پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

از یک لحظه دیوانگی تا از دست رفتن رویای توپ طلا

کد خبر : 36361  |  زمان ارسال : سه شنبه 2 تیر 1394

نمایش فصل گذشته نیمار نشان از آن داشت که او می‌تواند با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برای کسب توپ طلا رقابت نزدیکی داشته باشد اما به نظر می‌رسد او نیز مانند لوییس سوارس به خاطر حاشیه‌هایی که داشت، از کورس کسب این عنوان عقب بماند.

پس از آنکه نیمار فصلی فوق العاده را با بارسلونا سپری کرد، بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که کاپیتان تیم ملی فوتبال برزیل می‌تواند یکی از کاندیداهای کسب توپ طلا برای سال جاری باشد. خودش هم بدون شک برای اینکه بتواند این عنوان را از کریستیانو رونالدو بگیرد، بی تابی می‌کند.

طی هفت سال گذشته، مسی و رونالدو این جایزه ارزشمند را از آن خود کرده‌اند. مسی بین سال‌های 2008 و 2014 موفق شد چهار بار پیاپی توپ طلا را کسب کند. رونالدو هم در این بازه زمانی توانست سه بار این جایزه را از آن خود کند که دو مرتبه آن مربوط به دو سال اخیر می‌شود. به نظر می‌رسید نیمار بازیکنی است که می‌تواند به سلطه این دو بازیکن بر کسب توپ طلا خاتمه دهد. او سال گذشته در فهرست 10 نفره نامزدهای توپ طلا در رده هفتم قرار گرفت اما با توجه به عملکرد او در ترکیب بارسلونا طی فصل گذشته و نقشی که برای کسب سه گانه در این تیم ایفا کرد، می‌توانست در سال جاری یکی از نامزدهای نهایی برای کسب این جایزه باشد.

وگنر ریبیرو، مدیر برنامه‌های نیمار هم چندی پیش تایید کرده بود این بازیکن می‌تواند طی دو سال آینده یکی از بهترین‌های دنیا باشد و جای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را بگیرد: «در سال جاری نیمار می‌تواند جایش را بین بازیکنان بزرگ و مطرح فوتبال دنیا بازتر کند. کسب توپ طلا هم برای او دور از دسترس نیست. شاید امسال و شاید سال آینده زمانی باشد برای اینکه نیمار بتواند این جایزه را از آن خودش کند.»

رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا جایی بود که نیمار بتواند خودش را دور از لیونل مسی نشان دهد. او باید در ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل به عنوان کاپیتان بازی می‌کرد و تیمش را به فینال این رقابت‌ها می‌رساند. درست است که مسی یکی از گزینه‌های اصلی کسب توپ طلا برای سال جاری است اما نیمار می‌توانست از درخشش در تیم ملی برزیل استفاده کند تا بتواند خودش را به اندازه‌های مسی در ترکیب تیم ملی فوتبال آرژانتین برساند. با اینکه نیمار تا این حد شانس داشت که بتواند خودش را به عنوان یکی از نامزدهای اصلی کسب توپ طلا معرفی کند اما خودش همه چیز را خراب کرد.

نیمار در دیدار نخست برزیل در کوپا آمه‌ریکا مقابل پرو نمایش خوبی داشت. او به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد اما بدون شک، نیمار را در این رقابت‌ها فقط به خاطر دریافت کارت قرمز مقابل کلمبیا به یاد خواهند آورد. ریبیرو که پیش‌تر به تمجید از رفتار نیمار پرداخته بود در این مورد هم گفت: «از زمانی که نیمار به فوتبال اروپا رفته است، به عنوان یک ورزشکار واقعی و یک قهرمان، پیشرفت کرده است.»

