پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رئال و بارسا بدون گل های سرنوشت ساز مسی و رونالدو؛ گزارشی آماری

کد خبر : 34594  |  زمان ارسال : پنجشنبه 31 اردیبهشت 1394

بیاید رقابت های لیگا را بدون گل های رونالدو و مسی تصور کنیم آن وقت در جدول رده بندی چه تغییراتی به وجود می آمد؟ آیا لیگ اسپانیا تنها در مسی و رونالدو خلاصه می شود؟ طبیعی است که این دو بازیکن به رقابت های لیگا جذابیت می بخشند اما اینگونه نیست که بدون آنها رئال و بارسلونا قوی نباشند. در گزارشی آماری می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم.

بعضی می گویند که رقابت های لیگا فقط در کریستیانو رونالدو و لیونل مسی خلاصه می شود یعنی اگر بارسلونا و رئال مادرید این دو بازیکن را در اختیار نداشتند دو تیم عادی به شمار می آمدند که باید در کنار دیگر تیم ها برای کسب عنوان قهرمانی می جنگیدند نه اینکه از همان ابتدا خود را از دیگر تیم ها جدا بکنند و شانس نخست قهرمانی باشند. اما آیا واقعا اینگونه است؟

بیاید رقابت های لیگا را بدون گل های رونالدو و مسی تصور کنیم آن وقت در جدول رده بندی چه تغییراتی به وجود می آمد؟

بارسلونا در فصل جاری توانست گوی سبقت را از رقیب سنتی خود رئال مادرید برباید و جام قهرمانی را در رقابت های لیگا بالای سر برد این در حالی است که یک هفته دیگر تا پایان رقابت ها باقی مانده است و رئال مادرید نیز با 4 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا در جایگاه دوم قرار دارد و در همین رده هم به کار خود پایان خواهد داد چه بتواند در دیدار پایانی خود  به پیروزی برسد و چه به پیروزی نرسد.

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی فصل بسیارخوبی را با تیم های خود پشت سرگذاشتند. رونالدو با زدن 45 گل در صدر بهترین گلزنان قرار دارد و لیونل مسی هم 41 گل به ثمر رساند و بعد از رونالدو در جایگاه دوم قرار دارد البته این گل های مسی با بالابردن جام همراه می شود این درحالی است که رونالدو نتوانست با وجود این آمار خیره کننده ای که داشته زمینه را برای قهرمانی تیمش مهیا کند.

هر چند این دو بازیکن با گل های که به ثمر رساندند زمینه را برای پیروزی تیمشان فراهم کردند اما در این گزارش می خواهیم درباره گل های تاثیر گذار آنها که سرنوشت ساز بود و باعث پیروزی تیمشان شد سخن به میان می آوریم. به عنوان مثال وقتی یکی از این دو تیم با چهار گل به پیروزی می رسد و این دو بازیکن یک گل یا دو گل را به ثمر می رساند نمی توان گفت که او در این پیروزی سرنوشت ساز بوده است چرا که اگر او هم نبود تیم در نهایت به پیورزی می رسید. بنابرین در این گزارش درباره گل های سخن به میان می آوریم که سرنوشت ساز بوده اند و زمینه را برای پیروزی مهیا کرده است به عنوان مثال اگر مسی در دیدار برابر اتلتیکو مادرید نبود بارسلونا نمی توانست پیروز شود و این درباره رونالدو در دیدار برابر سویا هم صدق می کند.

آیا در جدول رده بندی تغییری به وجود می آمد؟

تعالوا نتخيل.. إلغاء أهداف ميسي ورونالدو هل كان ليغرق سفينة برشلونة وريال مدريد؟ - كرة القدم - الدوري الإسباني

بسیاری می گویند که اگر مسی و رونالدو در رقابت های لیگا حضور نداشتند شرایط رئال مادرید و بارسلونا در صدر جدول رده بندی دستخوش تغییر می شود و دگرگونی اساسی به وجود می آمد اما واقعیت چیز دیگری را می گوید و این دو تیم اسپانیایی حتی با وجود نبود این دو ستاره خود همچنان شانس نخست کسب عنوان قهرمانی بودند.

جایگاه دو تیم در صدر جدول رده بندی حتی در صورتیکه این دو بازیکن نبودند تغییر زیادی نمی کرد. لیونل مسی توانست از 41 گل از 108 گل آبی-اناریها را به ثمر رساند. حتی اگر گل های بارسلونا را بدون گل های مسی در نظر بگیریم باز این تیم می توانست در صدر جدول رده بندی قرار گیرد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد اما شرایط برای رئال مادرید کمی تغییر می کرد چرا که این تیم 111 گل به ثمر رسانده که سهم رونالدو به تنهایی 45 گل است و اگر این تعداد گل کسر می شد آن وقت کهکشانیها باید برای قرار گرفتن در جایگاه دوم با اتلتیکو مادرید رقابت می کردند.

یورو اسپورت در گزارشی به بررسی جدول رده بندی رقابت های لیگا را بدون گل های سرنوشت ساز کریستیانو رونالدو و لیونل مسی پرداخت که به آن می پردازیم:

ابتدا رونالدو

تعالوا نتخيل.. إلغاء أهداف ميسي ورونالدو هل كان ليغرق سفينة برشلونة وريال مدريد؟ - كرة القدم - الدوري الإسباني

رونالدو در این فصل 45 گل به ثمر رسانده است اما باید بدانیم که گل های سرنوشت ساز او تنها در 5 دیدار بوده است. رونالدو در دیدار برابر الچه به تنهایی 4 گل به ثمر رساند. اگر این ستاره پرتغالی این تعداد گل را به ثمر نمی رساند بازی در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان می رسید و رئال مادرید دو امتیاز از دست می داد. پس می توان گفت که گل های رونالدو در این دیدار تاثیر گذار و سرنوشت ساز بوده است.

