پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پایان استاد؛ از صفر کابوس وار تا سه گانه احتمالی

کد خبر : 34655  |  زمان ارسال : جمعه 1 خرداد 1394

 ژاوی ستاره آبی-اناریها بعد از 17 سال حضور در این تیم اعلام کرد که فصل آینده را با پیراهن این تیم به میدان نخواهد رفت. او در شرایطی از آبی-اناریها خداحافظی می کند که این شانس را دارد تا در سه گانه فوتبال اروپا و اسپانیا جام قهرمانی را بالای سر ببرد. ژاوی فصل قبل هم می خواست از بارسلونا خداحافظی بکند اما در این تیم ماند و به نظر می رسد که بهترین تصمیم زندگی خود را گرفت.

و سرانجام زمان خداحافظی کبوتر آبی-اناریها فرا رسید. ژاوی هرناندز پیام آور شادی برای آبی-اناریها بعد از 17 سال حضور در  این تیم اعلام خداحافظی کرد. او در سن 34 سالگی تصمیم گرفت تا با آبی-اناریها خداحافظی کند و بارسلونا را به مقصد السد قطر طی کند تا در گرما و آرامش خلیج فارس روزهای پایانی فوتبال خود را پشت سرگذارد.

ژآوی روزهای خوب و بد آبی-اناریها را تجربه کرد. او در شکست ها و پیروزیهای این تیم اسپانیایی حضور داشت. او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان به شمار می آید. او تا الان 26 جام به دست آورده است. 23 جام با آبی-اناریها که آخرین آن رقابت های لیگا است و 3 جام با تیم ملی اسپانیا که مهم ترین آن قهرمانی در جام جهانی 2010 آفریقا است.

البته او این فرصت را دارد تا تعداد جام های خود را به عدد 28 رساند و به پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا تبدیل شود چرا که بارسلونا به فینال لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی اسپانیا راه یافته است و آبی-اناریها شانس بسیار بالایی برای قهرمانی در این دو جام دارند. اگر ژآوی بتواند در این دو جام نیز عنوان قهرمانی را به دست آورد خداحافظی باشکوهی با آبی-اناریها خواهد داشت چرا که با سه گانه فوتبال اروپا و اسپانیا خداحافظی باشکوهی با آبی-اناریها خواهد داشت.

نهاية المايسترو .. من الصفر الكارثى إلى الثلاثية المحتملة - كرة القدم - الدوري الإسباني

بعد از پایان فصل قبل شایعه های زیادی درباره خداحافظی ژاوی به گوش رسید. او در فصل قبل روزهای بسیار بدی را با بارسلونا پشت سرگذاشت. استاد به بار سنگینی در میانه میدان آبی-اناریها تبدیل شده بود و با روزهای اوج خود فاصله زیاد داشت که این هم طبیعی بود چرا که او سالهای پایانی دوران بازیگری خود را پشت سر می گذاشت.

فصل قبل بارسلونا با هدایت خراردو مارتینو روزهای بسیاری بدی را پشت سرگذاشت. ژآوی توان بدنی خود را در میانه میدان از دست داده بود و نه در کارهای هجومی می توانست مهاجمان را راه اندازد و نه در کارهای دفاعی نیز می توانست به بوسکتس کمک بکند. همین باعث شده بود تا انتقاد از او زیاد شود و بسیاری از پایان دوران بازیگری او سخن به میان آورند. بارسلونا فصل کابوس واری را پشت سرگذاشته بود و طبیعی بود که همه به دنبال مقصر  گردند و ژاوی هم یکی از این افراد بود.

وقتی رئال مادرید توانست در فینال جام حذفی با نتیجه دو بر یک بارسلونا را شکست دهد همه از پایانی تراژدیک و بسیار بد برای ژاوی سخن به میان آوردند چرا که براین باور بودند ژاوی دیگر این توانایی را ندارد تا در میانه میدان آبی-اناریها بازیکنی تاثیر گذار باشد. شایعه درباره خداحافظی ژاوی بالا گرفته بود و این بدین معنا بود که استاد یا بهتر است بگویم مهندس با بدترین خاطره از آبی-اناریها خداحافظی خواهد کرد اما به یکباره همه چیز تغییر کرد.

با آمدن لوئیس انریکه همه چیز تغییر کرد. او توانست ژآوی را به ماندن در آبی-اناریها قانع کند این در حالی بود که همه می دانستند ژآوی با بالا رفتن و سن و سالش نمی تواند مهره ای ثابت در میانه میدان بارسلونا باشد. بارسلونا ایوان راکتیچ را جذب کرده بود تا جانشین ژاوی در میانه میدان باشد با این حال انریکه به ژآوی گفت که حضور او در بارسلونا ضروری است و باید در این تیم بماند و اینگونه شد که او در آبی-اناریها باقی ماند.

ژاوی بعد از خداحافظی کارلوس پویول بازوبند کاپیتانی بارسلونا را بر بازو بست. او گنجی برای آبی –اناریها به شمار می آمد و حضورش در میانه میدان حتی برای دقایق اندکی می توانست تاثیر گذار باشد. درست است که ژاوی روحیه و جنگندگی پویول را نداشت اما شخصیت لازم برای رهبری در آبی-اناریها را داشت. بارسلونا فصل جاری را بسیار خوب شروع کرد و در 8 بازی پیاپی پیروز از میدان خارج شد بدون آنکه دروازه این تیم باز شود اما به یکباره همه چیز به هم ریخت و نیم فصل خوب برای بارسلونا به پایان نرسید اما در نیمه فصل دوم آبی-اناریها بازیهای بسیار خوبی را به نمایش گذاشتند و ژآوی نیز در بعضی از دیدارها تاثیر گذار ظاهر شد.

نهاية المايسترو .. من الصفر الكارثى إلى الثلاثية المحتملة - كرة القدم - الدوري الإسباني

انریکه بهترین استفاده را از ژاوی برد بدون آنکه استعداد و شخصیت او را از بین ببرد. او در بعضی از بازیها از ژاوی به عنوان بازیکن ثابت استفاده کرد و در بعضی از دیدارها هم به عنوان یار جایگزین از او استفاده کرد اما این باعث نشد تا ژآوی برای تیمش روی نیمکت ذخیره مشکل ایجاد کند چرا که بسیار باتجربه و در عین حال هم واقع گرای بود. او می دانست که مسئولیت بزرگی به عنوان کاپیتان آبی-اناریها دارد و باید مشکلی برای تیمش ایجاد نکند.

یک فصل همه چیز را برای ژآوی تغییر داد. او فصل قبل روزهای بسیار بدی را با بارسلونا پشت سرگذاشت و نتوانست قهرمانی در هیچ جامی را به دست آورد اما در فصل جاری که بازوبند کاپیتانی تیمش را بر بازو می بندد در آستانه رسیدن به سه جام است و این بدین معنا است که او با بهترین خاطره از آبی-اناریها جدا خواهد شد.

بارسلونا در فصل جاری قهرمانی در رقابت های لیگا را به دست آورده است و این شانس را دارد تا در لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی نیز به عنوان قهرمانی دست یابد. اگر ژآوی بتواند در این سه جام به قهرمانی دست یابد با بهترین خاطره از آبی-اناریها خدافظی خواهد کرد و این نشان می دهد که او با باقی ماندن در آبی-اناریها بهترین تصمیم زندگی خود را گرفت.

ژآوی 442 بازی برای آبی-اناریها انجام داده و توانسته 53 گل نیز به ثمر رساند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.