پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

5 تیم بزرگ به دنبال یک مربی بزرگ، کلوپ به کدام تیم خواهد رفت؟

کد خبر : 26483  |  زمان ارسال : سه شنبه 4 آذر 1393

سرمربی جوان دورتموند چندی پیش اعلام کرد که به احتمال زیاد در پایان فصل از این تیم جدا خواهد شد. چند تیم سرشناس شرایط خوبی را در فصل جاری پشت سر نمی گذارند واگر به همین نتایج بد خود ادامه دهند به احتمال زیاد در نیمکت مربیگری خود تغییراتی را خواهند داشت. شاید برای این تیم های هیچ گزینه بهتر از یورگن کلوپ جوان نباشد که با فاکتورهای که دارد این توانایی را دارد تا در هر تیمی مربیگری کند. سایت یورو اسپورت در گزارشی از 5 تیم بزرگ که این شانس را دارند تا کلوپ را جذب کنند پرده برداشت که در گزارشی به انها می پردازیم.

یورگن کلوپ سرمربی جوان بوروسیا دورتموند یکی از بهترین مربیان حال حاضر فوتبال جهان به شمار می آید. او در چند فصل که هدایت این تیم آلمانی را برعهده گرفته عملکرد خوبی خود از خود نشان داده است و همین باعث شده است تا باشگاه های سرشناس اروپایی به دنبال جذب او باشند.

دورتموند در فصل جاری رقابت های بوندسلیگا نمایش بسیار ضعیفی از خود نشان داده است و با 11 امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول رده بندی قرار دارد و خطر سقوط را به شدت احساس می کند. جدایی ستاره هایی چون ماریو گوتزه و روبرت لواندوفکسی و آسیب دیدگی مهره های چون مارکو ریوس و گوندوگان از دلایل اصلی ناکامی زرد پوشان در این فصل رقابت های بوندسلیگا بوده است با این حال نمی توان انکار کرد که یورگن کلوپ مربی توانایی است.

هر چند دورتموند در رقابت ها بوندسلیگا نتایج ضعیفی به دست آورده است اما این تیم در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشید است و در هر چهار بازی خود به پیروزی رسیده است تا با 12 امتیاز صعودش را به دور بعد نهایی کند. دورتموند با بازیکنانی که در اختیار دارد دو فصل پیش آمار بسیار خوبی از خود در لیگ قهرمانان اروپا به جا گذاشت. این تیم توانست جواز صعود به فینال را به دست آورد اما در دیدار نهایی با نتیجه دو بریک برابر بایرن مونیخ تن به شکست داد. در آن سال شاگردان کلوپ در نیمه نهایی با نتیجه چهار بر یک رئال مورینیو را شکست دادند تا نشان دهند که یکی از بهترین تیم های فوتبال اروپا هستند.

کلوپ در فصل جابجایی تابستانی مشتریان زیادی داشت. تیم های سرشناس اروپایی به دنبال این مربی جوان بودند اما در میان تعجب همگان کلوپ ترجیح داد تا در دورتموند بماند و قرار دادش را با این تیم تمدید کند. اما او در چند مصاحبه اخیر خود تاکید کرده که دوست دارد از دورتموند جدا شود و در کشور دیگری به مربیگری ادامه دهد. این مربی جوان با کارنامه درخشانی که از خود به جاگذاشته است این توانایی را دارد که به تیم های سرشناس اروپایی برود. تیم های هستند که برای جذب این مربی سرشناس حاضر هستند رقم های بالایی را پرداخت کنند که در گزارشی به آنها می پردازیم.

