پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ژاوی پل اتصال چند بارسلونا

کد خبر : 34593  |  زمان ارسال : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

 ژاوی تصمیم قطعی اش را گرفته است و این فصل آخرین فصل حضورش در بارسلونا خواهد بود. او نیوکمپ را ترک می کند تا در قطر آینده اش را رقم بزند اما قطعا سال ها به طول خواهد انجامید که ستاره ای مشابه ژاوی دوباره در نیوکمپ متولد شود.

 ژاوی از سال 1991 در لاماسیا به عنوان یک کودک آینده دار کار خود را آغاز کرد اما تا سال ها بعد هیچ کس فکرش را نمی کرد که یکی از نابغه های فوتبال در لاماسیا پا خواهد گرفت. او کم کم در اواخر دهه نود، به تیم اول بارسلونا راه یافت. جالب اینکه در ترکیب اصلی قرار گرفتن او در بارسلونا مصادف شد با مصدومیت پپ گواردیولا تا ژاوی به عنوان یک بازیساز جوان جا پای کاپیتان قدیمی تیم بگذارد. اما کسی نمی دانست که داستان پپ و ژاوی قرار نیست آنجا تمام شود و چند فصل بعد یکی از قدرتمندترین بارساهای تاریخ با نبوغ این دو شکل خواهد گرفت.

دهه اخیر را می توان دورانی تسلط فلسفه ای به حساب آورد که ژاوی در آن مغز متفکر بود. ژاوی تجربه کار با چند مربی در دوران طولانی حضورش در بارسلونا را داشته است. او در تیم لوئیز فن خال تاثیر زیادی داشت و با فرانک رایکارد هم در بارسلونا موفق بود و با این مربی هلندی چند جام از جمله یک جام لیگ قهرمانان را در کارنامه افتخارات خود ثبت کرد. اما زمان اوجیگیری ژاوی همزمان شد با آمدن هم تیمی قدیمی اش یعنی پپ گواردیولا به بارسلونا. با آمدن پپ، ژاوی در دو جبهه به مغز متفکر تیمش تبدیل شد. ژاوی که به "ال مایسترو" یا رهبر ارکستر ملقب شده بود، در بارسلونا تیکی تاکای ایده آل پپ را در کنار ستارگانی مانند مسی و اینیستا رنگ واقعیت بخشیده بود و در تیم ملی اسپانیا هم رهبر و صحنه گردان سرخپوشان بود تا قویترین تیم تاریخ بارسلونا و تیم ملی اسپانیا شکل بگیرد. ژاوی به دلیل هم تیمی بودن با نابغه ای به نام لیونل مسی، هیچگاه نتوانسته به جایزه توپ طلای بهترین بازیکن جهان دست یابد اما این مسئله حاکی از آن نیست که در میان نسل خودش و حتی در تاریخ یکی از بهترین ها نبوده است. هوش تاکتیکی، تکنیک و خلاقیت بالای ژاوی او را از بسیاری از هافبک های هم دوره اش متمایز می کند.

 

بعد از جدایی پپ، دورانی از رخوت در بارسلونا آغاز شد اما حضور ستارگانی مانند ژاوی و مسی بود که قوام تیم را حفظ کرد تا بعد از دو فصل ناکامی دوباره این فصل و با حضور لوئیز انریکه، بارسلونا در مسیر کسب یک سه گانه تاریخ ساز قرار بگیرد. ژاوی اگرچه این فصل در بسیاری از مواقع نیمکت نشین بود و با توجه به تغییرات تاکتیکی انریکه دیگر در دل حرکات بارسلونا نبود اما نقشی بی بدیل در موفقیت های بارسلونا داشت. او با شخصیت کاریزماتیک خود، یکی از عوامل اصلی کنترل بحران های این فصل بارسلونا بود. او همچنین توانست رابطه بین انریکه و مسی را ترمیم کند تا این اختلافات به ناکامی بارسلونا منجر نشود. ژاوی تا آخرین لحظه برای بارسلونا انجام وظیفه کرد و اکنون در آخرین روزهای حضورش در جمع آبی اناری ها، می تواند با فتح لیگ قهرمانان برای چهارمین بار نام خود را در تاریخ ثبت کند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.