پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

خطر برق گرفتگی;رئال مادرید وتماشای امپراتوری10ساله بارسلونا

کد خبر : 35875  |  زمان ارسال : شنبه 23 خرداد 1394

کمتر کسی تصور می کرد که فاصله کاملا بعید رئال مادرید و بارسلونا در کسب مهم ترین افتخارات( لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا) در طول 10 سال،تبدیل به فاصله ای قابل شمارش شود. مشکل اصلی اما برای مادرید اینجاست که شرایط فعلی دو تیم نیز این نوید را به بارسلونا می دهد که این فاصله طی سال های آتی کمتر و کمتر شود.

 

 

1 - وقتی از گابریله مارکوتی ابر فوتبال نویس معروف در  رابطه با آینده فوتبالی بارسلونا پس از پیروزی برابر یوونتوس پرسیدند، استاد تنها به یک جمله اکتفا کرد:" نیمار  23،، مسی 27 و سوارز 28 سال سن دارند." بله کاملا حق با استاد مارکوتی است. تمام حقیقت آینده بارسلونا شاید در همین تک جمله نهفته باشد، آینده ای دست کم 5 ساله. بارسلونای انریکه اصولا شاید از لحاظ نوع فوتبالی که ارائه می داد همچون تیم پپ یک اثر هنری نبود، اما زیبایی های خاص خودش را داشت.

 

زیبایی هایی منحصر به فرد که شاید حتی تیم پپ گواردیولا هم نمی توانست آن را ارائه دهد.آن ها در لالیگا هرچند بالا - پایین زیادی با مادرید در طول فصل داشتند اما در لیگ قهرمانان یکی از عجیب و غریب ترین قهرمانی های تاریخ را رقم زدند. سخت ترین قرعه ها از یک هشتم نصیبشان شد اما در عین ناباوری توانستند راحت ترین نتیجه ها را رقم بزنند. سخت ترین بازی آن ها در مسیر قهرمانی همان بازی فینال برابر یوونتوس شجاع بود که توانست به اصطلاح عرق تیم انریکه را در بیاورد.بلوغ، حس متقابل و اعتماد به نفسی که MSN در فصل نخست حضورشان در کنار یکدیگر به دست آورده اند؛ قعا می تواند توشه راه بارسلونا در 5 سال آینده باشد.

 

 

2 - در آغاز فصل 2006-2005  رئال مادرید 29 قهرمانی در لالیگا داشت و بارسلونا تنها 17 بار توانسته بود قهرمان شود. در حال حاضر اما در پایان فصل 2015-2014 بارسلونا توانسته 2 برابر مادرید قهرمان اسپانیا شود. کاتالان ها در 10 سال اخیر 6 بار و مادرید تنها 3 بار قهرمان شده اند تا اسکوربورد اعداد 23-32 را به تصویر بکشد. در لیگ قهرمانان اروپا اما اوضاع از این هم برای مادرید بغرنج تر است. در آغاز فصل 2006-2005 اسکوربورد فاصله مضحک و خنده دار 1-9 را نشان می داد اما اکنون اگر به اسکوربورد سر بزنید، فاصله ای کاملا قابل شمارش در دسترس خواهد بود: 5-10.

 

بارسلونا 4 برابر مادرید طی 10 سال اخیر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و این مسئله دقیقا به اندازه همان رکورد 1-9 مضحک به نظر می رسد. رئال مادرید همواره در برابر دشمن اول و آخرش از فاصله بعید افتخارات و رکوردهایش سخن می گفت اما طی 10 سال امپراتوری عجیب و غریب کاتالان ها، دیگر خبری از آن فاصله بعید نیست. فاصله این روزها نه تنها بعید نیست، بلکه به قدری است که مادرید رفته رفته می تواند احساس خطر کند. فوتبال به کسی وفا نمی کند، رئالی ها به خوبی می توانند این مسئله را از لیورپولی ها جویا شوند.

 

 

3 - "استاندارد طلایی"، این واژه ای است که گابریله مارکوتی برای وصف بارسلونا طی 10 سال اخیر استفاده می کند. آن ها حقیقتا یک استاندارد طلایی هستند. مانند منچستر سر آلکس فرگوسن که به خوبی توانست لیورپول را از تخت پادشاهی فوتبال انگلیس به زیر بکشد. فرق بارسا با یونایتد اما در این است که آن ها نه زاییده تفکر یک سرمربی منحصر به فرد، بلکه زاییده فلسفه منحصر به فردی هستند که از فردی به فرد دیگر انتقال پیدا می کند. نقشه راه آینده به خوبی برای آن ها مشخص است. تیمشان گرچه در فصل نقل و انتقالات محروم است اما این مسئله دردسری عظیم تلقی نمی شود.ساز MSN که کوک باشد، همه چیز امکان پذیر است.

 

دنی آلوز تمدید کرده، آلکس ویدال جذب شده و تنها مسئله مبهم جانشین ژاوی است که حتی اگر خرید گران قیمتی هم در کار نباشد،لاماسیا علی الحساب می تواند برنامه ای برای آن تدارک ببیند. در اردوگاه رقیب اما نقشه راه اصولا تعریف نمی شود. حضور فلورنتینو پرز به تنهایی کافی است که مسئله ای تحت عنوان نقشه را کان لم یکن تلقی شود. فلورنتینو هر لحظه در هر ثانیه می تواند مساله جدیدی را خلق کند. مانند اخراج کارلتو و روی کار آوردن رافا بنیتز.

 

بنیتز البته آن قدری که هواداران ایرانی مادرید نابودش می کنند، مربی بدی نیست و اتفاقا فوق العاده هم کارنامه دار است اما عملکرد اخیرش در ناپولی به ما می گوید که او صد در صد در آخرین مامورتیش مردود شده است.سناریو 5 سال آینده بارسلونا کاملا روی میز است، برای مادرید اما شاید خیر...5 سال آینده اختلاف را از این هم می تواند کمتر کند.

 

 

4 - از فصل 2016-2015 به بعد مادرید باید خیلی بیشتر از این ها حواسش را جمع کند. دیگر قضیه شوخی بردار نیست. فاصله دیگر رویایی نیست و بارسلونا خیلی راحت می تواند در یک بازه 5 ساله دیگر خودش را به مادرید بچسباند. نزدیک شدن به رکوردهای لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا توسط کاتالان ها، خط قرمز هر هوادار مادریدی در هر کجای دنیا محسوب می شود.مادرید از فصل آینده ماموریت حراست از دستاوردهای عظیمش طی سالیان طولانی را عهده دار خواهد بود.

 

استاندارد طلایی بارسلونا پس از حماسه رونالدینیو، ژاویستا - مسی ، با MSN به بلوغ نهایی رسیده و رسیدن به افتخارات مادرید را نشانه رفته است. مادرید باید هر چه سریع تر فکری به حال این استاندارد طلایی کند. خطر از همیشه به آن ها نزدیک تر است...

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.