمانان اروپا هم 12 بار برای رئال مادرید بازی کرد و 12 گل هم به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد.

رونالدو در جام حذفی اسپانیا در 7 دیداریی که برای رئال مادرید به میدان رفت 7 گل به ثمر رساند و دو پاس گل هم داد. در سوپر جام اسپانیا در دو بازی رفت و برگشت دو گل به ثمر رساند تا این ستاره پرتغالی در این سال در مجموع 55 گل به ثمر رساند و 14 پاس گل هم داد.

اما در بازیهای ملی مسی 4 بازی با پیراهن تیم ملی فوتبال آرژانتین به میدان رفت و توانست چهار گل به ثمر رساند و  3 پاس گل هم دهد. او در 3 دیدار دوستانه هم 3 گل به  ثمر رساند.

مسی در آن فصل توانست قهرمانی در رقابت های لیگا و سوپر جام اسپانیا را به دست آورد. او به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد و کفش طلا را هم به دست آورد. او بهترین گلزن رقابت های لیگا هم شد اما رونالدو تنها توانست قهرمانی در سوپر جام اسپانیا را به دست آورد.

2013-2014.. "رونالدو به سلطه مسی پایان داد"

مسی در رقابت های لیگا 31 بار پیراهن بارسلونا را برتن کرد و توانست 28 گل به ثمر رساند و 12 پاس گل هم دهد. او در لیگ قهرمانان اروپا هم 7 دیدار با پیراهن بارسلونا بازی کرد و 8 گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. اما در جام حذفی اسپانیا 6 بازی به میدان رفت و 5 گل هم به ثمر رساند. او در سوپر جام اسپانیا هم دو بار به میدان رفت و بدون آنکه گلی به ثمر رساند. او در مجموع توانست در این فصل 41 گل به ثمر رساند و 16 پاس گل دهد.

اما رونالدو در 30 بازیی که در رقابت های لیگا برای رئال به میدان رفت 31 گل به ثمر رساند و 11 پاس گل داد. در لیگ قهرمانان اروپا رونالدو 11 بازی به میدان رفت و توانست 17 گل به ثمر رساند و شش پاس گل هم دهد.

در جام حذفی اسپانیا رونالدو 6 گل به ثمر رساند و سه پاس گل هم داد تا در این فصل این ستاره پرتغالی در مجموع 51 گل به ثمر رساند و 19 پاس گل هم دهد.

اما در بازیهای ملی

مسی در جام جهانی 2014 نمایش خوبی با تیم ملی آرژانتین داشت و توانست در 7 دیداری که به میدان رفت 4 گل به ثمر رساند و یک پاس گل هم دهد. او در دو بازی دوستانه هیچ گلی به ثمر نرساند اما رونالدو در سه بازی که در جام جهانی به میدان رفت تنها یک گل به ثمر رساند ویک پاس گل داد. او در انتخابی جام جهانی هم دو بار به میدان رفت و چهار گل به ثمر رساند. رونالدو در سه بازی دوستانه هم سه گل زد و یک پاس گل داد.

مسی در آن سال توانست قهرمانی در سوپر جام اسپانیا را به دست آورد اما رونالدو قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی شد و در نهایت هم به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد.

فصل جاری و ادامه سیطره رونالدو

مسی در فصل جاری 11 بار در رقابت های لیگا به میدان رفته و توانسته 7 گل به ثمر رساند و 9 پاس گل هم دهد. اما در لیگ قهرمانان اروپا در چهار بازی چهار گل به ثمر رسانده و دو پاس گل هم داده است.

اما رونالدو در 10 دیداری که در رقابت های لیگا به میدان رفته توانسته 18 گل به ثمر رساند و 7 پاس گل هم دهد. اما در لیگ قهرمانان اروپا در 4 دیدار 3 گل به ثمر رسانده و دوپاس گل هم داده است. در سوپر جام اسپانیا دو دیدار به میدان رفته بدون آنکه گلی به ثمر رساند. اما در سوپر جام اسپانیا در یک دیدار دو گل به ثمر رسانده است.

مسی با تیم ملی فوتبال آرژانتین در سه دیدار دوستانه ای که به میدان رفته سه گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده است اما رونالدو در دو دیداری که در انتخابی جام ملت های اروپا به میدان رفته دو گل به ثمر رسانده است. او در دیداری دوستانه هم گلی به ثمر نرسانده است.

مسی در فصل جاری هیچ جامی به دست نیاورده اما رونالدو قهرمانی در سوپر جام اروپا را به دست آورده است. از نظر آماری رونالدو عملکرد بهتری نسبت به لیونل مسی داشته است اما هنوز معلوم نیست که توپ طلا به چه بازیکنی می رسد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.