پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

از دید مورینیو مسی بهتر است یا رونالدو؟

کد خبر : 37808  |  زمان ارسال : سه شنبه 6 مرداد 1394
سرمربی پرتغالی چلسی با تمجید فراوان از هافبک بلژیکی تیمش نظر خود را در باب مقایسه ستاره پرتغالی رئال مادرید و سوپراستار آرژانتینی بارسلونا گفت.

کریستیانو رونالدو فصل گذشته با عملکرد انفرادی خوبش و 61 گل‌زده عنوان بهترین بازیکن سال را از آن خود کرد، اما فصل موفقی را با رئال مادرید پشت سر نگذاشت و در دستیابی به عنوان قهرمانی ناکام ماند. در سوی دیگر اما لیونل مسی, رقیب وی با بارسلونا روزهای خوشی را پشت‌سر گذاشت.

ژوزه مورینیو که پیش از این در رئال مادرید مربی کریس رونالدو بوده است، گفت: فوتبال بدون عناوین قهرمانی هیچ است. سال گذشته مسی با بارسلونا سه جام قهرمانی تصاحب کرد و اخیراً هم با آرژانتین به فینال کوپا آمه‌ریکا رسید. لیونل و بارسلونا فصل شگفت‌انگیزی را پشت‌سر گذاشتند. من بازیکنان و مربیانی را که بدون اینکه عناوینی با تیم‌شان کسب کنند به عنوان انفرادی می‌رسند، دوست ندارم. به نظرتان نباید به صورت تیمی هم عناوین قهرمانی به دست آورد؟

وی افزود: نمی‌خواهم بگویم که رونالدو بازیکن شگفت‌انگیزی نیست، من تنها می‌گویم که هر فوتبالیستی در جهان باید این موضوع را درک کند که تیم بالاتر از بازیکن است. به نظر من ادن اِزار بهترین فوتبالیست انگلیس است. لیگ برتر بهترین لیگ دنیاست و از این رو باید ادن را در بین بهترین بازیکنان جهان قرار داد. شرایط اِزار حالا خیلی بهتر شده و سال گذشته هم طبق رأی‌گیری صورت گرفته نامش در بین 10 فوتبالیست برتر اروپا قرار گرفت. برای تکرار این موفقیت ادن باید بهتر شود، چون مردم معمولاً به دنبال ستاره‌های جدیدی هستند و او با توجه به سن و سالش هنوز هم جای پیشرفت دارد.

وی در ادامه تمجید از هافبک بلژیکی تیمش عنوان کرد: اِزار قوی و قوی‌تر می‌شود. او نه‌تنها به لحاظ بدنی، بلکه از جنبه رفتاری هم پیشرفت کرده است. او از لحاظ روحی خیلی قوی است و از آن دست بازیکنانی است که به هر چیزی در زمین واکنش نشان نمی‌دهد. وقتی تکل بدی روی پای ادن زده می‌شود، او به مانند بازیکنان دیگر واکنش نشان نمی‌دهد. فصل گذشته اِزار خوش‌شانس بود که با وجود آنهمه خطایی که روی او صورت می‌گرفت، مصدوم نشد. فصل گذشته بازیکنان زیادی را دیدم که با وجود خطاهایی با شدت کمتر، پا و یا قوزک پای‌شان شکست. دوست دارم که از وی حمایت بیشتری کنم، اما این کار از دست من خارج است. می‌خواهم اِزار فوق‌العاده شگفت‌انگیز باشد.

آقای خاص در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: سال گذشه ما در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد خوبی نداشتیم و خیلی زود از دور رقابت‌ها حذف شدیم از این رو باید این فصل عملکرد بهتری داشته باشیم تا اِزار تورنمنت خوبی را تجربه کند. نمی‌خواهم بگویم که این فصل فاتح لیگ قهرمانان خواهیم شد، اما تورنمنت خاصی برای‌مان خواهد شد.

مورینیوی 52 ساله در پایان هم در خصوص هافبک اسپانیایی تیمش اظهار داشت: سسک فابرگاس پیش از اینکه به چلسی بیاید در رده ملی با اسپانیا به همه چیز رسیده و قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا را تجربه کرده بود. حالا او با چلسی شروع به تصاحب عناوین قهرمانی در انگلیس کرده، کاری که پیش از این موفق به انجام آن نشده بود.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.