پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آيا بارسلونا نيازمند به پوگبا است ؟

کد خبر : 36414  |  زمان ارسال : چهارشنبه 3 تیر 1394

پل پوگبا مى تواند به انتقال بزرگ بعدى كاتالان ها تبديل گردد، اما آيا اين هافبك جوان فرانسوى ارزش پرداخت يكصد ميليون يورو را دارد؟ برخى هواداران بارسلونا در اين زمينه ترديد دارند.

در فوتبال مدرن امروزى تنها سطح بازى و كيفيت يك بازيكن معيارى تعيين كننده نيست، بلكه به دلايل اقتصادى و تجارى اين رشته ورزشى، پتانسيل ماركتينگ و جذابيت رسانه اى بازيكنان نيز ارزشى همسان با سطح كيفيت فوتبال و قابليت هاى ورزشى آنها پيدا نموده است.

در خصوص بازيكنى نظير پل پوگبا نيز اين مسئله صادق است، اين هافبك جوان فرانسوى بى ترديد در كنار كيفيت بى نظير و توانايى هايى كه دارد از پتانسيل  بالايى در ماركتينگ نيز برخوردار است و به همين دليل باشگاه هاى مطرح اروپايى با پيشنهاداتى وسوسه كننده به دنبال جذب وى هستند. به تازگى اخبارى در مطبوعات اروپايى در اين زمينه منتشر شده كه باشگاه بارسلونا با پيشنهادى يكصد ميليون يورويى خواهان جذب پوگبا از يوونتوس شده است. اما در واقع بارسلونا به پوگبا نياز دارد؟

بسيارى از هواداران اين تيم اسپانيايى با وجود اذعان به كيفيت بالاى پوگبا در اين زمينه هم عقيده هستند كه بارسلونا نيازى به جذب اين هافبك جوان فرانسوى از يوونتوس تورين ندارد. پوگبا در ميان كاتالان ها نيز از طرفداران زيادى برخوردار است و براى يافتن جانشين ژاوى هرناندز در نيوكمپ، همواره نام پوگبا به عنوان گزينه مناسب تر مطرح مى شود، اما ببشتر هواداران كاتالانى معتقد هستند كه بارسلونا در اين پست نيازى مبرم به جذب يك بازيكن با سرمايه گذارى يكصد ميليون يورويى ندارد و از نظر آنها گزينه اى كم هزينه تر نظير ايلكاى گوندوعان نيز مى تواند براى چنين پستى در تركيب بارسلونا مناسب تر باشد، چون بارسلونا در ميانه ميدان خود بيشتر از يك فوق ستاره به بازيكنى باهوش، پويا و پركار نياز دارد و وظيفه خطرآفرينى، گل زنى و ارائه فوتبالى جذاب در اين تيم بر عهده مثلث فرا زمينى مسى، نيمار و سوارز است.

نقش احتمالى پوگبا در بارسلونا

جايگاه اينيستا و بوسكتس در ميانه ميدان بارسلونا نه تنها به دليل موفقيت هايى كه كسب نموده اند، بلكه به خاطر سطح بالاى كيفى آنها تثبيت شده است. اينيستا به ويژه در فصل اخير تا حدودى شيوه بازى خود را تغيير داده و در زمينه مشاركت در كارهاى دفاعى نيز به بازيكن كاملى تبديل شده است، تغيير در شيوه بازى اينيستا و همچنين دنى آلوز و اضافه شدن راكيتيچ  تا حدود زيادى سبب كاهش فشار بازى از روى بوسكتس شده و اين مسئله سبب شده تا او به صورت كاملى در بارسلوناى لوئيز انريكه ارزش واقعى خود را به اثبات رساند.

در صورت اضافه شدن احتمالى پل پوگبا به بارسلونا، ايوان راكيتيچ كروات به رقيب اصلى او براى قرار گرفتن در تركيب اصلى تيم بدل خواهد شد كه با توجه به سطح بازى و پتانسيل پل پوگبا، شانس راكيتيچ براى حضور در تركيب اصلى بارسابسيار كاهش مى يابد. خط ميانى آبى انارى ها در زمان سرمربى گرى پپ گوارديولا مهم ترين و تعيين كننده ترين بخش تيم بود، اما در بارسلوناى لوئيز انريكه براى بازيكنان ميانى خود وظيفه اى كاملا متفاوت در نظر گرفته است. مثلث فوق درخشان MSN خود بيشتر موقعيت ها را بر روى دروازه حريف خلق مى نمايد و به همين دليل در اين زمينه از فشار وارد بر خط ميانى تيم به صورت قابل ملاحظه اى كاسته مى شود تا هافبك هاى بارسلونا بيشتر بر روى حفظ تعادل درون تيمى بين فاز تدافعى و تهاجمى و همچنين شركت در كارهاى دفاعى تمركز نمايند.

در چنين سيستمى يكى از نقش هاى اصلى ايوان راكيتيچ پر كردن فضاهاى خالى و منافذ خط دفاعى تيم است، اين هافبك كروات با توجه به قدرت دوندگى، جنكندگى و همچنين قابليت فنى كه دارد نه تنها به خوبى اين وظيفه را در فصل اخير انجام داده، بلكه با كيفيت تدافعى و قابليت فنى كه دارد به جانشين خوبى براى ژاوى هرناندز در ميانه ميدان بارسلونا بدل شده است.

پل پوگبا نيز از كاراكترهاى لازم براى حضورى موفق در بارسلونا و جانشينى ژاوى برخوردار است، او بازيكنى باهوش با قابليت هاى بالاى تدافعى و تهاجمى است، تنها شايد او با توجه به سبك و ايده هاى لوئيز انريكه براى ميانه ميدان، نتواند به طور كامل توانايى هاى خود را در بارسلونا به نمايش گذارد و وظيفه او بيشتر به خاطر تاكتيك تيمى بر روى كارهاى دفاعى متمركز خواهد شد و وى بى ترديد مى تواند انتظارات از خود در اين زمينه را برآورده سازد. حال تنها مشكل اين است كه بازيكنانى به مراتب ارزان تر از يكصد ميليون يورو نيز مى توانند از عهده چنين وظايفى در بارسلونا به خوبى برآيند و بارسلونا نياز به جذب پوگبا با مبلغ ديوانه كننده يكصد ميليون يورو ندارد

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.