پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

کابوس ادامه دارمس!

کد خبر : 36925  |  زمان ارسال : دوشنبه 15 تیر 1394

روزنامه آرژانتينى Ole با تيتر “Pesadilla II” (كابوس 2) و با نگاهى به شكست در فينال جام جهانى 2014، به تفسير و گزارش فينال كوپا آمريكا و شكست مقابل شيلى پرداخته و نوشت:"ما 22 سال است كه هيچ عنوانى نبرده ايم." آخرين عنوان آرژانتين در سطح ملى به سال 1993 و فتح همين رقابت هاى كوپا آمريكا باز مى گردد و از آن زمان آلبى سلسته در پنج تورنمنت مختلف بازى فينال را واگذار نموده است، سال هاى 2004، 2007 و 2015 (كوپا آمريكا)، سال 2005 (جام كنفدراسيون ها) و سال 2014 (جام جهانى) و شايد به همين دليل خاوير ماسكرانو از شكست مقابل شيلى به عنوان "شكنجه " نام مى برد.

يك سال پيش ليونل مسى موفق شد آرژانتين را به فينال جام جهانى رساند، اما در ماراكانا وى به همراه آلبى سلسته موفق به از پيش رو برداشتن آلمان نشد، فينال ماراكانا بى ترديد بزرگترين شكست دوران فوتبال ليونل مسى محسوب مى شود، دورانى كه از نقاط اوج و موفقيت هاى بيشترى نسبت به ناكامى برخوردار است. با اين تفاوت كه مسى بيشتر ناكامى هاى خود را در لباس آبى و سفيد آرژانتين تجربه نموده و تقريبا همه موفقيت هاى خود اعم از كسب سه گانه، شكست ركوردهاى گل زنى و دريافت توپ طلا را با درخشش در لباس آبى و انارى بارسلونا جشن گرفته و مى توان ادعا نمود كه درخشش مسى بيشتر براى كاتالان ها بوده است.

به همين خاطر هنوز براى بسيارى از آرژانتينى ها مارادونا از جايگاه رفيع ترى نسبت به مسى برخوردار است، شكست در فينال جام جهانى 2014 كه مسى در آن نتوانست برگزيده شدن خود به عنوان برترين بازيكن تورنمنت را تاييد نمايد، به اين ادعا كه مسى، مارادونا نيست قوت بيشترى داد و حال با شكست در فينال كوپا آمريكا حتى اين مسئله شدت بيشترى نيز مى يابد.

اهميت كسب عنوان قهرمانى كوپا آمريكا براى ليونل مسى را به خوبى مى توان از صحبت هاى وى با روزنامه آرژانتينى La Nacion قبل از شروع اين رقابت ها درك نمود:"فتح كوپا روياى من است، اين موفقيت پيش از شروع بازى هاى مرحله انتخابى جام جهانى مى تواند كمك بسيار بزرگى براى ما باشد، نه تنها من، بازيكنان و مربى تيم بلكه همه مردم آرژانتين خواهان قهرمانى ما هستند. من براى موفقيت در شيلى همه كار خواهم كرد و تيم شايسته كسب قهرمانى در اين رقابت ها است."، اما با شكست مقابل شيلى در ضربات پنالتى بار ديگر روياى كسب افتخارى ملى براى مسى حداقل تا سه سال ديگر نابود شده است.

مارادونا نيز هرگز در كسب قهرمانى در كوپا آمريكا توفيقى نداشته است، اما دلايل عدم موفقيت مارادونا در كسب قهرمانى در رقابت هاى كوپا آمريكا با ليونل مسى كاملا متفاوت است، در دوران مارادونا اين رقابت ها از اهميت چندانى برخوردار نبوده و اينكه اروگوئه به جاى برزيل و آرژانتين ركورددار قهرمانى در اين رقابت ها است به خوبى جايگاه اين تورنمنت را مشخص مى نمايد. اما شرايط در دوران جديد متفاوت شده و اين رقابت ها نيز از اهميت بالايى نزد كشورهاى آمريكاى لاتين برخوردار گرديده و به همين ميزان قهرمانى در آن نيز بسيار دشوارتر شده است. براى نمونه در رقابت هاى اخير چهار تيم از ده تيم برتر رنكينگ ماهيانه فيفا به اضافه شيلى قهرمان اين رقابت ها كه رده نوزدهم رنكينگ فيفا را به خود اختصاص داده در اين تورنمنت شركت داشته اند. رقابت هاى كوپا آمريكا از سال 1991 دچار تغييراتى اساسى شده و به ادعاى بسيارى از كارشناسان دو دوره اخير آن از سطح بسيار بالاترى برخوردار بوده است.

