پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته:بارسلونا-لوانته|بخش اول:تحول تاکتیکی!

کد خبر : 40671  |  زمان ارسال : دوشنبه 30 شهریور 1394

اختصاصی/دیشب آبی اناری ها تیم دوم شهر والنسیا را با نتیجه ی 4-1 از پیش رو برداشتند. تا اواسط این دیدار و درست قبل از گل مارک بارترا، بازی برای بلوگرانا به شدت گره خورده بود و این احتمال می رفت که بارسایی ها نتوانند دروازه ی روبن مارتینز را باز کنند و در نتیجه امتیاز از دست دهند. اما با درخشش لیونل مسی، تفکرات هوشمندانه ی لوییز انریکه و فرصت طلبی بارترا، مدافع جوان و پیشداخته ی بارسلونا، بالاخره در نیمه ی دوم دروازه ی روبن باز شد و در نتیجه ادامه ی کار برای شاگردان لوچو، آسان تر پیش رفت و گل های بعدی یکی پس از دیگری به تور دروازه ی لوانته چسبیدند!

در اولین قسمت از آنالیز دیدار بارسلونا-لوانته می خواهیم نگاهی اجمالی به ترکیب دو تیم و تحولات تاکتیکی ای که هر دو مربی ایجاد کردند بندازیم:

در عکس فوق ، چینش عمومی بارسلونا و لوانته در جریان بازی را مشاهده می کنیم. لوییز انریکه تصمیم گرفته بود سیستم متفاوتی را برای این بازی استفاده کند ، تا هم به برخی بازیکنان اصلی استراحت داده و هم تاکتیک پذیری بازیکنانش را محک بزند. در آن سوی میدان لوکاس آلکارز  چینشی کاملاً تدافعی برگزید تا به مانند اکثر تیم هایی که روبروی بارسا بازی میکنند ، دفاع کند! 3 دفاع مرکزی ، 2 هافبک دفاعی و 2 دفاع کناری با خصوصیت های دفاعی ، سوار اتوبوس لوانته شدند(!) تاکتیک آلکارز استفاده از دفاع دو لایه برای بستن عمق و کشیدن بازی به کناره ها بود. اما با این تفاوت که فضای نفوذ دنی آلوز را تنگ تر کرده و به آدریانو فضای بیشتری داده شده بود در نتیجه دقایقی شاهد نفوذ نیمار و آدریانو از سمت چپ بودیم ولی به دلیل تراکم لایه های دفاعی لوانته ، موقعیت آنچنان جدی و خطرناکی ، دروازه ی روبن را نلرزاند!

نکته ی دیگری که در چینش دو تیم به چشم می خورد ، تغییر نقش مسی از مهاجم به هافبک تهاجمی است. پست جدید بهترین بازیکن جهان برایش خوشایند بود و وی با به ثمر رساند 2 گل و ارسال 1 پاس گل ، به خوبی در نقش هافبک خود نمایی کرد.

به طور کلی باید گفت که انریکه به هدف خود که تقسیم انرژی ، محک زدن بازیکنان ، حفظ 3 امتیاز و صدر نشینی بود دست یافت.این درست است که سیستم 3-1-2-4 به خوبی جواب داد  ولی باید مدعی شد که بهترین چینش برای بارسای انریکه بدون شک همان 3-3-4 کلاسیک و معروف است...

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.