پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

حرف حساب : آیا میشود به این بارسلونا اعتماد کرد؟

کد خبر : 3396  |  زمان ارسال : یکشنبه 18 فروردین 1392
ارسالی کاربران / نویسنده : عمید ( fcb سابق )        پیوند خورده به : حرف حساب

چهارشنبه می آید مثل روزهای دیگر هفته...با رویدادی که جدال مرگ و زندگیست وسط زمین سبز رنگ "نیوکمپ".

چهارشنبهمی آید و مردان ما نمیدانم هستند یا نه...تیتو که هست،خدا را شکر . برد 5-0 بارسلونا اینقدر زیبا بود که فکر میکنم همه انگشت به دهان مانده بودند و


بارسلونا نشان داد چرا بهترین تیم دنیاست و در نبود بازیکنان اصلی اش چگونهتیم های دیگر را به زانو در می اورد و از لبخند رضایت "ساندرو راسل" وقتی پیکه برای خودش موقعیت ایجاد کرد و با بد شانسی سانتر تیو را نتوانست به گلتبدیل کند مشخص بود که تیم دارد راه خودش را میرود راه بارسلونای کبیر را.حتی اگر تیم کاملی از بارسلونا بیرون از زمین باشند.
بارسلونا دیشب خودش بود و نبود . بود چون مالکیت توپ و زمین را داشت،بود چون گل هایش را به سبک گل های قبلیش زد،بود چون سراسر هجوم بود،بود چون بازیکنان تمام غیرت و همتشان را گذاشته بودند،بود چون...(بقیه شبا شما...)


اما نبود چون فقط یک تکه از قلبش را داشت:"اینیستا"...بارسلونا بارسلونا نبود چون ژاوی و مسی نبودند و تیکی تاکاهای همیشگی را نمیدیدیم.تیم بر خلاف همیشه دوندگی هایش را بیشتر کرده بود تا پاس هایش را...با وجود دو گوش سریع مانند "سانچز" و "تیو" که بیشتر مبتنی بر حکات سریع رو به جلو هستند و به کارگیری "سانگ" به جای بوسکتس بیشتر از این هم انتظار نمیرفت.اما روی گل های تیکی تاکا بود که کارگشایی میکرد.


فابرگاس دیگر حس مسی بودن بهش دست داده بود،یک هتریک بی نقص آن هم از قلب دفع مایورکا و یک پاس گل که کارش را تکمیل میکرد.مایورکا در قلب دفاع واقعا شکننده نشان داد همان مشکلی که بارسلونا همیشه از آن ضربه میخورد.و یک و دوهای بارسایی که هر خط دفاعی را به چالش وامیدارد.آلکسیس واقعا تاثیر گذار بود دو گل و دوپاس گل واقعا خیره کننده بود.

بارسلونا در ضربات آخر واقعا عالی بود.این نکته ای بود که واقعا منو خوشحال میکرد.استفاده از قانون "موقعیت کمتر+دقت بالاتر=گل بیشتر".اگر چه در این بازی موقعیت ها فقط برای بارسلونا بود اما موفقیت ها از دقت بالا و فرصت طلبی بازیکنان است که سرچشمه میگیرد.


نبودن کارلوس پویول و جوردی آلبا،تیتو را مجبور به استفاده از "بارترا"ی جوان و "مونتویا" محصول دیگر لاماسیا کرده بود.بارترا اگر چه جوان بود اما شایستگی هایش را به خوبی نشان داد توانست با یک بازی قابل قبول نبود پویول را کمرنگ تر کند.مونتویا اما اگر چه در دفاع چپ بسیار خوب عمل کرد اما نفوذهای کمتری نسبت به آلبا داشت و به همین دلیل از سمت چپ فقطتیو بود که عهده دار طراحی حملات بود که او هم به دلیل جوانی،سرعت و تکنیکبالا وزنه خوبی در مقابل دفاع مایورکا بود اما کم تجربگی اش از زهردار بودحملاتش کم میکرد.


بارسلونا دیشب بارسلونا نبود،بارسلونای ب بود،محصول لاماسیا مدرسه ستاره سازی بارسلونا.من اگر چه به عنوان یک هوادار بارسلونایی از نتیجه و بازی بدون ترس بارسلونا آن هم از سوی جوانان بارسلونا بسیار راضی هستم اما وقتی که تعویض ها صورت گرفت و "دوس سانتوس" و "دلوفو" به زمین آمدند و تیم سراسر جوانی شد،نا هماهنگی در بارسلونا بسیار مشهود بود.دوندگیهای بیش از حد تلاش های بی نتیجه و احساسی برای بازپس گیری توپ و بهم خوردگی آرایش تیمی در دقایقی از بازی کاملا مشهود بود.

آن عنصری که سریعا تیم را جمع بکند در بازی دیده نمیشد.اگر چه باز هم بارسلونا خودش را جمع کرد اما در حملات آن چنان خلاقیتی دیده نمیشد.

ازهمه این ها که بگذریم بازی دیشب یک امیدواری به من داد و آن هم این که لاماسیا هنوز هم زنده است و بازیکنانی را دارد به بارسلونا تحویل میدهد که اگر کمی تجربه به آنها تزریق شود میتوانند باز هم شگفتی ساز باشند.فقط تجربه.
ما هم در دفاع و هم در حمله جوانان مستعد و خوبی داریم که با یکبرنامه ریزی خوب و منطقی باید میدان مبارزه واقعی را کم کم به آنها بسپاریم تا در موقع لزوم بهترین نتیجه ها را از این بمب های انرژی که هر تیمی را میتوانند با مشکل روبرو کنند استفاده کنیم.


************************

چهارشنبه می آید مثل روزهای دیگر هفته...با رویدادی که جدال مرگ و زندگیست وسط زمین سبز رنگ "کمپ نو".
وما به "تجربه"ها نیازمندیم برای زنده ماندن.در دنیای فوتبال هیچ چیز غیر ممکن نیست اما ریسک کردن یعنی تا لبه تیغ رفتن و برگشتن.من به جوانان لاماسیا اعتماد دارم،ما تمام موفقیت های چند ساله مان را از جوانان تربیت شده لاماسیا داریم اما چهارشنبه واقعا نمیشودتنها با "امید" به میدان رفت باید بزرگان هم باشند.


من که فکر میکنم میدان های واقعی یک جای دیگر یک سال دیگر بایدبه جوانانمان داده شود.(البته اگر بشود...با این مصدومیت ها که دیگر رمقی برای بارسلونا نگذاشته است)...پی اس جی بازیکنان با تجربه ای دارد و فرصت طلب...


اما اگر نشد؛ باید تمام تیم را به نیروی "امید"،"جوانی"،"غیرت"و "تعصب" مسلح کنیم.جوانان ما نشان داده اند که میتوانند کارهای خارق العاده انجام بدهند و بارسلونا بارها این کار را کرده است و من میان تمام دلشوره هایم هنوز به تیم محبوبم ایمان دارم.

منتظر نظرات شما دوستان بارسایی هستیم . با تشکر

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.