پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

حرف حساب : سنت بارسای خونگی پپ و قدرت خارج از خونه ی انریکه

کد خبر : 32851  |  زمان ارسال : جمعه 28 فروردین 1394

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های نویسندگان بارسا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان بارسا نیوز می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

 

............................

 

نتایج دو بازی شب گذشته ی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا مشابه بود. پیروزی خارج از خونه 3-1 بارسا مقابل پاریس و شکست بایرن مقابل پورتو با همین نتیجه. شکست تیمی که سرمربیش ، سه سال پیش هدایت بارسا رو بر عهده داشت.

اونایی که بازی های بارسای گواردیولا رو خوب به یاد دارن از دیدن نتیجه ی بازی بایرن ، خیلی شگفت زده نشدند. اونا خیلی خوب به یاد میارن که پیروز نشدن تو زمین حریف تو لیگ قهرمانان ، سنت گواردیولاست. تیم پپ همون قدر که تو خونه ترسناک بود ، بیرون از خونه اغلب ، نمایشش چنگی به دل نمی زد.

کافیه برای اثبات این ادعا به هفت سال پیش برگردیم. بارسا تو اولین مسابقه حذفی فصل 2008-2009 مقابل لیون صف آرایی کرد. نتیجه بازی رفت مقابل لیون تساوی یک بر یک بود. با این که نتایج بارسا تو لیگ و مرحله گروهی لیگ قهرمانان مقتدرانه بود اما همین یه تساوی کافی بود تا هوادارا با دیده تردید به بازی برگشت نگاه کنن. بازی برگشت داستان متفاوتی نسبت به بازی رفت داشت. بارسا با گل های آنری ، مسی ، اتو اٌ و کیتا لیون رو تو نیوکمپ چهار بر یک شکست داد تا نگاه هوادار ها نسبت به بارسا و پپ مثل قبل بشه.

رقیب بعدی تیمی نبود جز بایرن. بایرن تو مرحله قبل تونسته بود اسپورتینگ رو با نتیجه ی باورنکردنی 12 بر 1 نابود کنه. نتیجه ای که باعث میشد هوادارای بایرن با اعتماد به نفس کاذب به تیمشون خوش بین باشن. سوت بازی که به صدا در اومد ، دروازه ی بایرن آماج حملات بی امان بارسا قرار گرفت. نتیجه ی رقم خورده تو نیمه اول اشک هر هوادار بایرن رو در می آورد. بارسا تنها تو یک نیمه با زدن چهار گل صعود خودش به مرحله یک چهارم رو قطعی کرد. بازی برگشت تو خونه حریف اما با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

بارسا تو مرحله بعد با چلسی رو به رو شد. نتیجه صفر صفر بازی رفت باعث شد همه چیز به بازی برگشت موکول بشه. بارسا به لطف گل دقیقه 89 اینیستا و به لطف گل زده در خانه حریف باز هم با تساوی تو خونه حریف راهی فینال شد.

وقتی تساوی یک یک بارسا تو بازی یک هشتم فصل بعد مقابل اشتوتگارت رقم خورد ، پیروز نشدن تو خونه حریفان دیگه برای هواداری بارسا یه امر اتفاقی نبود.

طوفان نیمه ی اول بارسا مقابل آرسنال تو امارات داشت فرضیه ناکامی گواردیولا تو بازی های بیرون از خونه رو باطل می کرد که بازی نا امید کننده و بی برنامه بارسا تو نیمه دوم ، فوبیای پیروز نشدن تو ورزشگاه حریف رو بیش از پیش تقویت کرد. تو بازی برگشت ، مسی طوفانی از گل به راه انداخت و دیگه کسی به نیمه ی دوم سیاه کارنامه پپ تو امارات توجهی نمی کرد

این اتفاق عینا تو بازی مقابل اینتر تو مرحله بعد رخ داد. وقتی بارسا گل اول رو توسط پدرو به ثمر رسوند ، همه از صعود قریب الوقوع و زودهنگام بارسا می گفتن اما طوفان اینتر بعد از گل اشنایدر شروع شد. بارسا در یک بازی عجیب و برای اولین بار بعد از شروع مربیگری گوادیولا ، نتیجه رو با اختلاف دو گل واگذار کرد. نتایج درخشان بارسا تو نیوکمپ باعث شده بود تا پپ تو کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی از جبران نتیجه تو خونه و صعود حرف بزنه ، غافل از این که بازی مقابل اینتر تو نیوکمپ بیشتر از این که شبیه بازی مقابل بایرن و آرسنال باشه ، شبیه به بازی مقابل چلسی بود.

فصل 2010 – 2011 داستان تکراری ، دوباره تکرار شد. پیروزی یک بر صفر مقابل آرسنال تو نیمه اول و معاوضه پیروزی با شکست تو نیمه دوم. تو بازی برگشت بارسا این بار به زحمت و با ترس و لرز راهی مرحله بعد شد.

در این میان ، پیروزی 2 بر 0 بارسا مقابل رئال تو نیمه نهایی همون سال تو برنابئو ، نقطه ی عطفی بود برای بارسا و گواردیولا. پیروزی ارزشمندی که نشون میداد پپ راه بردن تو خونه حریف رو هم یاد گرفته.

این نوار خیلی زود مقابل میلان پاره شد ؛ هرچند که تساوی همراه با گل نمی تونست نتیجه بدی برای بارسا باشه. بارسا تو بازی برگشت به نتیجه دلخواه رسید تا به سد همیشگیش یعنی چلسی برسه. برخلاف نتیجه ی حاصل شده ، بارسا تو استمفورد بریج بازی کم نقصی رو ارائه کرد ولی نتیجه ی حاصل شده علیه بارسا بود. بیست و چند ضربه به چهارچوب بارسا در مقابل اندک حملات چلسی نتیجه ی ناعادلانه یک بر صفر به سود چلسی رو به همراه داشت. بارسا تو بازی برگشت نتونست طبق سنت همیشگی پپ پیروز بشه تا کارنامه ی پر افتخار و درخشان پپ ، نقطه ی تاریکی به اسم بازی خارج از خونه داشته باشه.

نتیجه ی بازی پورتو مقابل بایرن تو ورزشگاه دو دراگائو ، شاید برای هوارداری بایرن عجیب و باورنکردنی بود ، ولی هواداری بارسا خیلی خوب می دونستن پپ ، فوبیای بازی خارج از خونه داره.

حالا هوادارای بارسا شاید هنوز نتونن نتایج خاطره انگیز بارسا زمان گواردیولا رو با نتایج بارسای انریکه مقایسه کنن ؛ ولی پیروزی های شیرین و مقتدرانه بارسای انریکه مقابل حریفای قدرتمند اروپایی ، دستمایه ای برای فخر فروشی اون ها به چیزیه که پپ فاقد اون بود. چیزی که نقطه ضعف گواردیولا به حساب می اومد ، بدون شک نقطه درخشان کارنامه ی انریکه ست.

حالا هوادارا بارسا آرزوی این رو می کنن که بارسای لوییز انریکه تلفیقی باشه از سنت بارسای خونگی پپ و قدرت خارج از خونه ی انریکه

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.