پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مصاحبه ی مفصل جرارد پیکه با دیلی تلگراف ( دو بخش )

کد خبر : 43078  |  زمان ارسال : چهارشنبه 20 آبان 1394

در آستانه دیدار دوستانه اسپانیا در مقابل انگلیس، جرارد پیکه نظرات خود را در خصوص فوتبال انگلیس به اشتراک گذاشت.

 

 جرارد پیکه در مصاحبه با Telegraph، به تمجید از وین رونی و جان استونز پرداخت.

 

پیکه در ابتدا تیم رویایی اش از بازیکنان کنونی را نام می برد و می گوید:

 

"مسی، سوارز، نیمار و اینیستا. همچنین پوگبا و کریستیانو رونالدو حضور دارند. من بهترین بازیکنان دنیا را در اختیار دارم."

 

اسپانیا روز جمعه در دیداری دوستانه به مصاف انگلیس می رود، اما آیا هیچ بازیکن انگلیسی در تیم او حضور ندارد؟

 

"من وین رونی را دارم، زیرا او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ انگلیس است. او به کسب یک جام مهم همراه با انگلیس نیاز دارد. این دشوار است، اما شما هیچ وقت از آینده اطلاعی ندارید. اخیرا او رکورد بهترین گلزن تاریخ انگلیس را متعلق به خود کرد، که رکورد بسیار مهمی است. او مسن نیست، بلکه تنها 30 سال دارد."

 

پیکه از تعداد دقیق جام هایی که کسب کرده است، اطلاعی ندارد. وی در این خصوص می گوید:

 

"اگر شما اکنون متوقف شوید و به آنچه که تاکنون به دست آورده اید فکر کنید، سپس با خیالی آسوده اقدام به استراحت خواهید کرد و در نتیجه شکست های شما آغاز خواهد شد. من به عناوینی که تاکنون کسب کرده ام فکر نمی کنم. در این خصوص زمانی که از دنیای فوتبال خداحافظی کردم، فکر می کنم، زیرا روزهای زیادی برای یادآوری خواهم داشت."

 

پیکه تاکنون موفق به کسب چهار قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا (سه جام همراه با بارسلونا و یک جام همراه با منچستر یونایتد)، پنج قهرمانی لالیگا، سه کوپا دل ری، سه سوپرجام اسپانیا، یک سوپرجام اروپا، یک جام باشگاه های جهان و یک قهرمانی لیگ برتر انگلیس در سطح باشگاهی شده است. همچنین همراه با اسپانیا یک قهرمانی یورو و یک قهرمانی جام جهانی را در کارنامه دارد و همه این عناوین در حالیست که وی تنها 28 سال سن دارد. پیکه اعتراف می کند:

 

"من تصور نمی کردم در زندگی ام این همه عناوین کسب نمایم، اما می توانم جام های بیشتری کسب نمایم و شانس خوبی در این خصوص دارم. من چهار، پنج سال دیگر بازی می کنم، اما می خواهم در بالاترین سطح بازی کنم.
 

 

پیکه در خصوص رونی می گوید:

 

"ما برخی اوقات با یکدیگر صحبت می کنیم. برای یکدیگر پیام می فرستیم. او یک پسر فوق العاده است. زمانی که من بین سال های 2004 تا 2008 در منچستر یونایتد بودم، او همچون من واقعا جوان بود، ولی با این حال به من کمک های فراوانی کرد و به من در راه یادگیری زبان انگلیسی کمک کرد. در رختکن یک بازیکن شوخ و بذله گو بود و خاطرات فوق العاده ای از او دارم. "

 

پیکه با اذعان به شرایط دشواری که رونی در آن قرار گرفته است، افزود:

 

"ممکن است او همان سرعت گذشته را نداشته باشد، اما او همواره گلزنی می کند. در مقابل کلوب بروخه هتریک کرد و به زسکا مسکو گل زد. او شرایط گلزنی خود را حفظ کرده است. این درست است که وی مسن تر شده است، همه ما باید این مسئله را قبول کنیم، اما او سال های زیاد دیگری قادر به بازی است. شما این مسئله را به خوبی می دانید زمانی که برخی اوقات قادر به گلزنی نیستید، به این دلیل نیست که شما گلزن خوبی نیستید، برخی اوقات ممکن است تیم در خلق شانس گلزنی برای شما خوب عمل نکند."

