پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

10 روز و دو بازی؛ یا هیچ چیز یا همه چیز

کد خبر : 34843  |  زمان ارسال : سه شنبه 5 خرداد 1394

 آیا اتلتیک بیلبائو و یوونتوس می تواند فصل را با بدترین خاطرات برای آبی-اناریها به پایان رسانند؟ یا اینکه آبی-اناریها می توانند برای دومین بار سه گانه فوتبال اروپا و اسپانیا را به دست آورند. همه چیز در 10 روز مشخص خواهد شد یا شاگردان انریکه همه چیز به دست می آورند یا همه چیز را از دست می دهند. خوب یا بد بودن بارسلونا را می توان در این 10 روز ارزیابی کرد.

 آبی-اناریها تا تاریخ سازی در فوتبال اروپا 10 روز فاصله دارند. چنانچه شاگردان لوئیس انریکه بتوانند در دو  فینالی که پیش رو دارند به پیروزی برسند نخستین تیمی در تاریخ فوتبال اروپا خواهند شد که در تاریخ خود دو بار سه گانه را به دست می آورد اما اگر آبی-اناریها در این دو فینال نتواند پیروز شوند طبیعی است که انتقادات از لوئیس انریکه سرمربی این تیم زیاد شود و حتی موضوع برکناری او نیز به میان آید.

آبی-اناریها در سی ام ماه می جاری باید در فینال جام حذفی اسپانیا در نوکمپ از اتلتیکو بیلبائو پذیرایی بکنند و 6 روز بعد از آن در فینال لیگ قهرمانان اروپا در برلین به مصاف یوونتوس خواهند رفت.

مباراتان و 12 يومًا .. الكل او الـ لا شيئ يا برشلونة ! - كرة القدم - الدوري الإسباني

بازی کردن در نوکمپ برای آبی-اناریها یک امتیاز بزرگ است و طبیعی  است که این تیم شانس بیشتری برای کسب پیروزی داشته باشد اما این بدین معنا نیست که اتلتیک بیلبائو شانسی برای پیروزی در این دیدار ندارد چرا که این تیم باسکی سابقه طولانی در جام حذفی اسپانیا دارد و بعد از بارسلونا بیشترین تعداد قهرمانی را در این جام دارد.بارسلونا باید به خوبی بداند که بازی کردن برابر همشهری اش در خانه نمی تواند تضمینی برای پیروزی و بالا بردن جام باشد. بهترین عبرت در این زمینه رئال مادرید است.

همین اتفاقی که الان برای بارسلونا و بیلبائو افتاده است دو سال پیش برای رئال مادرید و اتلتیکو مادرید رخ داد. این دو تیم بزرگ شهر مادرید درفینال جام حذفی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف هم رفتند. بسیاری براین باور بودند که چون این دیدار در برنابئو برگزار می شود رئال مادرید به راحتی می تواند به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر برد اما در نهایت این اتلتیکو مادرید بود که توانست با نتیجه دو بر یک بازی را به سود خود به پایان رساند و جام قهرمانی را بالای سرببرد.

بنابرین بارسلونا کار سختی پیش رو دارد و نمی توان این تیم را از همین الان برنده بازی دانست. اتلتیک بیلبائو در فصل جاری رقابت های لیگا تا حدودی نتایج خوبی به دست آورده است و در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار دارد. یکی از سرشناس ترین بازیکنان این تیم آدوریز است که یک مهاجم بسیار خطرناک است و می تواند آبی-اناریها را با مشکل روبرو سازد.

اما در دیدار دوم بارسلونا که برای این تیم حکم مرگ و زندگی ار دارد رویارویی با یوونتوس در لیگ قهرمانان اروپا است. بارسلونا در این فصل نشان داده است که تیم بسیار آماده ای است به ویژه مثلث هجومی این تیم که مهارنشدنی نشان داده است. منچستر سیتی،پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ تیم های بزرگی بوده اند که برابر آبی-اناریها سرکرنش فرود آوردند و حرفی برای گفتن نداشتند ومی توان گفت که آبی-اناریها شایسته رسیدن به بازی حساس برلین بوده اند.

