پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

زوج جادويى مسى و نيمار، خطرناك تر از هميشه

کد خبر : 29707  |  زمان ارسال : جمعه 10 بهمن 1393

همكارى ليونل مسى و نيمار دو ستاره بارسا در اين فصل بسيار موثر بوده است و اين زوج به تنهايى حدود پنجاه و پنج در صد از همه گل هاى بارسا در دو فصل اخير را به ثمر رسانده و از اين لحاظ حتى از زوج مادريدى رونالدو و بنزما نيز موفق تر بوده اند.
طرفدارى- بعد از شكست مقابل رئال سوسيه داد در اوايل ژانويه همه چيز در بارسا به شرايط خوب خود بازگشته است. بارسا در لاليگا و Copa del Rey موفق به كسب هفت پيروزى شده و با به ثمر رساندن بيست و سه گل، تنها سه گل دريافت نموده است. پيروزى چهارشنبه شب بارسا مقابل شاگردان ديگو سيمئونه در دور برگشت از رقابت هاى Copa del Rey نيز در واقع سومين پيروزى اين تيم مقابل مدافع عنوان قهرمانى لاليگا در مدت زمانى اندك بوده است. پيروزى درمقابل تيمى كه بارسلونا فصل قبل در حسرت كسب تنها يك پيروزى مقابل آن بود.

بارسلونا در اين روزها با وجود تمام اختلافات بين لوئيز انريكه سرمربى تيم و ليونل مسى به دوران خوب خود بازگشته و به نظر مسى، نيمار را شريكى مناسب و ايده آل براى خود يافته است، همانطور كه او در زمان پيوستن اين ستاره برزيلى به بارسلونا آرزو نموده بود. بعد از شكست مقابل اتلتيكو بيلبائو اين دو ستاره آمريكاى لاتين 15 گل از 26 گل بارسا را به ثمر رسانده اند (هشت گل مسى، هفت گل نيمار) و به هماهنگى بى نظيرى دست يافته اند و در بازى مقابل الچه شادى اين دو ستاره با در آغوش گرفتن يكديگر، خود نشانى از وجود تفاهم متقابل و چنين هماهنگى بين اين دو بازيكن بوده است.

در فصل 2014/15 مسى و نيمار در تمامى رقابت ها در 25 بازى به صورت هم زمان در تركيب بارسلونا حضور داشته اند، در فصل 2013/14 چنين آمارى در انتهاى فصل به 30 بازى رسيد. اين دو بازيكن حدود 55 درصد از كل گل هاى بارسا در دو فصل اخير را به ثمر رسانده اند. در لاليگا چنين آمارى حتى با زدن 64 درصد از كل گل هاى كاتالان ها درخشان تر نيز بوده است. به اين ترتيب زوج مسى و نيمار در حال حاضر حتى از زوج مادريدى رونالدو و بنزما نيز موفق تر و خطرناك تر مى باشند. آمار گل زنى اين زوج مادريدى 51 درصد از همه گل هاى رئال مادريد در رقابت هاى مختلف مى باشد و در لاليگا نيز آمار گل زنى آنها به 56.3 درصد از كل گل هاى مادريدى ها مى رسد كه با آمار زوج نيمار و مسى فاصله دارد.

درخشش زوج مسى و نيمار بعد از گذشت بيش از يك سال و نيم از ورود نيمار به بارسلونا شدت گرفته است، نيمار در اين زمينه مى گويد:"اگر در خارج از زمين رابطه دوستى خوبى برخوردار باشد، آثار آن در داخل زمين نيز پيدا مى شود. من و مسى رابطه بسيار صميمى و گرمى داريم و به همين دليل در زمين بازى نيز با هم بسيار هماهنگ هستيم. لئو بهترين بازيكنى است كه من تا به حال ديده ام و مهم فقط اين است كه او در زمين حضور داشته باشد و اينكه او در نقض مهاجم كاذب ظاهر شود و يا بال تهاجمى، چندان نقشى در هماهنگى ما  بازى نمى نمايد. به نظرم در حال حاضر بهترين دوران خود در بارسا را تجربى مى كنم. در فصل دوم حضورم در نيوكمپ من با شرايط خود را بهتر وفق داده ام و راحت تر بازى مى كنم."

انتظارات از نيمار در زمان پيوستنش به بارسا بسيار بالا بوده است، اما در فصل اول وى هرگز نتوانست چنين توقعات بالايى را برآورده سازد كه البته دو مصدوميت شديد وى در فصل گذشته نيز در اين زمينه بى تاثير نبوده است، با اين وجود نيمار در فصل گذشته موفق به ثمر رساندن نه گل و ارسال هشت پاس گل نيز شده بود كه چنين آمارى از ديد بسيارى از مطبوعات اسپانيايى نا اميد كننده بوده است.

