پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بارسا، رئال و بايرن ؛ متهمين هميشگى

کد خبر : 33278  |  زمان ارسال : یکشنبه 6 اردیبهشت 1394
بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ در سال هاى اخير خود را به پاى ثابت و حاضرين هميشگى مرحله نيمه نهايى ليگ قهرمانان اروپا تبديل نموده اند و حضور در اين مرحله به پيش فرضى ثابت و عادتى براى هواداران اين تيم ها بدل شده، مسئله اى كه از هيجان فوتبال مى كاهد و آن را قابل پيش بينى تر نموده است.
 

طرفدارى- اگر در ابتداى اين فصل و پيش از شروع رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا پرسشى در خصوص پيش بينى چهار تيم شركت كننده در مرحله نيمه نهايى اين رقابت ها مطرح شده بود، بى ترديد نام تيم هاى بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ بيشترين پاسخ ها را به خود اختصاص مى دادند، تيم هايى كه بى ترديد از نظر هر علاقه مند به فوتبالى در ابتداى اين فصل از رقابت هاى ليگ قهرمانان با توجه به آمارى كه از خود بر جاى گذاشته اند، حتى از مدعيان قهرمانى محسوب مى شدند.

 

در سال 2015 نيز تيم هاى بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ روند خود را كه در سال هاى اخير به قانونى تغيير ناپذير تبديل شده، حفظ نموده و به جمع چهار تيم برتر اروپا راه يافته اند و مى توان ادعا نمود كه اين سه غول بزرگ فوتبال، در واقع فوتبال قاره سبز و افتخارات آن را بين خود تقسيم كرده وتحت سيطره خود درآورده اند و با قدرت بيش از حد خود، راه را براى حضور و افتخار آفرينى ديگر تيم ها مسدود نموده اند، اين بار نيز در مسير راهيابى به فينال برلين چنين اتفاقى به وقوع پيوسته است. در شش سال اخير اين سومين مرتبه اى است كه بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ سه تيم از چهار تيم نهايى اين رقابت ها را تشكيل مى دهند و در سه سال ديگر نيز حداقل دو تيم از بين آنها به مرحله نيمه نهايى راه يافته و حضور در اين مرحله را به صورت مساوى بين خود تقسيم نموده اند؛ دو مرتبه بارسلونا، دو مرتبه رئال مادريد و دو مرتبه بايرن مونيخ.

 

حضور بى وقفه اين سه تيم در مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان، در واقع اقتدار اسپانيايى، كاتالانيايى و باواريايى بر فوتبال اروپا را آشكارتر نموده است. اين مسئله به خصوص در چهار سال اخير و از سال 2012 نمود بيشترى داشته است، چون به احتساب رقابت هاى فصل جارى از سال 2012 سه تيم بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ سه مرتبه به صورت مشترك در جمع چهار تيم پايانى حاضر بوده اند. به عبارتى ديگر با حضور دائمى سه تيم بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ حلقه سلاطين اروپايى به تدريج در حال كوچك شدن است و اين تناقض و پارادوكسى در ليگ قهرمانان است كه با وجود تنگ تر شدن اين حلقه، هنوز هيچ تيمى موفق به دفاع از عنوان قهرمانى خود در اين رقابت ها نگرديده است.

 

در اين فصل قرعه به نام يوونتوس خورده و بانوى پير ايتاليا در كنار تيم هاى بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ، تكميل كننده پازل مرحله نيمه نهايى رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا است و ناگفته پيدا است كه اين سه تيم هر يك يوونتوس را به عنوان حريف خود در مرحله نيمه نهايى اين رقابت ها آرزو مى كرده اند.

 

ليگ قهرمانان اروپا از چرخه و سيكلى مشخص پيروى مى نمايد، در دهه نود ميلادى بيشتر تيم هاى انگليسى بر فوتبال اروپا سيطره داشتند و ممكن است چنين مسئله اى با توجه به افزايش در آمدهاى باشگاه هاى انگليسى به دليل قراردادهاى جديد تلويزيونى ممكن به نظر مى رسد. اما شايد نتوان بازگشتى زود هنگام براى تيم هاى انگليسى جهت بازگشت به جمع سلاطين اروپا متصور بود و تنها چلسى درسال هاى اخير در بين تيم هاى انگليسى در اين زمينه استثنايى موفق محسوب مى شود.

 

تيم هاى بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ در اين سال ها البته حريفانى نظير اتلتيكو مادريد، دورتموند، منچستريونايتد، شالكه، اينتر و ليون را در اين مرحله پيش رو داشته كه در بيشتر مواقع موفق به از كنار برداشتن آنها شده اند. اين سه تيم در اين فصل نيز خود را به خوبى براى فتح ليگ قهرمانان مجهز نموده اند و حتى تيمى هماهنگ نظير پورتو نيز با وجود برد با اختلاف در بازى رفت مقابل بايرن مونيخ، در بازى برگشت هيچ شانسى براى حضور در جمع چهار تيم برتر نداشته است.

 

هنگامى كه تيم هاى بارسلونا، رئال مادريد و بايرن مونيخ در مقابل يكديگر صف آرايى مى نمايند، هيچ يك از آنها از پيش مدعى به حساب نمى آيند و اين سه تيم در چنين بازي هايى كه به نوعى براى آنها حساس ترين بازى فصل محسوب مى شود، چيزى براى از دست دادن و باختن ندارند و تنها به فكر شكست حريف خود هستند، شايد به همين دليل رويارويى اين تيم ها هميشه ديدارهاى جذابى مى شود. حال اين موضوع با چشم پوشى از قابل پيش بينى شدن و كم هيجان شدن بحث قهرمانى رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا نسبت به سال هاى قبل، مى تواند به تنها دلخوشى دوستداران فوتبال تبديل شود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.