اما یک سوال وجود دارد و آن اینکه آیا بارسلونا می تواند با شکست دادن یوونتوس جام قهرمانی را بالای سر برد؟ در دیدار یوونتوس برابر رئال مادرید همه می گفتند که رئال شانس بیشتری نسبت به یوونتوس دارد و شاگردان کارلو آنچلوتی به بهترین قرعه خورده اند اما در نهایت این بیانکونریها بودند که در دو بازی رفت و برگشت در مجموع با نتیجه سه بر دو به پیروزی رسیدند و جواز صعود به فینال را به دست آوردند.

مباراتان و 12 يومًا .. الكل او الـ لا شيئ يا برشلونة ! - كرة القدم - الدوري الإسباني

الان هم همه از شانس بالای بارسلونا برای بالابردن جام قهرمانی سخن به میان می آورند و این به خاطر ضعیف بودن یوونتوس نیست بلکه به خاطر قدرت بسیار بالای آبی-اناریها به ویژه در خط حمله است. الان خط حمله آبی-اناریها با مثلث سرشناس خود مهار نشدنی نشان می دهد. لیونل مسی در فصل جاری به روزهای اوج خود برگشته است و بهترین بازیها را برای تیمش به نمایش می گذارد. لوئیس سوآرس نشان داده که قطعه گمشده خط حمله بارسلونا بوده و از طرف دیگر نیمار هم در این فصل بازیهای بهتری را به نمایش گذاشته  و همه اینها نشان می دهد که کار خط دفاعی یوونتوس به ویژه با آسیب دیدگی بارزالی بسیار سخت شده است.

اما آیا یووه حریف آسانی برای بارسلونا است؟ بازیکنان بارسلونا نباید به چنین شاخص های که انها را بر حریف خود برتری می دهد توجه بکنند چرا که یوونتوس تیمی از فوتبال ایتالیا است. تاریخ ثابت کرده است که تیم های ایتالیایی کمتر در فینال کم می آورند و حداقل می توان گفت اصلا در دیدارهای نهایی حریف آسانی به شمار نمی آیند. یوونتوس نماینده فوتبال ایتالیا است و ایتالیایهای در بازی دفاعی شهره هستند. برنده شدن در دیدارهای که یک طرف آن تیم های ایتالیایی بسیار سخت است به ویژه اینکه اگر آن تیم بازی دفاعی را در دستور کار خود قرار بدهد.

بنابرین باید شاگردان انریکه حساب ویژه ای روی یوونتوس داشته باشند و به هیچ وجه حریف خود را نادیده نگیرند چرا که فینال یک دیدار خاص است و پیروز شدن در این دیدار اصلا آسان نیست.

یک سوال دیگر باقی می ماند و آن اینکه اگر بارسلونا این دو دیدار را واگذار بکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ حتی اگر بارسلونا نتواند در این دو دیدار به پیروزی برسد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد حداقل می توان گفت که عملکرد بهتری نسبت به فصل قبل داشته است چرا که آبی-اناریها فصل قبل با هدایت خراردو مارتینو نتوانستند قهرمانی در هیچ جامی را به دست آورند اما در فصل جاری در رقابت های لیگا به عنوان قهرمانی دست یافته اند.

در این هیچ شکی وجود ندارد که پیروز نشدن بارسلونا در این دو بازی هواداران بارسلونا را راضی نخواهد کرد و به عملکرد انریکه نیز انتقاد خواهند کرد چرا که این تیم نسبت به فصل قبل تغییرات زیادی داشته است و این انتظارات را بالا می برد.

 

آیا اتلتیک بیلبائو و یوونتوس می تواند فصل را با بدترین خاطرات برای آبی-اناریها به پایان رسانند؟ یا اینکه آبی-اناریها می توانند برای دومین بار سه گانه فوتبال اروپا و اسپانیا را به دست آورند. همه چیز در 10 روز مشخص خواهد شد یا شاگردان انریکه همه چیز به دست می آورند یا همه چیز را از دست می دهند. خوب یا بد بودن بارسلونا را می توان در این 10 روز ارزیابی کرد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.