بعد از اتمام فصل گذشته وظيفه اى خطير بر روى دوش نيمار بود، چون در جام جهانى خانگى انتظار يك ملت ديوانه فوتبال به ساق هاى نيمار جوان دوخته شده بود. در بازى افتتاحيه مقابل كرواسى وى نجات بخش تيمش بود و تا مرحله يك چهارم نهايى زمانى كه به علت مصدوميتى سنگين در بازى مقابل كلمبيا مجبور به ترك زمين شد، عملكردى قابل قبول داشت. مصدوميتى كه اميد يك ملت را به ياس تبديل نمود و تجربه اى دردناك براى اين ستاره برزيلى بود.

در لاليگا نيز نيمار از بازيكنانى است كه خطاهاى زيادى بر روى او صورت مى گيرد به همين دليل وى در اين ميان پنج كبلوگرم به وزن خود اضافه نموده تا قدرت بدنى بيشترى داشته باشد. پيش از بازى مقابل اتلتيكو مادريد نيز وى همدردى خود با كريس رونالدو را ابراز نمود كه به دليل خطاهاى زياد كنترل خود را از دست داده بود:"ما مهاجمين به ضربات و خطاهاى بازيكنان حريف عادت كرده ايم. البته بعضى مواقع كنترل خود را از دست مى دهيم كه اين جريمه هايى به همراه دارد و بايد با اين موضوع كنار آمد."

تاتا مارتينو سرمربى سابق بارسلونا بيشتر از نيمار در كناره ميدان استفاده مى نمود و فاصله او تا محل استقرار مسى در ميدان زياد بود، در اين فصل اما انريكه براى نيمار آزادى عمل بيشترى قائل شده و او راحت تر مى تواند به مركز زمين و محوطه جريمه حريف نزديك شود، نيمار در اين زمينه ضمن تمجيد از انريكه مى گويد:"او دقيقا مى داند كه از من در كجاى زمين استفاده نمايد كه براى من بسيار مهم و كمك بزرگى است." چهارده گل زده و چهار پاس منجر به گل خود اثباتى بر اين موضوع است كه نيمار زير نظر انريكه به بازدهى بيشترى دست يافته است.

نيمار در فصل 2013/14 براى به ثمر رساندن هر گل نياز به 102 دقيقه زمان داشته و در فصل جارى اين زمان به 85.5 دقيقه تقليل يافته است. دقت ضربات نيمار نيز در اين فصل نسبت به فصل قبل با بهبودى قابل توجه مواجه بوده، 36.7 درصد از ضربات اين ستاره برزيلى در اين فصل به گل تبديل شده است در حالى كه در فصل پيش چنين آمارى به 16.7 درصد مى رسيد، از بين تمام مهاجمين لاليگا كه بيش از سى ضربه به سمت دروازه حريفان داشته اند نيز آمار نيمار بهتر است. در حالى كه آمار نيمار در اين زمينه به 36.7 رصد مى رسد، آمار مهاجمينى نظير رونالدو و كارلوس باكا از سويا در اين خصوص به ترتيب به 35 درصد و 35.3 درصد مى رسد. با ميانگين تقريبى 1.1 گل در هر بازى، نيمار در كنار مسى خود را به بهترين مهاجمين فوتبال در پنج ليگ معتبر اروپايى تبديل نموده است.

يوهان كرايوف اسطوره بارسلونا اما در زمان پيوستن نيمار به بارسلونا چندان اميدى به درخشش زوج مسى و نيمار نداشت، سرمربى هلندى و سازنده تيم رويايى اوايل دهه نود بارسلونا، در تابستان گذشته نسبت به هماهنگى و درخشش اين زوج جادويى در بارسلونا ابراز ترديد نموده بود، حال نيمار در پاسخ به كرايوف مى گويد: "من به او احترام مى گذارم، اما او مرتكب اشتباه شده است، هماهنگى من با مسى همواره در حال بهتر شدن است." حال هواداران بارسلونا با چنين آمارى از سوى نيمار مى توانند به اين موضوع اميدوار باشند كه سرنوشت تلخى مشابه با سرنوشت زلاتان ابراهيموويچ، ساموئل اتوئو، تيرى آنرى و داويد ويا در انتظار نيمار در نيوكمپ نخواهد بود.

به قلم مارتين ارنست از وب سايت گل

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.