بدون هیچ شکی باید بگوییم که نیمار در رویارویی با کلمبیا به هدف اصلی مدافعان این تیم بدل شده بود. شاگردان خوزه پکرمن در طول دیدار به تحریک نیمار پرداختند تا او را با دریافت کارت زرد روبه‌رو کنند. شاید در اواخر بازی، آنها به هدفی که داشتند دست یافتند. کارهایی که بازیکنان کلمبیا در طول بازی روی نیمار انجام دادند، نباید آنطور توسط این ستاره برزیلی پاسخ داده می‌شد.

شاید بسیاری بر این باور هستند که بازیکنان باتکنیک باید بیش از سایرین مورد حمایت داوران قرار بگیرند اما بازیکنان کلمبیا هم در طول بازی به هیچ وجه پایشان را فراتر نگذاشته و نیمار را با خطای بدی متوقف نکردند. نیمار هم درست مانند مسی و رونالدو، هر هفته و در رقابت‌های باشگاهی مورد حمله بازیکنان حریف قرار می‌گیرد. مسی و رونالدو به این نوع رفتارها عادت کرده‌اند اما نیمار هنوز نتوانسته با این شرایط کنار بیاید. اکنون هم او باید بهای کار بسیار بدی که انجام داده است را بپردازد.

بدون شک رویای کسب توپ طلا پس از کارهایی که نیمار در دیدار مقابل کلمبیا انجام داد برایش رنگ باخته است. او اگر می‌خواست در تصاحب توپ طلا شانسی داشته باشد، باید در تیم ملی فوتبال برزیل نمایش درخور توجهی ارائه می‌کرد، با این تیم قهرمان می‌شد تا رویاهایش رنگ حقیقت بگیرد. ماجراجویی نیمار اما در کوپا آمه‌ریکا دوام چندانی نداشت. او در دیدار دوم اخراج شد و پس از آن هم با چهار جلسه محرومیت مواجه شد تا این تورنمنت برایش به تلخ‌ترین شکل ممکن به پایان برسد.

فیفا پیش‌تر هم ثابت کرده بود در انتخاب بهترین بازیکن، فقط به دنبال نمایش یک بازیکن در زمین مسابقه نیست. لوییس سوارس دو فصل پیش در ترکیب لیورپول نمایش فوق العاده‌ای از خود نشان داد تا بسیاری را متقاعد کند یکی از نامزدهای نهایی کسب توپ طلا است اما او در جام جهانی برزیل که تابستان گذشته برگزار شد شانه جورجو کیه‌لینی را گاز گرفت تا فیفا هشت جلسه او را از همراهی تیم ملی فوتبال اروگوئه محروم کند؛ محرومیتی که همچنان ادامه داد و این بازیکن در کوپا آمه‌ریکا امسال نیز نتوانست اروگوئه را همراهی کند. از سوی دیگر، فیفا با وجود نمایش خیره‌کننده سوارس در ترکیب لیورپول، نام او را از فهرست 23 نفره بازیکنان برتر در سال گذشته حذف کرد تا او هیچ امیدی به قرار گرفتن در فهرست نهایی نداشته باشد؛ اتفاقی که مشابه آن می‌تواند برای نیمار رخ دهد.

کارت قرمزی که نیمار در بازی با کلمبیا دریافت کرد به هیچ وجه نمی‌توانست او را از قرار گرفتن در فهرست نهایی توپ طلا حذف کند اما رفتاری که او در تونل ورزشگاه از خود نشان داد، تبعات جبران ناپذیری برای وی خواهد داشت. نیمار نه تنها به شکل لفظی داور مسابقه را مورد اهانت قرار داد بلکه به او حمله فیزیکی هم کرد. کمیته انتضباطی و سران برگزاری رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا پس از آن به بررسی این اتفاق پرداخته و نیمار را چهار جلسه محروم کردند. این یعنی از دست رفتن رویای توپ طلا برای بازیکن 23 ساله بارسلونا.

درست چهار روز پیش بود که نیمار یکی از کاندیداهای اصلی کسب توپ طلا در سال جاری بود. تنها یک لحظه از دست دادن کنترل موجب شد شانس نیمار برای کسب این عنوان ارزشمند از بین برود. یک لحظه.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.