پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

برنده ها و بازنده های قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

کد خبر : 27481  |  زمان ارسال : چهارشنبه 26 آذر 1393

در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف برنده برخی از دیدارها به نظر کاملا مشخص است و تیم هايی نظیر دورتموند و آرسنال با قرعه ای مناسب روبرو شده اند، اما نمایندگان فرانسه برای صعود به جمع هشت تیم نهایی این رقابت ها وظیفه ای دشوارتر پیش روی خود خواهند داشت.

کارل هاینتس ریدله مهاجم سابق باشگاه دورتموند روز دوشنبه در شهر نيون سوئیس وظیفه قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را بر عهده داشت. او برای تیم سایقش دورتموند با برداشتن قرعه یوونتوس به نوعی فینال لیگ قهرمانان سال 1997 را كه خود نيز در آن شركت داشته است، تکرار نمود و برای رئال مادرید رقیبی همانند فصل قبل در همین مرحله انتخاب نمود، اما برندگان و بازندگان این قرعه کشی چه تیم ها و یا اشخاصی می توانند باشند.

برنده ها:

آرسن ونگر:

آرسنال در چهار فصل متوالی با شکست در این مرحله از صعود به مرحله یک چهارم نهايى بازمانده است و آرسن ونگر سرمربی این تیم به همین دلیل همواره انتقادات سخت و فراوانی را متحمل شده است، این بار اما با توجه به قرعه مناسب آرسنال، به نظر جای هیچ گونه توجیهی برای شکست احتمالی توپچی ها وجود ندارد.

حال آرسن ونگر از فرصت خوبی برای پاسخ گویی به مرددین و منتقدین عملكرد تیم خود برخوردار است. البته در دو سال گذشته آرسنال با رویارویی با بایرن مونیخ در مرحله یک هشتم نهایی، با سدی محکم روبرو بوده است، چون بایرن مونیخ یکی از قدرت های اصلی قوتبال باشگاهی در اروپا در سال های اخیر محسوب می شود.

طرفداران آرسنال قبل از قرعه کشی این مرحله در شبکه های اجتماعی برای تیم محبوب خود قرعه پورتو یا موناکو را آرزو کرده بودند. چون از نظر آنها شانس آرسنال برای صعود به دور بعد در صورت قرار گرفتن در مقابل این دو تیم در مقایسه با سایر سرگروه ها افزایش می یافت که البته با قرار گرفتن آرسنال مقابل موناکو، این هواداران به آرزوی خود رسیدند.

موناکو در مرحله گروهی این رقابت ها در یکی از ضعیف ترین گروه ها بالاتر از نمایندگان روسیه و پرتغال و بایرلورکوزن و تنها با چهار گل زده به عنوان سرگروه به جمع شانزده تیم برتر راه یافته است. شاید برای آرسن ونگر نیز رویارویی با حریفی آسان نظیر موناکو در این مرحله غیر قابل تصور بوده است، چون با جدایی مهاجمینی نظیر رادمل فالکائو و رودریگز از این تیم فرانسوی، این تیم دیگر هرگز از اقتدار فصل گذشته خود برخوردار نیست.

رئال مادريد:

سال گذشته نيز شالكه به عنوان حريف رئال مادريد در مرحله يك هشتم نهايى از رقابت هاى ليگ قهرمانان انتخاب شده بود. پيش از ديدار رفت در فصل گذشته همه كارشناسان از شالكه به عنوان حريفى ناخوشايند براى مادريدى ها نام مى بردند، اما اين تيم با درخشش كريس رونالدو، گرت بيل و كريم بنزما در استاديوم ولتنيس آره ناى شهر گلزن كرشن با نتيجه عجيب 6:1 موفق به شكست حريف آلمانى خود شد.

البته از يك سال  گذشته تغييرات زيادى در تيم شالكه اتفاق افتاده است كه از مهمترين آنها به جايگزينى روبرتو دى ماتئو به جاى ينس كلر در سمت سرمربى گرى اين تيم مى توان اشاره نمود، با اين وجود آبى هاى پادشاهى همچنان از ثبات لازم برخوردار نيستند. براى نمونه در مرحله گروهى رقابت هاى اين فصل اين تيم موفق به متوقف كردن چلسى در لندن نيز شده، اما در بازى برگشت با نتيجه 5:0 شكست مفتضحانه اى را مقابل شاگردان ژوزه مورينيو تجربه نموده است. شالكه از بازيكنان مستعد زيادى برخوردار است، با اين وجود اما نقاط ضعف فراوانى در تيم به چشم مى خورد كه شانس پيروزى مقابل رئال مادريد مدافع قهرمانى اين رقابت ها را براى اين تيم بسيار كاهش مى دهد.

بازل:

قرعه اى مناسب براى قهرمان سوئيس در مرحله يك هشتم، در حقيقت پاداشى براى حذف ليورپول از رقابت هاى ليگ قهرمانان بوده است. در حقيقت در ميان هشت تيم مدعى و سرگروه ليگ قهرمانان، پورتو مناسب ترين قرعه براى بازل مى توانست باشد. اين تيم سوئيسى با هدايت پائولو سوسا به ثبات بسيار خوبى در اين فصل رسيده است و اگر بتواند در مدت نقل و انتقالات زمستانى پيش رو ستارگان خود نظير فابين فراى، فابين شر و براهيمى را حفظ نمايد، مى تواند رقابتى نزديك با نماينده پرتغال براى صعود به مرحله بعد داشته باشد.