1- آرسنال

یکی از محتمل ترین تیم های که به احتمال زیاد کلوپ راهی آن خواهد شد آرسنال است. آرسنال با هدایت آرسن ونگر بدترین نتایج تاریخ خود را در لیگ برتر انگلیس به دست آورده است. توپچی ها از 14 بازیی که در لیگ جزیره به میدان رفته اند تنها 17 امتیاز به دست آورده اند و همین باعث شده تا فاصله آنها با چلسی صدرنشین به 18 امتیاز افزایش یابد و دیگر کسب عنوان قهرمانی برای آنها تا حدودی غیر ممکن شود. آرسنال 10 سال است که قهرمانی در لیگ جزیره را به دست نیاورده است و طبیعی است که هواداران این تیم از ونگر به خشم آیند. توپچی ها امیدوار بودند که در این فصل جام قهرمانی را بالای سر برند و به ناکامی چندین ساله خود پایان دهند. آنها بازیکنانی چون الکسیس سانچس و دنی ولبک را در فصل جابجایی جذب کردند و برای این دو بازیکن پول زیادی پرداخت کردند اما بازهم تیم ونگر ضعیف نتیجه می گیرد. آنها فصل قبل هم مسوت اوزیل را با رقم بالایی از رئال جذب کردند اما این بازیکن آلمانی هم نتوانست آرسنال را نجات دهد.

بدون شک الان دیگر مشکل ارسنال بازیکن نیست و انگشت اتهام به سوی ونگر است. او در حساس ترین بازی هفته دوازدهم لیگ جزیره هم با نتیجه دو بر بک بازی را به منچستر یونایتد واگذار کرد تا هواداران آرسنال بیش از پیش از ونگر عصبانی شوند. به احتمال زیاد این مربی فرانسوی آخرین فصل حضور خود را در ارسنال پشت سرمی گذارد.کلوپ بهترین گزینه برای جانشینی ونگر است چرا که به همان فلسفه ای ایمان دارد که ونگر سال ها در آرسنال با آن درخشید و آن بازی دادن به جوانان البته کلوپ این ویژگی را دارد که بسیار پر و جنب و جوش است و می تواند به خوبی بازیکنان تیمش را تحریک کند. بنابرین آرسنال می تواند با این مربی جوان به روزهای اوج خود برگردد.

2- منچستر سیتی

تیم دیگری که دوست دارد یورگن کلوپ را روی نیمکت خود ببیند منچستر سیتی است که با مالک متمول اماراتی خود مشکلی برای پرداخت حق جذب کلوپ ندارد. منچستر سیتی هم شرایط خوبی را در فصل جاری پشت سر نمی گذارد. این تیم در لیگ قهرمانان اروپا بسیار ضعیف ظاهر شده است و از 4 بازی تنها دو امتیاز کسب کرده و در قعر جدول رده بندی قرار دارد. شاگردان پیگرینی اگر می خواهند شانسی برای صعود داشته باشند باید در دو دیدار باقی مانده خود برابر رم و بایرن مونیخ به پیروزی برسند که این با توجه به شرایط دو تیم بسیار سخت است. چرا که آنها باید در خانه رم به میدان روند و چون تیم ایتالیایی هم به پیروزی نیاز دارد پس شرایط دوچندان سخت تر می شود. بازی دیگر منچستر سیتی هم برابر تیم آماده بایرن مونیخ است که این روزها شکست این تیم بسیار سخت شده است. سیتی هر چند در این چند سال اخیر در رقابت های لیگ برتر انگلیس احیا شده است اما در لیگ قهرمانان اروپا تیمی به هویت است و بازیهای بسیار ضعیفی را به نمایش می گذارد. سران این باشگاه انگلیسی در لیگ جزیره به خواسته خود رسیده اند اما در لیگ قهرمانان اروپا نه. آنها با پیگرینی و مانچینی نتواستند نتایج رضایت بخشی به دست آوردند و قصد دارند تا با جذب مربی باتجربه ای چون کلوپ به قهرمانی در این رقابت ها هم دست یابند. کلوپ گزینه بسیار خوبی برای سیتی است چرا که او در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشیده و توانسته به فینال راه یابد و در فصل جاری هم شانس زیادی دارد.

