پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چرا عنوان برترين بازيكن سال نبايد به رونالدو برسد؟

کد خبر : 28699  |  زمان ارسال : یکشنبه 21 دی 1393

كريستيانو رونالدو از اين موقعيت برخوردار است تا بارديگر همانند فصل گذشته به عنوان برترين بازيكن سال انتخاب گردد، اما بازيكنى كه در جام جهانى عملكردى فاجعه بار داشته است، براى برگزيده شدن به عنوان برترين بازيكن سال شايسته است؟

همه توجهات و هيجانات دنياى فوتبال در اين روزها به زوريخ منعطف شده است، به شهرى كه در آن روز دوشنبه بهترين بازيكن سال 2014 فوتبال جهان برگزيده و معرفى خواهد شد. در حالى كه براى ليونل مسى بعد از سپرى كردن سالى متوسط در انتخابات پيش رو، شانس كمى تصور مى شود، رقابت اصلى براى كسب توپ طلاى جهان بين مانوئل نوير دروازه بان آلمانى فاتح جام جهانى و كريستيانو رونالدو مهاجم پرتغالى در جريان است. اما به دلايل زيادى اين عنوان براى دومين سال متوالى نبايد به كريستيانو رونالدو تعلق گيرد.

بسيارى از منتقدين اعتقاد دارند كه جايزه بهترين بازيكن سال فوتبال جهان، جايزه اى است كه به ورزش تيمى فوتبال مرتبط نمى باشد و عنوانى كاملا انفرادى است و در سال 2014 اين عنوان با وجود عملكرد ضعيف و پر انتقاد رونالدو در جام جهانى مى بايست به وى اهدا گردد، چون با چشم پوشى از جام جهانى وى در ساير رقابت ها خوش درخشيده است.

در سالى كه جام جهانى برگزار گرديده است، به دليل اهميت جام جهانى، مى بايست تاثير اين رقابت ها در همه جوائز اهدايى و عناوين اهدايى از سوى فيفا در نظر گرفته شود و بازيكنى كه درخشش و حتى تاثيرى در اين رقابت ها نداشته باشد، نبايد انتظار داشته باشد كه به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان برگزيده شود. مرورى بر برندگان توپ طلا در سال هاى گذشته كه جام جهانى در آنها برگزار شده است نيز مويد چنين ادعاييى است. اين عنوان از سال 1991 اهدا مى شود و لوتار ماتئوس فاتح جام جهانى 90، براى اولين بار در دنياى فوتيال چنين عنوانى را به خود اختصاص داد، سال 94 روماريو فاتح جام جهانى از برزيل، سال 98 زين الدين زيدان فاتح جام جهانى از فرانسه، سال 2002 رونالدو فاتح جام جهانى از برزيل و سال 2006 فابيو كاناوارو فاتح جام جهانى از ايتاليا، موفق به كسب چنين عنوانى شده اند و تنها در سال 2010 با انتخاب ليونل مسى به عنوان برترين بازيكن سال جهان، سنت موجود در اين زمينه شكسته شده است، انتخابى كه با توجه به درخشش ژاوى هرناندز و آندرس اينيستا رقباى ليونل مسى و فاتحان جام جهانى از اسپانيا، با انتقادات و جنجال هايى نيز به همراه بوده است.

روزنامه هاى اسپانيايى كه در انتخابات سال جارى به شدت از كريستيانو رونالدو براى كسب عنوان بهترين بازيكن سال حمايت مى كنند، در سال 2010 از اينكه فيفا مسى را با وجود اينيستا و ژاوى فاتحان جام جهانى براى دريافت چنين جايزه اى شايسته دانسته است، به شدت مورد انتقاد قرار دادند. روزنامه اسپانيايى AS بعد از انتخاب مسى به عنوان برترين بازيكن سال 2010 نوشت:"همه اسپانيا بسيار عصبانى است." روزنامه Marca  با طعنه نوشت:"دو بزرگ فوق العاده و يك ضد اسپانيايى"، روزنامه ABC نيز نوشت:"فيفا با انتخاب مسى فاتحان جام جهانى را به تمسخر گرفته است." در سال 2010 ليونل مسى توانسته بود حداقل مرحله يك چهارم نهايى جام جهانى را تجربه كند، اما در سال 2014 كريستيانو رونالدو با تيم ملى كشورش حتى موفق به صعود از مرحله گروهى نيز نشده است و بزرگترين افتخار او به ثمر رساندن يك گل در اين رقابت ها است.

برخى معتقد هستند كه كريس رونالدو به دليل آسيب ديدگى درخشش لازم و مورد انتظار را در جام جهانى از خود به نمايش نگذاشته است، البته در اين رابطه نيز وى خود بى تقصير نيست، او به جاى رفع كامل مصدوميت خود و آمادگى كامل براى حضور در جام جهانى، تصميم گرفت با وجود شرايط جسمانى نا آماده به دليل مشكل آسيب ديدگى، رئال مادريد را در ديدار فينال ليگ قهرمانان مقابل اتلتيكو مادريد همراهى نمايد. اما در فينال ليسبون اثر خاصى از كريستيانو رونالدو قابل رويت نبود و در حقيقت نمايش ضعيف او در جام جهانى در ادامه عدم درخشش او در فينال ليسبون بوده است.

در اين ديدار وى تنها در وقت هاى اضافه موفق به باز كردن دروازه اتلتيكو مادريد شكست خورده و از هم پاشيده از روى ضربه پنالتى شد. اين گل كه در دقيقه 119 بازى به ثمر رسيد، چهارمين گل شاگردان كارلو آنجلوتى در اين ديدار به حساب مى آمد و در تعيين سرنوشت اين فينال چندان تاثير گذار نبود، از سوى كريس رونالدو به شدت جشن گرفته شد و وى شادى عجيبى را بعد از به ثمر رساندن اين گل از خود به نمايش گذاشت، برخى از مطبوعات اروپايى شادى پس از گل رونالدو در اين فينال را به تمسخر گرفتند و طعنه آميز نوشتند كه اين شادى به حدى بود كه به نظر كريس رونالدو موفق به حل مشكلات و درگيرى هاى بلند مدت خاور ميانه شده است.

از ديگر انتقاداتى كه در اين روزها به رونالدو وارد شده است، تمارضات بيش از حد او در محوطه جريمه مى باشد، به حدى كه برخى از مطبوعات اسپانيايى به وى لقب "پادشاه تمارض" را داده اند، البته اين تمارضات در بالا رفتن آمار گل زنى او تاثير مثبتى داشته است، چون وى هشت گل خود در رقابت هاى اين فصل را تنها از روى نقطه پنالتى به ثمر رسانده است. كريس رونالدو پيش از اين در خصوص كسب عنوان برترين بازيكن سال گفته است:"من تمام كارهاى لازم را براى بردن اين جايزه انجام داده ام." اما شايد اين بار واكنش ها و كارهاى مورد نظر رونالدو براى كسب چنين جايزه اى كافى نباشد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.