دلايل زيادى براى اجبار قهرمانى آرژانتين و مسى در اين رقابت ها وجود داشت، آلبى سلسته براى آخرين بار در سال 1993 با كسب قهرمانى در همين رقابت هاى كوپا آمريكا در اكوادور به عنوانى مهم دست يافته و از آن زمان به مدت بيست و دو سال است كه دست آرژانيتنى ها براى رسيدن به جام قهرمانى كوتاه مانده و حال با شكست در بازى مقابل شيلى اين حسرت تا جام جهانى 2018 حداقل بيست و پنج ساله خواهد شد.

مسى خود نيز قبل از اين تورنمنت به خوبى از اين مسئله آگاه بوده است:"براى ما قهرمانى آرژانتين بسيار مهم است، چون مدت بسيارى زيادى از آخرين افتخار ملى ما مى گذرد."، از سويى ديگر اين تيم آرژانتين يكى از بهترين كادرهاى خود را بعد از سال 1994 و زمان حضور ستارگانى نظير مارادونا، باتيستوتا و ردوندو در اختيار داشته كه در همه نقاط بسيار هماهنگ و متعادل بوده است. حتى مى توان كمتر تيمى باشگاهى را يافت كه از چنين تعادلى برخوردار باشد.

علاوه بر اين بسيارى از بازيكنان حال حاضر تركيب آرژانتين نظير رومرو، زابالتا، گاراى، ماسكرانو، گاگو، لاوتزى، دى ماريا، آگوئرو و مسى در سال هاى 2005 و 2007 جام جهانى جوانان را فتح نموده و يا قهرمان بازى هاى المپيك 2008 در رشته فوتبال بوده اند، به همين دليل انتظار بسيار زيادى از آنها براى كسب موفقيت با آلبى سلسته وجود داشته است. بى ترديد اين نسل طلايى با محوريت ستاره اى نظير ليونل مسى از قابليت كسب عنوان مهمى براى تيم ملى آرژانتين برخوردار بوده و به همين دليل بعد از شكست در فينال ماراكاناى سال گذشته، كسب عنوان قهرمانى در كوپا آمريكا از اهميت بسيار بالايى براى مسى و هم تيمى هاي او در آلبى سلسته برخوردار بوده است و همين مسئله شكست مقابل شيلى را بسيار دردناك تر و سخت تر مى نمايد.

مسى خود نيز پيش از بازى فينال به اين موضوع معترف بوده است:"اين نسل فوتبال آرژانتين تشنه قهرمانى است، ما مدعى اصلى قهرمانى هستيم و شايستگى آن را نيز داريم. بالا بردن جام قهرمانى كوپا در پايان فصل مى تواند بسيار باشكوه باشد." ليونل مسى به عنوان سمبل و نماد اين نسل طلايى محسوب شده و بيش از ساير هم تيمى هاى خود به قهرمانى در كوپا آمريكا نياز داشته است، چونو با وجود عناوين و افتخارات مختلف در سطح باشگاهى و فردى هنوز دست او از كسب افتخارى ملى كوتاه مانده است.

مسى در اين فصل با كسب يك سه گانه با بارسلونا و دريافت جايزه پوشكاش بعد از گل زنى به اتلتيكو بيلبائو مى توانست با كسب قهرمانى در كوپا آمريكا جايگاه خود را براى برگزيده شدن به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال براى پنجمين مرتبه افزايش دهد و خود ليونل مسى نيز به اين مسئله به خوبى بعد از پيروزى پر گل مقابل پاراگوئه در مرحله نيمه نهايى معترف بوده است:"من مى خواهم سرانجام عنوانى را با تيم ملى آرژانتين كسب نمايم، قهرمانى در كوپا در پايان اين فصل براى من بسيار خاص خواهد بود و پيامدهاى خوبى نيز به همراه خواهد داشت."

با ناكامى مسى و تيم ملى آرژانتين در فينال كوپا آمريكا، حال انتظار هواداران فوتبال آرژانتين براى موفقيت اين تيم در تورنمنتى بين المللى تا جام جهانى 2018 به يك ربع قرن افزايش خواهد داد و در آن زمان مسى و بيشتر بازيكنان حال حاضر آرژانتين بالاى سى سال سن خواهند داشت و كسب موفقيت در آن بازى ها دشوارتر خواهد شد با اين وجود انتظارات از تيم ملى آرژانتين افزايش خواهد يافت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.