پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا ليونل مسی به فكر جدایی از بارسا افتاده است؟

کد خبر : 26370  |  زمان ارسال : شنبه 1 آذر 1393

-لیونل مسی برنده چهار دوره توپ طلای فوتبال جهان از شرایط کنونی خود در بارسلونا راضی نیست و در گفتگويى نسبت به ترك اين باشگاه ابراز تمايل نموده است، در فصل گذشته نیز ویلانوا توانسته بود او را برای ماندن در بارسلونا مجاب نماید.

جدیدترین اظهارات لیونل مسی نتیجه افزایش نارضایتی او از حضور در بارسلونا است، او در گفتگویی مفصل با روزنامه آرژانتینی Ole در روز سه شنبه، اعلام نمود که نمی تواند آینده خود را به صورت بلند مدت در جمع کاتالان ها تصور نماید. شاید وصلت رویایی مسی و بارسلونا در آستانه یک جدایی ناخواسته قرار گرفته باشد.

پیش از انتشار چنین گفتگویی جنجالی، مسی 27 ساله همواره بر ماندن در بارسلونا تا زمان پایان دوران حرفه ای خود تاکید نموده بود، اما حال شرایط به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن هستند. در فصل گذشته نیز هنگامی که مسی تحت نظر تاتا مارتینو وضعیت خوشایندی نداشت، به فکر جدایی از بارسلونا افتاده بود، او حتی در خصوص مشکلات و تمایل جدایی خود از بارسا با تیتو ویلانوا صحبت نموده بود، اما تیتو سرمربی سابق بارسا یک هفته قبل از مرگش توانسته بود رضایت این ابر ستاره آرژانتینی را برای باقی ماندن در بارسلونا جلب نماید، در آن زمان اخباری مبنی بر تمایل باشگاه پاریس سن ژرمن برای جذب مسی نيز منتشر شده بود. حال به نظر می رسد در تابستان آتى و حتی آینده ای نزدیک تر، مسى افکار خود را بيشتر با چنین درخواست هایی مبنى برترک بارسلونا مشغول نماید.

خوان لاپورتا رئیس سابق بارسلونا با همه تلاش خود از وقوع چنین اتفاق ناگواری جلوگیری خواهد نمود، چون احتمال انتخاب دوباره او به سمت ریاست این باشگاه در تابستان 2016 بسیار محتمل تر به نظر می رسد و هنگام بازگشت خود به بارسلونا لاپورتا نمی خواهد شاهد بارسایی بدون لیونل مسی باشد.

روابطی ناخوشایند با سران باشگاه

در اولین دوران حضور لاپورتا در سمت ریاست باشگاه بارسلونا که تا سال 2010 به طول انجامید، لیونل مسی زير نظر پپ گواردیولا از بازیکنی نیمکت نشین خیلی سریع به بازیکنی کلیدی برای بارسا تبدیل شد. پپ گواردیولا سرمربی فعلی بایرن مونیخ در خصوص اهمیت بازیکن سابق خود گفته بود:"وقتی مسی در فرم خود باشد، بارسلونا نیز  در فرم خوب خود است." مسئله ای که در این روزها کمتر دیده می شود.

در اواخر دوران چهار ساله حضور پپ گواردیولا در بارسلونا، بین مسی و پپ گواردیولا اختلافاتی مشاهده شده بود، به خصوص هنگامی که در آپریل 2012 بعد از شکست 1:2 بارسا در ال کلاسیکو، بحثی شدید بین این دو بر سر چیدمان تیم صورت گرفته بود. دو ماه بعد گواردیولا از بارسا جدا شد. از آن زمان به بعد اما نارضایتی مسی در بارسلونا به صورت محسوس تری افزایش یافته است.

یکی از دلایل اصلی جدایی گواردیولا از بارسلونا مشکلات اصلی او با ساندرو روسل رئیس سابق باشگاه بارسا بوده است، روابط لیونل مسی نیز با سران اخیر باشگاه به خصوص با بارتومئو که بعد از کناره گیری روسل جایگزین وی شده است، هرگز بهینه نبوده است، چون از نظر این ستاره آرژانتینی باشگاه بارسلونا تحت هدایت بارتامئو همواره در حال سبک سنگین کردن فروش او به باشگاه هایی دیگر بوده است. البته مسی با لاپورتا كه تا سال 2010 رياست بارسا را عهده دار بوده است، روابط تنگاتنگی داشته است.

یوهان کرایوف هلندی اسطوره بارسا در این زمینه بعد از پیوستن نیمار به بارسا گفته بود:"بعد از جذب نیمار، من به این موضوع فکر کردم که امکان دارد بارسلونا مسی را به فروش برساند. فشار بر روی مسی بسیار بالا است، هر کسی که به استادیوم می رود می خواهد نبوغ وی را تماشا کند و برای اینکه مسی بتواند نبوغ خود را به نمایش گذارد، تیم می بایست بسیار هماهنگ و موثر کار نماید."

حمله مسی به نایب رئیس باشگاه

گواردیولا در زمان حضور خود در بارسلونا بازیکنی نظیر آلکسیس سانچز را به عنوان مکمل مسی برای بارسا جذب نمود، اما ساندرو روسل و بارتامئو هنگام جذب نيمار چنين تصورى نداشته و خواهان تشكيل تيم موفقى دقيقا نقطه مقابل بارسای خوان لاپورتا بوده اند.