 

پیکه نشانه هایی از امید در تیم ملی انگلستان می بیند و می گوید:

 

"من تصور می کنم که آن ها در حال حاضر یکی از بهترین عملکردهایشان را به اجرا می گذارند. کسب ده پیروزی متوالی در مقدماتی یورو، نشانه واقعا خوبی است، اما تصور می کنم که مشکل همیشگی انگلیس این است که ثبات ندارد. به نظر من همه این مسائل به تیم جوانان باز می گردد. تیم اسپانیا در راه قهرمانی در یورو 2008 را به یاد می آورم. قبل از این مسابقات انتقادات زیادی وجود داشت و سپس موفق به کسب قهرمانی یورو، جام جهانی و دوباره یورو شدیم و بازیکنانی همچون فرناندو تورس و آندرس اینیستا از 12، 13 سالگی در کنار یکدیگر بازی کرده اند و در نهایت در تیم اصلی به چنین نتایج درخشانی دست یافتند. شما باید ایمان داشته باشید. شما در یک باشگاه می توانید بازیکنان را تغییر دهید، اما در تیم ملی نمی توانید کل کشور را تغییر دهید، اما در انگلیس، تیم به طور مستمر در حال تغییر است."

 

اما بازیکن دیگر انگلیسی که مورد توجه جرارد پیکه قرار گرفته است، جان استونز است. پیکه در خصوص وی می گوید:

 

"ریو فردیناند و جان تری دو عنصر اصلی دفاع میانی انگلیس بودند، که سطح بسیار بالایی داشتند. در حال حاضر تصور می کنم که جان استونز واقعا واقعا بازیکن بسیار خوبی است. او دوران حرفه ای خوبی سپری می کند. او مقداری شبیه ریو است. او جوان است و در کنارش احتمالا به بازیکنی با تجربه تر نیاز است. جاگیلکا مصدوم شده است، اما کریس اسمالینگ عملکرد بسیار خوبی در منچستر یونایتد داشته است. "

 

پیکه در خصوص شرایط بازیکنان اسپانیایی در فوتبال انگلیس می گوید:

 

"خاطرم است، زمانی که به تازگی به فوتبال انگلیس وارد شده بودم، بسیاری از مردم می گفتند سبک بازی من مناسب انگلیس نیست و اکنون همه چیز تغییر کرده است. به یاد می آوردم زمانی که سسک فابرگاس و سانتی کازورلا راهی فوتبال انگلیس شده بودند، مردم می گفتند، نه سبک بازی آن ها مناسب فوتبال انگلیس نیست و اکنون آن ها ستارگان لیگ هستند. من فکر می کنم طرفداران انگلیسی فوتبال باید این نکته را بپذیرند که این، فوتبالی است که در نقاط مختلف دنیا قابل مشاهده است. بله باید گفت آنها عاشق بازی بین دو باکس پنالتی هستند، اما اگر شما خواهان کسب عناوین هستید، باید مقداری در این مسائل تغییر رفتار دهید."

 

وی در خصوص وظیفه مدافعان در حال حاضر گفت:

 

"در حال حاضر وظیفه مدافعین فقط دفاع کردن یا سرسخت بودن نیست. شما باید بدانید چگونه فوتبال بازی کنید، توپ را کنترل کنید، پاس دهید و در فضاها راحتتر رفتار کنید و این چیزی است که ده سال پیش در انگلیس در مورد آن چیزی نمی دانستند. ریو اولین مدافعی بود که آن را به اجرا در آورد و اکنون استونز جزو نسل جدیدی است که فوتبال را نه فقط به عنوان یک مدافع درک کرده است. مدافع میانی اولین مهاجم است. اولین کسی است حملات را پی ریزی می کند. سپس توپ به خط میانی می رود و آن ها نیز مهاجمان را صاحب موقعیت می کنند. بنابراین موقعیت سازی از مدافعان شروع می شود."


بخش دوم


برتری بارسلونا در مقابل تیم های انگلیسی مشهود است، اما پیکه در خصوص قهرمانی احتمالی بارسلونا در صورت حضور در لیگ برتر می گوید:

 

"من تصور می کنم اگر بارسلونا و رئال مادرید به لیگ برتر بروند و سال اول در اینجا حضور داشته باشند، هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر نخواهند داشت. واقعا تصور من چنین است، زیرا اگر شما در مقابل تیم هایی همچون استوک یا تیم های دیگر بازی کنید، واقعا کارتان دشوار است. این یک موضوع قابل بحث است که می توان ساعت ها در خصوص آن وقت صرف کرد. اگر منچستر یونایتد یا چلسی نیز راهی لیگ اسپانیا شوند، وضعیت مشابهی خواهند داشت. آن ها هیچ شانسی برای قهرمانی در لیگ نخواهند داشت."

