پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

سال 2015 سال لیونل مسی خواهد بود

کد خبر : 29009  |  زمان ارسال : پنجشنبه 25 دی 1393

دو سال گذشته را سال های ناکامی لیونل مسی می توان به حساب آورد، سال هایی که این بازیکن از اوج فاصله گرفت و نه تنها نتوانست از نظر تیمی برای بارسلونا آن مسی همیشگی باشد و برای آرژانتین قهرمانی جهان را به ارمغان آورد بلکه از نظر فردی هم دو سال پیاپی در رقابت توپ طلا از کریس رونالدو جا ماند تا رونالدو به سومین توپ طلایش دست یابد و مسی بعد از کسب چهار توپ طلای متوالی، طعم شکست را بچشند. اما دلایل بسیاری وجود دارد که هواداران این بازیکن می توانند خوش بین باشند که سال 2015 سال بازگشت مسی به اوج و دوباره تبدیل شدن به بهترین ستاره جهان فوتبال است.

 هفته های اخیر اگرچه لیونل مسی با حواشی خارج از زمین فوتبال و بخصوص اختلافاتش با لوئیز انریکه خبرساز شد و اخبار اصلی مربوط به او حول این محور می چرخیدند اما در همین هفته ها در درون زمین یک لیونل مسی خوب را شاهد بودیم. درخشش خیره کننده او در بازی برابر اتلتیکوی سخت کوش، نوید بازگشت مسی به بهترین شرایطش را دارد. مسی که انگیزه زیادی داشت که بعد از جنجال های مربوط به اختلافات با سران و سرمربی باشگاه، قدرت خود را یک بار دیگر در مستطیل سبز به رخ همه بکشد در بازی مهم هفته قبل نشان داد که هرگاه بخواهد می تواند در زمین غوغا کند و برگ برنده بارسلونا باشد. بارسایی ها توانستند در شرایطی در ین بازی با نتیجه 3-1 مقابل شاگردان سیمئونه پیروز شوند که لیونل مسی روی هر سه گل تاثیر مستقیمی داشت.

البته یکی از دلایلی که لیونل مسی در رقابت توپ طلای 2014 کاملا کورس را به رونالدو واگذار کرد و درصد آرای بسیار کمی را به خود اختصاص داد به این مسئله برمی گردد که بازی های خوب او در این فصل لالیگا و بخصوص دو رکوردشکنی تاریخی اش و تبدیل شدن به بهترین گلزن لالیگا و لیگ قهرمانان بعد از رای گیری نهایی اتفاق افتاد و در آرای هیئت رای دهنده بی تاثیر بود. با این حال، این مسئله هم نمی توانست که شرایط را کاملا به نفع مسی تغییر دهد و کمتر کسی بود که مسی را بهترین بازیکن 2014 به حساب آورد. پایان فصل قبل با بارسلونا بدون کسب حتی یک جام و شکست در قهرمان کردن آرژانتین در جام جهانی و بخصوص عملکرد ضعیف در فینال مقابل آلمان از جمله نکته های منفی کارنامه مسی در سال 2014 بود. با این حال به دلایل زیادی انتظار می رود که مسی در سال 2015 به اوج بازگردد.

از یک طرف او پس از دو سال ناکامی در رقابت توپ طلا اکنون انگیزه زیادی برای کسب دوباره این عنوان دارد بخصوص که رونالدو هم با کسب سومین توپ طلایش اکنون در یک قدمی رکورد توپ طلای مسی قرار دارد و زنگ خطر برای این بازیکن آرژانتینی به صدا در آمده است.

از طرف دیگر پس از مصدومیت طولانی مدت سال قبل اکنون هر چه می گذرد مسی بهتر و بهتر می شود و در هفته های اخیر هم بازی های بسیار خوبی از او شاهد بوده ایم. در بازی برابر اتلیتکو مسی نشان داد که نه تنها می تواند نبض بازی بارسا را در دست بگیرند بلکه هماهنگی خوبی هم با دوستاره هم قاره ای اش یعنی نیمار و سوارز پیدا کرده است. اگر این مثلث خطرناک در سال 2015 به هماهنگی کامل برسد نه تنها عکلمرد مسی بلکه عملکرد نیمار و سوارز و کل تیم بارسا به مراتب بهتر و دیدنی تر خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های سال 2015 برای لیونل مسی همزمان شدن این سال با مسابقات کوپا آمریکا ( جام ملت های آمریکا) است. لیونل مسی در این مسابقات نه تنها می تواند خود در جمع بازیکنان خوش تکنینک خطه آمریکای جنوبی به عنوان ابرستاره معرفی کند بلکه با کمک به آرژانتین برای کسب جام قهرمانی، از نظر ملی هم کارنامه بهتری برای خود دست و پا کند. از طرف دیگر، در شرایطی که بازیکنان اروپایی و بخصوص کریس رونالدو در تابستان آینده با تورنومنت و رقابت خاصی روبرو نیستند، مسی در کوپا آمریکا می تواند یک گام از دیگر رقیبانش پیشی بگیرد. با این حال، بارسلونا میدان اصلی خواهد بود که لیونل مسی یک بار دیگر باید اقتدار خود را به همگان ثابت کند. به نظر می رسد که بارسلونای امسال هم بهتر از بارسای سال قبل شده است و اگرچه هنوز ماه ها تا پایان رقابت های مختلف زمان باقی مانده است اما احتمالا بارسلونا این فصل مانند فصل قبل بودن هیچ جامی فصل را به پایان نبرد و تمام بارسایی ها و در راس آنها لیونل مسی تلاش خواهند کرد که چنین اتفاقی نیافتد. این مسئله می تواند انگیزه مضاعفی به بهترین بازیکن تاریخ باشگاه بارسلونا بدهد تا با درخشش در ادامه فصل نه تنها بارسایی ها را از خود خشنود کند بلکه از نظر فردی هم دوباره به عنوان بهترین شناخته شود و توپ طلای دیگر را به کلکسیون جوایزش بیافزاید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.