سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

درآمد بالای بارسلونا و رئال مادرید باعث عدم تعادل در لالیگا شده است

کد خبر : 32110  |  زمان ارسال : شنبه 8 فروردین 1394

اختصاصی / به گزارش " آ.اس " راه های زیادی برای اندازه گیری کیفیت یک لیگ فوتبال وجود دارد . یکی این است که قضاوت با توجه به امکانات صورت بپذیرد که در این صورت اسپانیا برنده ی این رقابت خواهد بود . با این حال تنها امکانات نمیتواند تعیین کننده ی قدرت رقابت میان تیم های یک لیگ باشد .

 

 

 

راه دیگر برای رسیدن به پاسخ این پرسش آن است که رقابت داخلی مورد قضاوت قرار گیرد . این به معنای آن است که تفاوت های بین بهترین و بدترین تیم را بررسی نماییم .

 

برای این کار متاسفانه باید از همان ابتدا صحبت از پول کرد . باشگاهی که پول بیشتری به بازیکنانش میدهد میتواند فاصله ی خود را با سایر تیم ها روز به روز افزایش دهد . یکی از مهمترین راه های کسب درآمد باشگاه های فوتبال کسب درآمد از راه پخش تلویزیونی آن است و این دقیقا جایی است که در لالیگا بحث کمی پیچیده تر از سایر لیگ ها میشود .

 

اسپانیا تنها لیگ از میان 5 لیگ برتر اروپاست که سیستم فروش منحصر به فرد تلویزیونی دارد . این موضوع تصادفی است یا نه اهمیت چندانی ندارد . تفاوت بر سر بارسلونا و رئال مادرید با سایر تیم های این لیگ است .

 

از میان 50 تیم که بیشترین دریافت را از محل حق پخش تلویزیونی دارند تنها نام 7 تیم اسپانیایی به چشم میخورد . در این لیست میتواند نام باشگاه هایی هچون بوردیوکس و سمپدوریا تورینو را یافت که بیشتر از سویا , ویارئال و اتلتیکو بیلبائو دریافت میکنند . چیزی که به نظر خنده دار نیز می آید .

 

با این حال این بیرحمانه ترین قسمت ماجرا نیست . قهرمان لالیگا در فصل گذشته یعنی اتلتیکو مادرید فصل گذشته در مجموع 41 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی دریافت کرد و این درحالی است که در لیگ برتر جزیره تیم کاردیف 83 میلیون یورو از این طریق درآمد کسب کرد . در سری آ نیز شش تیم بیشتر از اتلتیکو مادرید درآمد از این طریق داشتند .

 

در میان 23 باشگاه پردرآمد تلویزیونی نام 20 باشگاه لیگ برتر جزیره ( انگلستان ) به چشم میخورد که تنها یوونتوس با 93 میلیون و بارسلونا و رئال مادرید با 139 میلیون یورو میتوانستند با آنها رقابت داشته باشند . بنابراین عجیب نیست که انگلیسی ها بیشترین تماشاگر را در جهان دارند .

 

دو غول فوتبال اسپانیا با درآمد بسیار بالای خود با بقیه ی باشگاه ها متفاوت هستند . این کمک کرده است آنها به قدرتمندترین باشگاه های اروپا تبدیل شوند اما حقیقت این است که لیگ تبدیل به یک لیگ دو قطبی شده است . والنسیا فصل گذشته 47 میلیون یورو حق پخش تلویزیونی دریافت کرد و در رتبه ی سوم جای ( والنسیا از اتلتیکو مادرید نیز بیشتر درآمد داشت ) گرفت و تفاوت درآمد بارسلونا و رئال مادرید با این باشگاه 90 میلیون یورو بوده است . در حالی که در انگلستان میان تیم اول لیگ و آخرین تیم لیگ کمتر از 50 میلیون یورو است .

 

ترجمه از وب سایت " آ.اس "

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.