سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش روز: چرا باید مسی را مدعی فتح توپ طلای 2014 دانست؟

کد خبر : 26828  |  زمان ارسال : چهارشنبه 12 آذر 1393
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
سال 2014 آنقدرها هم که به نظر می‌رسد، سال بدی برای لیونل مسی نبوده. رونالدو، نویر و مسی سه نامزد نهایی کسب توپ طلای سال 2014 هستند.


لیونل مسی، ستاره‎ی آرژانتینی باشگاه بارسلونا یکی از سه نامزد نهایی دریافت توپ طلای سال 2014 است که مراسم اهدای این جایزه در اوایل ماه ژانویه در زوریخ برگزار می‌شود.

دلایل خاصی وجود دارد که با توجه به آن می‌توان به اهدای این جایزه به مسی و انتخاب او به عنوان برترین بازیکن دنیا امیدوار بود. دلیل اصلی، بدون هیچ تردیدی درخشش او در ترکیب تیم ملی آرژانتین در جام جهانی است. با وجودی که آرژانتین در بازی فینال ماراکانا مغلوب آلمان شد، لئو تورنمنت درخشانی را پشت‎سر گذاشت. او به خاطر هدایت آلبی سلسته در این تورنمنت، توپ طلای جام‎جهانی را مال خود کرد و در 573 دقیقه حضور در میادین در جریان این تورنمنت، 4 گل به ثمر رساند.

البته اکثر هواداران، کریس را شانس اصلی فتح این جایزه می‌دانند، ولی آمار و ارقام موجود حکایت از آن دارد که مسی از نظر آماری خیلی نزدیک به کریس است. ستاره‎ی آرژآنتینی در سال جاری میلادی، تنها 3 گل کمتر از کریس زده و 4 پاس گل بیشتر از او داده. ( با 52 گل و 22 پاس گل).

در عرصه‎ی ملی نیز مسی در سال 2014، 7 گله است که یک گل بیشتر از گل‌های کریس برای تیم ملی پرتغال است.

باید این نکته را در نظر داشت که مسی افت اندکی در مقایسه با گذشته‌اش داشته، ولی نباید فراموش کرد که او امسال رکوردهای مهمی را جابه‎جا کرده و در حال حاضر برترین گلزن تاریخ لالیگا و لیگ قهرمانان اروپاست. البته این رکوردها برای اهدای توپ طلای سال  2014 به حساب نیامدند؛ چرا که هفته گذشته به نام مسی ثبت شدند و این درحالی است که رای‎گیری برای مشخص شدن برنده‎ی توپ طلا، در روز 21 نوامبر به پایان رسید. اما آنچه مسلم است، این است که مسی بدون هیچ تردیدی آماده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.