پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

علت اصلی کینه تاریخی مادرید و بارسلونا چیست ؟

کد خبر : 3802  |  زمان ارسال : چهارشنبه 9 مرداد 1392
سال های سال است هواداران متعصب بارسلونا و رئال مادرید در آستانه ال کلاسیکودربی، با کینه وخشم رویاروی هم می‌ایستند اما ریشه این کینه‌توزی برای اکثر هواداران آسیایی مبهم است.

هر چند انتخابات چند سال پیشدر اسپانیا به معنای پایان سلطه سوسیالیسم و آغاز دوران فعالیت حزب مردم بوده اما در هر حال دو تیم فوتبال رئال مادرید و بارسلونا کینه‌های قدیمی از هم دارند و این درخت خشم و نفرت ریشه در جایی غیر از سرزمین فوتبال دوانیده شده است.


سوالی که برای اکثر هواداران دو تیم بارسلونا و رئال مادرید  پیش می‌آید این است که ریشه تمام این کینه‌ توزی‌های قدیمی و نقطه اوج خشم دو طرف این دوئل بزرگ به چه حادثه‌ای باز می‌گردد ؟در سال ۱۹۳۸ ارتش ایتالیا با پشتیبانی نیروی هوایی خود به منطقه کاتالونیا حمله کرد.

در شرایطی که مردم این منطقه از کمک ژنرال فرانکو و همراهانش قطع امید کرده بودند نه تنها کمکی از سوی دولت مرکزی ندیدند بلکه شاهد خیانت تاریخی پایتخت برای بمباران هدف‌دار کاتالونیا و شهر بارسلونا نیز بودند.

در جریان این بمباران هوایی دفتر مرکزی باشگاه بارسلونا نیز ویران شد و هواداران بارسلونا که هنوز خاطره تیرباران شش بازیکن خود را از یاد نبرده بودند با مشاهده ویرانه دفتر مرکزی باشگاه بارسلونا دیگر کنترل خود را از دست داده و پرچم "کاتالانیسم" را برافراشتند.

بیش از ۳ هزار نفر در جریان آن خیانت تاریخی کشته شدند و بعدها مشخص شد که یکی از نقاط اصلی که ژنرال فرانکو برای بمباران هوایی به ارتش ایتالیا پیشنهاد کرده بود، دفتر مرکزی باشگاه بارسلونا بوده و ویرانی پیش آمده هرگز تصادفی نبود.

به این ترتیب به جریان تازه متولد شده "ناسیونالیسم منطقه‌ای" دامن زده شد و کاتالونیا همراه و همگام با باسک، گالیسیا، آندلوس و حتی والنسیا راهی را آغاز کردند که امروز هم شاهد پس لرزه‌های آن حداقل در سطح فوتبال باشگاهی اسپانیا موسوم به لالیگا هستیم.

در همان زمان به دستور ژنرال خونریز و مستبد اسپانیا فرانکو، داشتن نام‌های کاتالونیایی ممنوع شد و هر چاپخانه‌ای که کتابی با مضامین تاریخی و هویتی کاتالان به چاپ می‌رساند با محکومیت‌های سنگین جزایی و نقدی مواجه می‌شد.

در سال ۱۹۴۳ قرار بر این شد که بارسلونا با وجود نفرت از فرانکو در جامی به نام جام ژنرال که امروز به نام جام پادشاهی رونق گرفته شرکت کند.در بازی رفت بارسلونا با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید اما قبل از بازی برگشت، رئیس امنیتی دولت فاشیستی فرانکو به همراه ۴ بازجوی خشن و معروف خود وارد رختکن بارسلونا شد.

از قول بازیکنانی که در آن رختکن مخاطب وی بودند نقل شده که او بازیکنان بارسلونا را تهدید به مرگ خانواده‌شان و مشکلات شدید امنیتی کرد و به آنها گفت: اگر امروز می‌توانید فوتبال بازی کنید به خاطر سخاوت بیش از حد ژنرال فرانکو است، پس عاقل باشید و با شکست خود فرانکو را خوشحال کنید.

پس از آن بارسلونا وارد میدان شد و در آن بازی با نتیجه یازده بر یک از رئال مادرید شکست خورد، نتیجه‌ای که بعد‌ها و پس از مرگ فرانکو به پیشنهاد سران باشگاه رئال مادرید از آمار و ارقام ال کلاسیکو دربی خارج شد و مدیران باشگاه رئال مادرید در زمان پادشاهی اسپانیا بارها و به صورت رسمی به خاطر آن حادثه شوم از باشگاه بارسلونا عذرخواهی کردند.


مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.