سیتی در لیگ برتر انگلیس هم حال و روز چندان خوبی ندارد. این تیم که مدافع عنوان قهرمانی است با 24 امتیاز در رده سوم قرار دارد و با تیم صدرنشین چلسی 8 امتیاز اختلاف دارد و جبران آن با توجه به آمادگی چلسی بسیار سخت است. بنابرین به نظر می رسد که پیگرینی هم آخرین روزهای خود را در سیتی سپری می کند و کلوپ این شانس را دارد تا به عنوان جایگزین او انتخاب شود.

3- بارسلونا

هر چند بارسلونا در فصل جابجایی تابستانی با مربی جوانی به نام لوئیس انریکه قرارداد امضا کرد اما این مربی جوان نشان داده که نمی تواند گزینه خوبی برای نیمکت آبی-اناریها باشد. او شروع بسیار خوبی با بارسلونا در آغاز رقابت های لیگا داشت اما الان شرایط آبی-اناریها بسیار سخت شده است و صدر جدول رده بندی را هم از دست داده اند. بارسلونا در فصل جاری دو محک جدی برابر پاری سن ژرمن و رئال مادرید خورده است که نتیجه آن دو باخت بوده است.

بارسلونا هر چند در فصل جابجایی تابستانی هم ستاره های چون لوئیس سوآرس، کلودیو براوو، ترشتگن، راکتیچ ، ماتئو و فرمالن را جذب کرده است اما همچنان متزلزل نشان داده است و این نشان می دهد که انریکه نمی تواند بارسلونا را به دوران اوج گواردیولا برگرداند. به نظر می رسد که سران آبی-اناریها به دنبال تغییر نیمکت خود هستند. رسانه های اسپانیایی چند روز پیش نوشتند که در صورتیکه لاپورتا به عنوان رئیس دوباره آبی-اناریها انتخاب شود ژوزه مورینیو را به نوکمپ خواهد آورد اما این انتقال بعید به نظر می رسد چرا که فلسفه مربیگری مورینیو به بارسلونا نمی خورد این درحالی است که کلوپ بسیار شبیه به بارسلونا است و می تواند مربی موفقی در این تیم شود.

4- لیورپول

لیورپول هم با هدایت برندان راجرز فصل بسیار بدی را پشت سرمی گذارد و این احتمال وجود دارد که این تیم ها در فصل جابجایی تابستانی راجرز را از کار برکنار کند و به دنبال جذب چهره جدیدی باشد و چه مربی بهتر از یورگن کلوپ آلمانی. لیورپول فصل قبل با هدایت راجرز بسیار خوب ظاهر شد اما در فصل جاری از 12 بازی خود تنها 14 امتیاز به دست آورده است و فاصله این تیم با چلسی صدرنشین 18 امتیاز شده است و این یعنی لیورپول در فصل جاری هم نمی تواند قهرمان شود. کلوپ با توانایی های که دارد می تواند یکی از گزینه های خوب جایگزینی راجرز باشد.

5- منچستر یونایتد

تا قبل از آنکه لوئیس فان خال به عنوان سرمربی شیاطین سرخ انتخاب شود یورگن کلوپ یکی از گزینه های اصلی جایگزینی مویس بود اما این مربی آلمانی ترجیح داد تا در دورتموند باقی بماند البته او در یکی از مصاحبه های خود از علاقه اش به منچستر یونایتد خبر داده بود و اعلام کرده بود که دوست دارد در این تیم مربیگری کند.لوئیس فان خال در فصل جاری لیگ جزیره شروع بسیار بدی با شیاطین سرخ داشت و نتوانست نتایج خوبی به دست آورد اما الان تیم او خوب نتیجه می گیرد. اگر فان خال در فصل جاری نتواند با شیاطین سرخ سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد به احتمال زیاد در پایان فصل از کار برکنار خواهد شد و کلوپ این شانس را دارد تا به آروزی خود برسد و در تیم برزگی چون منچستر یونایتد مربیگری کند.

آنچه مسلم است این است که کلوپ از دورتموند جدا می شود اما به کدام تیمی خواهد رفت هنوز مشخص نیست. این 5 تیم با شرایطی که دارند می تواند کلوپ را جذب کند که در این میان شانس آرسنال بیشتر است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.