پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چهار قابلیت که نیمار باید برای فصل بعد آن‌ها را بهبود بخشد

کد خبر : 36620  |  زمان ارسال : دوشنبه 8 تیر 1394

رعایت احترام رقیب، نظم، بلوغ در خارج از زمین و دقت پاس. به اعتقاد جیسون پتی‌گرو، نیمار باید در این چهار زمینه در بارسلونا برای فصل بعد رشد کند.

نیمار می‌تواند به فصل 2014/15 و دست‌آوردهایی که در آن داشت، با غرور نگاه کند. بازیکنان معدودی در تاریخ آبی و اناری‌پوشان توانسته‌اند در یک فصل بیش از 39 گل به ثمر برسانند. به این تعداد گل‌های او، پاس گل‌ها و برخی لحظات خاص‌اش را نیز اضافه کنید و حاصل آن می‌شود یکی از بهترین فصول دوران بازی‌گری نیمار. اما صبر کنید. باید اندکی احتیاط به خرج داد.عناصری از بازی این برزیلی تکنیکی نیاز به صیغل خوردن و تقویت دارند. بیایید به آن‌ها بپردازیم.

بازی نمایشی

مسئله‌ای که فوتبالیست‌های حرفه‌ای از آن متنفرند، این است که رقیب به آن‌ها احترام نگذارد. این اتفاق با انجام بازی نمایشی به واضح‌ترین شکل ممکن نمود پیدا می‌کند؛ کاری کاملاً غیر ضروری که صرفاً با هدف تحلیل‌بردن نیروی رقیب انجام می‌شود.

واضح‌ترین مثال در این مورد وقتی بود که نیمار در فینال کوپا دل ری در ماه مه در برابر اتلتیک بیلبائو در برهه پایانی بازی حرکت تکنیکی Rainbow Flick را انجام داد و توپ را از روی سر اونای باستینزا، مدافع اتلتیک، عبور داد. این حرکت با روح و فضای کلی بازی هم‌خوانی نداشت و لوئیز انریکه و جرارد پیکه به درستی در پایان بازی از او انتقاد کردند.

نظم

نُه کارت زرد در سرتاسر فصل، به نقل از WhoScored.com، تقریباً دو برابر آمار فصل قبل او بود. برخی به خاطر زمان‌بندی نادرست در انجام حرکات دفاعی بودند اما حداقل نصف آن‌ها، که به خاطر مسائلی از قبیل گستاخی، اتلاف وقت و به‌چالش‌کشیدن داور دریافت شدند، قابل اجتناب بودند.

این جوان هنوز احساس می‌کند که نیاز به دخالت او وجود دارد. نشان می‌دهد که هنوز باید در زمین، رشد و بلوغ بیش‌تری داشته باشد. گل‌ها می‌توانند نقاط ضعف را پوشش دهند و اگر به زدن آن‌ها ادامه دهد، احتمالاً هواداران به سمت چشم‌پوشی از این نقطه ضعف متمایل خواهند شد.

اما این‌ها باعث نمی‌شوند این حقیقت تغییر کند که تنها چهار مدافع تیم و سرخیو بوسکتس از او بیش‌تر کارت دریافت کردند، که با توجه به وظایف دفاعی‌شان کاملاً قابل انتظار است.

بلوغ در خارج از زمین

نیمار باید در خارج از زمین نیز بالغ شود. روزی نیست که عکسی احمقانه از او به پروفایل‌اش در شبکه اینستاگرام اضافه نشود. در بالاترین سطح از بازی، باید همیشه حرفه‌ای باشید.

به عنوان مثال، به اتفاقی که در جشن شادی پس از فتح سه‌گانه بر روی اتوبوس روباز در سطح شهر رخ داد، نگاه کنید. واکنش ژاوی به شوخی بی‌مناسبت نیمار خود نشان‌دهنده این است که یک کارمند بارسلونا باید در خارج از زمین رفتار دیگری داشته باشد.

به نقل از Sport، ژاوی گفت:

[نیمار] در حالی که بر لبه اتوبوس ایستاده بودم، داشت سعی می‌کرد کفش‌های‌ام را دربیاورد و [در حین انجام این کار] من را هول می‌داد. من گفتم که باید مسخره‌بازی را تمام کنند و بر روی مردمی تمرکز کنند که آمده بودند تا در حین گذر اتوبوس، [برای ما] دست تکان دهند.

چنین رفتاری را می‌توان به حساب جوانی گذاشت اما در باشگاهی مانند بارسلونا، پذیرفته نیست.

دقت پاس

بارسلونا به خاطر پاس‌های سریع و دقیق خود مشهور است، بنا بر این شاید برای خیلی‌ها شگفت‌آور باشد که نیمار باید در این زمینه به شدت رشد کند. 81% دقت پاس در بسیاری از باشگاه‌ها پذیرفتنی است اما کاتالان‌ها از بهترین‌های خود انتظار بیش‌تری دارند. به نقل از Squawka، تنها دو بازیکن در کل کادر بازیکنان بارسلونا دقت پاس بدتری نسبت به نیمار به ثبت رساندند.

حال که کوپا امریکا به شکلی غیر قابل پیش‌بینی برای او به پایان رسیده، بهترین کار این است که به زودی به باشگاه برگردد و کار خود را آغاز کند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.