سوئيسى ها فوتبال روانى به نمايش مى گذارند، از آكادمى جوانان خوبى برخوردار هستند و در صورتى كه بتوانند از پتانسيل خود به خوبى استفاده نمايند از شانس خوبى براى قرارگيرى در جمع هشتم برتر اروپا برخوردار هستند.

بازنده ها:

لوئيز انريكه:

در روزهاى اخير بحث هاى شديدى در خصوص لوئيز انريكه سرمربى بارسلونا وجود داشته است، به خصوص تساوى اخير اين تيم مقابل ختافه ترديدهايى را در زمينه تاكتيك هاى مورد نظر اين سرمربى به همراه داشته است. علاوه بر اين كاتالان ها در طول اين فصل ديدارهاى خود مقابل سلتاويگو و رئال مادريد را نيز از دست داده اند و به نظر تيم چه در لاليگا و چه در ليگ قهرمانان از اقتدار سابق برخوردار نيست.

با اين نگاه به نظر منچسترسيتى سخت ترين حريف ممكن براى بارسلونا در مرحله يك هشتم از ليگ قهرمانان است، تيم مانوئل پيگرينى در حال پيشرفت است و در ليگ برتر جزيره نيز از شرايط خوبى برخوردار است. برد اعجاب انگيز مقابل بايرن مونيخ تغييرى در روند اين تيم ايجاد نموده كه به نوعى پيروزى در رم را نيز به همراه داشته است.

در پايتخت ايتاليا اين تيم بدون حضور ستارگانى نظير ويسنته كمپانى، يحيى توره، سرخيو آگوئرو و داويد سيلوا جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايى ليگ قهرمانان را به دست آورد و با حضور مجدد اين چهار بازيكن در ماه فوريه، منشچسترسيتى مى تواند به حريفى دشوار براى كاتالان ها تبديل گردد.

درست بعد از بازى برگشت مقابل منچسترسيتى، رئال مادريد در نيوكمپ از رقابت هاى لاليگا ميهمان بارسا خواهد بود. روزهاى بسيار حساس و مهمى در انتظار لوئيز انريكه هستند و عدم موفقيت احتمالى در ماه هاى فوريه و مارس سال آينده ميلادى مى تواند سبب افزايش فشار بر روى اين سرمربى جوان شود.

ليگ 1 فرانسه

دو نماينده فرانسه در اين مرحله از رقابت ها با قرعه آسانى مواجه نشده اند، پاريس سن ژرمن با وجود در اختيار داشتن ستارگان بزرگ تحت هدايت لورن بلان هنوز نتوانسته است اثبات نمايد كه از توانايى حذف تيمى بزرگ در ليگ قهرمانان برخوردار است. در مرحله گروهى اين تيم در پاريس موفق به شكست بارسلونا شد، اما در بازى برگشت شكست سنگينى را از مسى و يارانش متحمل گشت كه به قيمت از دست رفتن سرگروهى اين تيم پاريسى تمام شد.

حال در مرحله يك هشتم نهايى شاگردان لورن بلان مى بايست به مصاف چلسى روند و ابراهيموويچ و يارانش براى رقابت با شاگردان خوزه مورينيو بى ترديد نياز به بهبود عملكرد خود دارند.

موناكو ديگر نماينده باقى مانده فرانسه در اين رقابت ها است كه توانست در گروهى نسبتا آسان و تنها با چهار گل زده  به عنوان تيم نخست جواز راهيابى به مرحله يك هشتم نهايى را كسب نمايد. اما در اين مرحله اين تيم مى بايست به مصاف آرسنال روند، هر چند كه توپچى ها در سال هاى اخير همواره در اين مرحله با مشكل مواجه بوده اند.

موناكو پس از ده سال موفق به حضور در مرحله حذفى رقابت هاى ليگ قهرمانان شده است و حال در اين مرحله آرسنالى را پيش رو دارد كه در بازى هاى اخير دچار تحولى مثبت شده و از تجربه اى زياد در ليگ قهرمانان برخوردار است.

يوونتوس

عملكرد يوونتوس در مرحله گروهى چندان راضى كننده نبود است، به طورى كه اكثر كارشناسان براى بانوى پير ايتاليا شانسى براى قهرمانى قائل نيستند. قرار گرفتن مقابل دورتموند در مرحله يك هشتم نهايى هر چند كه اين تيم آلمانى از شرايط خوبى برخوردار نيست مى تواند چالشى بزرگ براى شاگردان آلگرى باشد.

شاگردان يورگن كلوپ در رقابت هاى بوندسليگاى اين فصل شرايطى بحرانى را تجربه مى كنند، اما در رقابت هاى اروپايى عملكردى درخشان داشته و توانسته اند به عنوان سرگروه، در گروهى نسبتا دشوار به مرحله يك هشتم نهايى صعود نمايند.

با شروع اين مرحله از مسابقات در ماه فوريه سال بعد ميلادى، مصدومان دورتموند نظير گوندوعان، هوملس، ميكيتاريان و رويس به مرز آمادگى كامل خواهند رسيد و بار ديگر دست يورگن كلوپ براى پياده كردن سيستمى كاملا تهاجمى در تيم باز خواهد بود.

يوونتوس اما تنها نماينده ايتاليا در جمع شانزده تيم برتر اروپا است، با درآمدهايى كه به همين خاطر نصيب بيانكونرى ها خواهد شد، اين تيم خواهد توانست فاصله خود را با ساير رقباى داخلى افزايش دهد، با اين وجود به نظر مى رسد كه اين تيم همچنان راهى طولانى براى كم كردن فاصله خود با رقباى بزرگ اروپايى، پيش رو داشته باشد.

به قلم پيتر استاونتون از وب سايت گل

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.