دیدار دوم سرنوشت ساز رونالدو به دیدار برابر سلتاویگو برمی گردد که این ستاره پرتغالی توانست در ان دیدار هت تریک کند و اگر این گل های رونالدو نبود بازی در نهایت با تساوی به پایان می رسید. دیدار سوم به بازی برابر ویارئال برمی گردد. رئال مادرید در آن دیدار با یک گل از حریف سخت کوش خود عقب بود اما رونالدو توانست گل تساوی را به ثمر رساند تا رئال یک امتیازارزشمند به دست آورد.

بازی چهارم به دیدار برابر سویا برمی گردد که این ستاره پرتغالی عملکرد بسیار خوبی داشت و توانست هر سه گل تیمش را به ثمر رساند. اگر رونالدو در این دیدار گلزنی نمی کرد رئال مادرید با نتیجه دو بر صفر بازی را واگذار می کرد و سه امتیاز حساس دیگر از دست می داد. و در نهایت دیدار پنجمی که گل های رونالدو در آن تاثیر گذار بودند به بازی برابر اسپانیول برمی گردد.

در این دیدار ستاره پرتغالی رئال مادرید توانست هت تریک کند تا بازی در نهایت با پیروزی چهار بر یک رئال مادرید به پایان رسد. اگر گل های رونالدو در این دیدار نبود بازی با تساوی یک بر یک به پایان می رسید و رئال دوباره امتیاز از دست می داد.

بنابرین می توان نتیجه گرفت که رونالدو با به ثمر رساندن 14 گل در 5 بازی 13 امتیاز سرنوشت ساز را برای رئال مادرید به ارمغان آورد.

اما لیونل مسی

هزيمة سوسيداد "رب ضارة نافعة" على برشلونة - كرة القدم - الدوري الإسباني

تعداد گل های لیونل مسی به گل های رونالدو نزدیک است. این ستاره آرژانتینی 41 گل برای آبی-اناریها به ثمر رساند اما گل های او تنها در 3 دیدار سرنوشت ساز بودند.

دیدار نخست به بازی برابر ویارئال برمی گردد که در آن دیدار آبی-اناریها توانستند با یک گل به پیروزی برسند. تک گل این دیدار را لیونل مسی به ثمر رساند و باعث شد تا آبی-اناریها سه امتیاز حساس این بازی را به دست آورند.

دیدار دوم به بازی برابر ایبار برمی گردد. در آن دیدار آبی-اناریها با دو گل به پیروزی رسیدند و هر دو گل را مسی به ثمر رساند. و در نهایت هم دیدار سوم به بازی حساس هفته قبل برابر اتلتیکو مادرید برمی گردد که در آن آبی-اناریها توانستند با تک گل ستاره آرژانتینی خود به پیروزی برسند تا قهرمانی خود را در این فصل نهایی کنند.

بنابرین می توان نتیجه گرفت که این بازیکن 28 ساله با 4 گل سرنوشت سازی که در سه بازی به ثمر رساند 9 امتیاز کامل را برای آبی-اناریها به دست آورد.

اگر رقابت های لیگا را بدون این امتیازاتی که لیونل مسی و رونالدو برای تیم های خود به دست آوردند حساب کنیم تغییر زیادی به وجود نمی آید. در این حالت بارسلونا با 82 امتیاز به صدرنشینی خود در جدول رده بندی ادامه می داد و در این حالت اختلاف این تیم با رئال 5 امتیاز می شد اما رئال مادرید بدون 13 امتیازی که رونالدو به دست آورد 76 امتیاز می شد و به رده سوم جدول رده بندی سقوط می کرد.

رقبا از کسر امتیاز چه سودی می بردند؟

بدون شک اگر گل های سرنوشت ساز مسی  و رونالدو کم می شد سویا بیشترین سود را می برد چرا که اگر سه گل رونالدو پاک می شد سویا با دو گل به پیروزی می رسید و در این حالت 76 امتیازی می شد و می توانست با توجه به هفته پایانی در رده دوم و یا سوم جای گیرد.

اما وضعیت دیگر تیم ها تغییر نمی کرد. الچه در همان جایگاه خود باقی می ماند و به جای 40 امتیاز 42 امتیازی می شد و باز تغییری در جایگاه این تیم به وجود نمی آمد. اما سلتاویگو در صورت لغو گل های رونالدو یک رده در جدول رده بندی صعود می کرد و به جای قرار گرفتن در رده یازدهم در رده دهم قرار می گرفت. در وضعیت ویارئال با وجود لغو کردن گل های رونالدو و مسی تغییری به وجود نمی آمد و در همان رده ششم قرار می گرفت اما اسپانیول یک رده صعود می کرد و به جای قرار گرفتن در رده نهم به رده هشتم صعود می کرد.

اگر در دیدار برابر ایبار دو گل مسی محاسبه نمی شد باز این تیم خطر سقوط به لیگ پایین تر را احساس می کرد.

درپایان با توجه به این بررسی که شد این سوال را مطرح می کنیم که آیا لیگ اسپانیا تنها مسی و رونالدو است؟ طبیعی است که این دو بازیکن به رقابت های لیگا جذابیت می بخشند اما اینگونه نیست که بدون آنها رئال و بارسلونا قوی نباشند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.