پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : پدیده‌هایِ احتمالیِ این فصلِ چمپیونز لیگ

کد خبر : 37761  |  زمان ارسال : دوشنبه 5 مرداد 1394

در آستانه‌یِ شروعِ فصلِ جدیدی از چمپیونز لیگ به بررسی پنج بازیکنی می‌پردازیم که می‌توانند امسال در این تورنمنت نامی برایِ خودشان دست و پا کنند .

 

بریل امبولو (بازل)

امبولو با گلی که فصلِ پیش به لودوگورتس زد، لقبِ ششمین گلزنِ جوانِ تاریخِ چمپیونز لیگ را به خودش اختصاص داد. او با وجودِ سنِ کمش، حالا یکی از مهره‌هایِ کلیدیِ بازل در بعد هجومی به حساب می‌آید و 3 بازیِ ملی برایِ تیم ملی سوئیس را هم در کارنامه‌یِ خودش می‌بیند.

 

بازل همین تابستان با دو پیشنهادِ 14 و 20 میلیون یورو از طرفِ استون ویلا و یوونتوس مواجه شده، اما هر دو را در کرده است. مسئولین بازل در حالِ حاضر نیازی به فروشِ ستاره‌یِ جوانشان ندارند، و می‌دانند اگر او همینطور به پیشرفتش ادامه بدهد، می‌توانند سالِ دیگر با قیمتِ حداقل 40 میلیون یورو بفروشندش.

 

امبولویِ 18 ساله سریع و قوی است و می‌تواند به عنوانِ مهاجمِ مرکزی یا وینگر بازی کند. امبولو تکنیک بالایی هم دارد و خیلی خوب مدافعِ مستقمیش را دریبل می‌زند و اعتمادش برایِ شوت‌هایِ از راهِ دور هم بالاست. نقطه‌یِ ضعفِ او در حالِ حاضر تصمیم‌گیری و ضرباتِ آخرش است که با توجه به سنش طبیعی است و به مررو حل خواهد شد.

 

 

ژائو ماریو (اسپورتینگ لیسبون)

در دو سالِ اخیر هر وقت حرف از خطِ میانیِ اسپورتینگ می‌شود، همه از ویلیام کاروالیو صحبت می‌کنند. همین باعث شده تا دیگر هافبکِ اسپورتینگ، ژائو ماریو زیرِ سایه‌یِ همبازی‌اش قرار بگیرد. اما ماریو که یورو زیرِ 21 ساله‌هایِ موفقی را پشتِ سر گذاشته یکی دیگر از پدیده‌هایِ نسلِ جدیدِ فوتبالِ پرتغال است.

 

ماریو هافبکی باکس-تو-باکس است با انرژیِ بسیار زیاد. او در طولِ 90 دقیقه مدام بینِ طولِ زمین را طی می‌کنند و جدا از اینکه در بعدِ هجومی به تیمش کمک می‌کند، از انضباطِ تاکتیکیِ بسیار بالایی هم برخوردار است. ماریو هافبک‌هایِ حریف را مدام تحتِ فشار قرار می‌دهد، رویِ پایشان تکل می‌زند و قطعِ توپ‌هایِ مهم انجام می‌دهد. او هرگز هافبکِ مستقیمِ خودش را در هیچ منطقه‌ای از زمین رها نمی‌کند. ماریو فصلِ پیش که در واقع اولین فصلِ کاملش در لیگ بود، 5 گل زد و 4 پاسِ گل داد؛ آماری که برایِ پستِ او کاملا قابلِ قبول است. او در تیمِ زیرِ 21 ساله‌هایِ پرتغال در سیستمِ 2-4-4 دایمند و در اسپورتینگ در سیستمِ 3-3-4، کنارِ کاروالیو خطِ میانیِ مستحکمی تشکیل می‌دهد و همین همکاری به رشدش کمکِ زیادی می‌کند.

