پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مسی و لزوم وفق دادن خود با شرایط جدید بارسلونا

کد خبر : 26422  |  زمان ارسال : یکشنبه 2 آذر 1393

لیونل مسی می‌گوید زمانی که ژاوی نیز کنار او در میدان است بسیار احساس راحتی می‌کند اما ستاره‌ی بارسلونا باید هرچه سریع‌تر به نبود ژاوی در کنارش عادت کند و خود را با شرایط جدید وفق دهد. بارسا در دیدار برابر مالاگا در هفته‌ی پنجم با نتیجه‌ی 0-0 متوقف شد اما آنچه بسیار تعجب‌آور بود بی‌خطر بودن بارسلونا در طول این دیدار بود. مسی و یارانش همانند شیری بی‌دندان و پیر، مقابل مالاگا کاملاً بی‌سلاح و بی‌خطر ظاهر شدند. مسی پس از این دیدار بسیار خسته و ناامید به رختکن رفت. او برای اولین بار در این دیدار حتی از خلق یک موقعیت نیز عاجز ماند.

مسی پس از این دیدار تصمیم گرفت که با سرمربی جدید تیم یعنی لوئیس انریکه صحبت کند. او به انریکه گفت که از نبود ژاوی در ترکیب احساس ناراحتی می‌کند و بدون او نمی‌تواند به خلق موقعیت بپردازد و هیچ‌کسی همچون ژاوی نمی‌تواند او را در میدان حمایت و تغذیه کند.

انریکه از صحبت‌های مسی یادداشت‌برداری کرد ولی به مسی هیچ قولی نداد. اما ژاوی در چهار بازیِ بعدیِ بارسا به میدان رفت و اتفاقاً حضور او باعث شد که باز هم مسی بتواند همانند گذشته برای تیم‌اش تاثیرگذار ظاهر شود.

این مشخص است که چرا مسی به ژاوی در میدان نیاز دارد. مسی یکی از عجوبه‌های جهان فوتبال است که بسیار باهوش و زیرک در میدان بازی می‌کند و تنها چیزی که می‌تواند هوش و ذکاوت او را به گل تبدیل سازد، پاس‌های خیره‌کننده و درخشان ژاوی هرناندز است. اما ژاوی کم‌کم به پایان دوران حضور خود در نیوکمپ نزدیک می‌شود و این امری اجتناب‌ناپذیر است.

Lionel Messi - Xavi Hernandez #2.jpg

Lionel Messi - Xavi Hernandez #3.jpg

Lionel Messi - Xavi Hernandez #4.jpg

Lionel Messi - Xavi Hernandez #6.jpg

Lionel Messi - Xavi Hernandez #7.jpg

ژاوی خود نیز به‌خوبی از این حقیقت آگاه است و در مصاحبه‌ی اخیر خود با روزنامه‌ی اسپورت گفت: "هرچند دوست دارم که به فوتبالم در بارسلونا ادامه دهم اما این امر حقیقتی است غیر قابل کتمان که من به‌زودی 35 ساله خواهم شد و روزهای زیادی در نیوکمپ برایم باقی نمانده است. دوست دارم از زمان حال لذت ببرم تا این فصل به اتمام برسد و سپس خواهیم دید که چه چیزی پیش خواهد آمد اما با این حال دوست دارم که با بارسا همچنان در ارتباط باشم."

Lionel Messi - Xavi Hernandez #1.jpg

حضور مسی و ژاوی کنار هم در ال‌کلاسیکو، نتوانست گره گشای حال بارسا باشد و این تیم مقابل رقیب دیرینه‌اش تن به شکست داد. دیداری که در آن نه مسی و نه ژاوی نتوانستند خطر چندانی بر روی دروازه‌ی لاس‌پلانکاس ایجاد کنند.

Lionel Messi - Xavi Hernandez #5.jpg

مسی باید هرچه‌سریع‌تر با نبود او در میدان کنار آمده و با بازیکنان دیگر تیم همچون ایوان راکیتیچ به هماهنگی برسد. سبک بازی این هافبک کروات با سبک و سیستم بازی ژاوی بسیار متفاوت است اما او به‌خوبی نشان داده که مهره‌ای مفید و موثر برای کاتالونیایی‌ها است. شاید راکیتیچ بازیکنی مفیدتر برای بارسا در مواجه با رئال مادرید بود اما شاید حضور ضعیف او در دیدار برابر پاریس‌سنت‌ژرمن، باعث شد که او شانس حضور در دیدار برابر رئال را از دست بدهد. هافبک تازه وارد بارسا، در بازی‌های انجام شده تا کنون از نظر درصد پاس‌های صحیح ارسالی، آمار خوبی را از خود به جای گذاشته است. تلاش مضاعف او و همکاری و همراهی سایر بازیکنان بارسا، می‌تواند او را در مسیر جانشینی ژاوی بسیار یاری کند.

Lionel Messi - Ivan Rakitic.jpg

به هر تقدیر، زمان چیزی است که به سرعت سپری خواهد شد و به زودی ما شاهد خروج ژاوی از میان آبی‌واناری‌ها خواهیم بود. تا آن زمان مسی باید خود را با نبود او آداپته کرده باشد تا بتواند خود و تیم‌اش را باری دیگر بر بام فوتبال جهان بنشاند. در غیر این صورت بی‌شک شاهد افول درخشش او و متعاقباً افول بارسلونا خواهیم بود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.