مسى اما نيمار را به عنوان جانشین احتمالی خود در بارسلونا می دانسته است. این ستاره آرژانتینی از اين موضوع كه نيمار 21 ساله دستمزدى بيشتر از او در يافت كند، هرگز راضى نبوده است. با وجود اينكه شرايط قراردادى مسى نيز در اين ميان بهبود يافته است. مسئله شگفتى آورتر براى مسى اين است كه تنها بعد از يك سال از حضور نيمار در بارسلونا وى قراردادى جديد با اين باشگاه منعقد نموده است كه شرايط مالى بهترى براى اين ستاره برزيلى به ارمغان آورده است.

علاوه بر اين اظهارات عجيب خاوير فاوس نايب رئيس باشگاه نيز بر نارضايتى ليونل مسى دامن زده بود، چون وى سال گذشته اعلام نموده بود كه باشگاه بارسلونا هيچ برنامه اى براى تمديد قرارداد مسى ندارد، مسى اما در برابر چنين اظهاراتى با بيان اينكه "فاوس هيچ دركى از فوتبال ندارد" دفاع كرده است. البته مسى سرانجام قرارداد خود را هر چند نه با رضايت كامل با باشگاه تمديد نمود و در بارسا ماندگار شده است.

در زمان هاى گذشته ليونل مسى در بارسا همواره از حمايت گوارديولا و لاپورتا برخوردار بوده است، اما چنين حمايتى از وى در حال حاضر كمتر به چشم مى خورد، فقدان و كمبود حمايت از سوى سران باشگاه در سال هاى اخير نيز دليل ديگرى براى نارضايتى مسى بوده است،‌ از نظر مسى و هواداران او باشگاه براى جلب نظر و از بين بردن دغدغه هاى بهترين بازيكن تاريخ بارسلونا مى بايست عملكرد بهتر و مناسب ترى داشته باشد.

بعد از آغاز مشكلات مصدوميت ليونل مسى در فصل 2012/13، انتقاداتى از او حتى در بين سران باشگاه نيز وجود داشته است، موضوعى كه مسى آن را ناجوانمردانه دانسته و حتى موجبات عصبانيت وى را نيز فراهم نموده است. اتهامات فرار مالياتى مسى كه از سوى دادگسترى اسپانيا مطرح شده نيز از موارد ديگر نارضايتى مسى بوده است، چون از نظر مسى دادگسترى اسپانيا با چنين اتهاماتى مى خواهد او را قربانى نموده و به عنوان سمبل اين موضوع نشان دهد.

علاوه بر حاشيه هاى مسى در خارج از مستطيل سبز، در حال حاضر درون زمين نيز همه چيز براى مسى به خوبى سپرى نمى شود، براى مثال در برد مقابل آلمريا، مسى درخشش خاصى نداشته و به نظر مى رسيد او مى بايست بيشتر به عقب برگشته تا در جريان بازى قرار گيرد، لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا نيز بعد از بازى به طور كاملا واضح مشخص نمود كه مسى براى درخشش نياز به وجود ژاوى در تيم دارد.

البته با وجود حضور همزمان مسى و ژاوى به طور همزمان از ابتداى بازى مقابل رئال مادريد، آبى انارى ها شكستى تلخ را تجربه نمودند و يك هفته بعد در مقابل سلتاويگو نيز به نتيجه اى بهتر از تساوى نرسيدند. البته چنين نتايجى تعجب مسى را به دنبال نداشته و او هنوز به هم تيمى هاى خود اعتماد كامل دارد:"بارسا براى رسيدن به عنوانى در اين فصل از كيفيت كافى برخوردار است."، اما به نظر او نسبت به كار انريكه سرمربى تيم و برنامه هاى او اطمينان كاملى ندارد و نسبت به تصميمات اين سرمربى به ويژه در نقل و انتقالات انتقاداتى دارد.

جدايى خوزه پينتو سنگربان 38 ساله بارسا كه از دوستان صميمى مسى به حساب مى آمده است، براى اين ستاره آرژانيتنى قابل هضم مى باشد،‌ اما جدايى سانچز و سسك فابرگاس براى مسى هرگز قابل توجيه و قابل درك نيست به خصوص اينكه مسى با فابرگاس از رابطه بسيار خوبى با يكديگر برخوردار بوده اند.

پدر ليونل مسى پيشتر اعلام نموده بود كه پسرش تمايل دارد در نيوكمپ بماند، خود مسى نيز در مصاحبه اخير با روزنامه آرژانيتنى Ole  اعلام نموده كه:"اگر تصميم با من باشد، من هميشه در بارسلونا مى مانم، اما شرايط آن گونه كه انتظار داشتم پيش نمى رود." با اين حال با توجه به وضعيت پيش آمده، مسى پيشنهادات ارائه شده براى جذب خود را بررسى خواهد نمود، اگر باشگاه نتواند رضايت او را جلب نمايد.

اميدوارى هواداران براى باقى ماندن مسى در بارسا حال تنها به لاپورتا بستگى دارد، چنين گمانه زنى مى شود كه رئيس سابق و احتمالى بارسا در دور بعد، در روزهاى آتى با ليونل مسى ديدارى خواهد داشت تا به او اعلام نمايد كه تيم آينده بارسا را با محوريت اين ستاره آرژانتينى شكل خواهد داد، در صورتى كه او پيروز انتخابات سال 2016 رياست باشگاه شود. به هر حال انتخاب دوباره خوان لاپورتا كه از بزرگترين حاميان مسى محسوب مى شود، به عنوان رياست باشگاه بارسلونا، مى تواند عامل مهمى براى وفادار ماندن ليونل مسى به بارسا براى مدت طولانى ترى باشد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.