 

 

رافینیا (بارسلونا)

والیِ فوق‌العاده‌یِ رافینیا به منچستر یونایتد را همه دیدم. اما این ضربه تنها بخشی از قدرت و استعدادِ هافبکِ برزیلی را به تصویر می‌کشد. رافینیا این فصل نقشی مهم در ترکیبِ بارسلونا بازی خواهد کرد. لوئیس انریکه او را به خوبی می‌شناسد، چون فصلِ 2013-2014 را تحتِ نظرِ خودش در سلتا ویگو بازی کرده بود.

 

درسته که رافینینا در سلتا بیشتر نقشِ وینگر را داشت، اما رفتنِ ژاوی و بالا رفتنِ سنِ اینیستا باعث می‌شود که آینده‌یِ او را در میانه‌یِ زمین ببینیم. ستاره‌یِ جوانِ بارسا با تکینیکِ بالایش می‌تواند همان نقشی را برایِ کاتالان‌ها بازی کند که مدت‌ها در اختیارِ اینیستا بود، هافبکی کناری در سیستمِ 3-3-4 که مدام بینِ خطوط جابجا می‌شود و نظمِ خطِ میانی و دفاعیِ حریف را به هم می‌ریزد.

 

 

موزز سیمون (خنت)

خنت در ژانویه‌یِ گذشته سیمون را از لیگِ اسلوواکی خرید، در حالیکه بازیکنی کاملا ناشناخته بود. اما این وینگرِ نیجریه‌ای بدل شد به یکی از عواملِ مهمِ قهرمانی خنت در لیگِ بلژیک.

 

با اینکه سیمون تنها یک نیم فصل برایِ خنت بازی کرده، ویدئوهایِ زیادی از حرکاتِ تکنیکی و گل‌هایِ زیبایِ او در یوتیوب وجود دارد. گاهی کلِ بازیِ او شبیهِ یک هایلایت می‌شود. تخصصِ موزز بازی به عنوانِ وینگرِ چپ و نفوذ به تو است. مهار او وقتی به شکلِ عرضی و قطری از چپ به سویِ باکس حرکت می‌کند بسیار سخت است. تنها سوالِ بزرگی که در موردِ او پیش می‌آید این است که آیا او بازیکنی است که می‌تواند این فرمِ خوبش را پیش ببرد و پیشرفت کند، یا اینکه پدیده‌ای است که خیلی زود خاموش می‌شود. زمان این سوال را پاسخ خواهد داد.

 

 

کورنتن تولیسو (المپیک لیون)

لیون این فصل به چمپیونز لیگ بازگشته است. این تیم با درخششِ زوجِ خطِ حمله‌اش، الکساندر لاکازت و نبیل فکیر، فصلِ خیلی خوبی را در لیگِ یکِ فرانسه سپری کرد و با اینکه موفق نشد قهرمانی را از پاریس سن ژرمن بگیرد، اما با حفظِ مهره‌هایِ اصلی‌اش، آماده‌یِ یک چالشِ جدید در فصلِ پیشِ رو است.

 

اما یکی از بازیکنانِ کلیدیِ لیون در این فصل، هافبکِ همه کاره‌اش، کورنتن تولیسو بود. درسته که بقیه‌یِ جهان لیون را تنها در لاکازت و فکیر خلاصه می‌دانند، اما هوادارنِ لیون عاشقِ تولیسون هستند. تولیسون به جز خطِ میانی به عنوانِ فول‌بکِ راست و چپ هم بازی می‌کند و همین نرمشِ تاکتیکیِ او گزینه‌هایِ بسیار خوبی به تیم و مربی‌اش می‌دهد.

 

تولیسو فصلِ پیش 7 گل برایِ لیون زد و 2 پاسِ گل داد. اما قدرتِ اصلیِ او هوشِ بالایش در جاگیری و انضباطِ تاکتیکی و تاثیرش در بعدِ دفاعیِ تیم است. تولیسو هافبکی است که فصلِ آینده باید با دقت بازی‌هایش را تماشا کنیم.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.