 

پیکه در خصوص مثلث طلایی خط حمله بارسلونا، مسی، نیمار، سوارز می گوید:

 

"این چالش بزرگی برای شماست که هر روز با این بازیکنان رودررو شوید. این فرصتی برای رشد هر بازیکنی است، زیرا هر روز تلاش می کنید در مقابل آن ها دفاع کنید. نکته کلیدی در خصوص این سه بازیکن، رابطه ای است که میان آن ها حاکم است. شما می توانید آن ها را در زمین مشاهده کنید که چه باشکوه است. به فرض مثال، زمانی که یکی از آن ها در یک دیدار گل های زیادی به ثمر می رساند و دیگری در گلزنی ناکام است، نیمار در دیدار دیگر پنالتی را به لوییس سوارز می دهد. زمانی که شما شاهد چنین نگرشی هستید، معانی زیادی در خود دارد. زیرا داشتن چنین بازیکنان بزرگی در کنار یکدیگر در صورتی که خودخواه باشند می تواند مشکل ساز باشد. سوارز ستاره اصلی لیورپول بود. قبل از اینکه نیمار و سوارز به بارسلونا بپیوندند، مسی در اینجا بود. اما در حال حاضر آن ها با یکدیگر در ارتباط هستند و هیچ خودخواهی ندارند و این مهمترین مسئله است. همچنین آن ها دارای ویژگی های فراوانی هستند. نیمار در موقعیت های یک در مقابل یک بهترین است. او غیر قابل توقف است. مسی کاملترین بازیکن جهان است. او می تواند حمله کند، دفاع کند و با وجود قامتش هد بزند و سپس شما لوییس سوارز را در اختیار دارید که در محوطه شش جریمه فوق العاده است. زمانی که شما هم تیمی هایی همچون مسی دارید، کسب عناوین قهرمانی ساده می شود. نه اینکه خیلی ساده باشد، اما قطعا حضور او در راه کسب جام آسانتر از حضور سایر بازیکنان است. ما مسی، سوارز و نیمار را در خط حمله داریم که بهترین در جهان است."

 

اما او احساسی مشابه زمانی که عضو منچستر یونایتد بود، داشته است:

 

"زمانی که من در منچستر یونایتد بودم، رود فان نیستلروی، کریستیانو رونالدو، گیگز، اسکولز و روی کین اینجا بودند. ما قهرمان لیگ شدیم و در لیگ قهرمانان در سال 2008 قهرمان شدیم. تیم واقعا خوبی داشتیم. نمانیا ویدیچ و ریو فردیناند مدافعان میانی ما بودند. من واقعا بدشانس بودم. آن ها هرگز مصدوم نمی شدند و پس از جدایی من از منچستر یونایتد، مصدومیت های آن ها شروع شد. این فوتبال است و من واقعا نگران نبودم."

 

پیکه در خصوص بازی برای بارسلونا می گوید:

 

"این برای من معنای همه چیز می دهد. این صحت دارد که با وجود اینکه در منچستر یونایتد به من بازی نمی رسید، از حضور در این تیم خوشحال بودم. اما روزی که من با بارسلونا قرارداد بستم و برگشتم: "وای، آرزویم به تحقق پیوست." پس از آن جام های زیادی کسب کردیم و آرزوهای دیگرم به حقیقت پیوست، اما مهمترین مسئله بازی برای باشگاهی بود که در تمامی زندگی ام از من حمایت کرده بود. این چیزی است که نمی توانم با کلمات آن را توصیف کنم. تصور کنید زمانی که پنج سال داشتم، هر هفته در استادیوم از این تیم حمایت می کردم. من همه چیز را به یاد می آورم. همه تیم هایی که در طول این سال ها داشته ایم. همه بازیکنان را به خاطر می آورم. از روزی که شما به عنوان هوادار از تیم حمایت می کنید تا روزی که به عنوان بازیکن تیم در کنار سایرین در رختکن حضور دارید."

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.