پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نقش حیاتی پلی استیشن 4 در فاجعه پاریس!

کد خبر : 43235  |  زمان ارسال : دوشنبه 25 آبان 1394

یکی از مهمترین سوالات درباره حملات تروریستی جمعه شب در پاریس، نحوه ارتباط تروریست‌ها باهم بود.

بعد از حملات روز جمعه در پاریس،‌ که در آن 127 نفر کشته و بیش از سیصد نفر زخمی شدند، مقامات امنیتی فرانسه در مقر یکی از اعضای داعش در بروکسل بلژیک یک دستگاه پلی استیشن 4 پیدا کردند که برای برقراری ارتباط بین عوامل تروریستی داعش استفاده می‌شده است.


فوربس در گزارشی نوشت؛ ظاهرا علت انتخاب این کنسول، دشواری ردگیری ارتباطات صورت گرفته از این طریق است، این کنسول برای تروریست‌ها حتی از "واتس آپ" هم ایمن‌تر بوده است.
براساس این گزارش، همزمان با عرضه نسل جدید کنسول‌های بازی بحث‌های زیادی در مورد میزان رعایت حریم شخصی کاربران در آن‌ها انجام شد و در حالی که برخی صاحب نظران از سهولت جاسوسی از کاربران در صورت استفاده از کنسول‌های بازی پلی استیشن و ایکس باکس از طریق ابزاری مانند دوربین آن‌ها صحبت کردند، برخی دیگر هم معتقد بودند ردگیری ارتباطات کاربران از طریق آنها ممکن است آسان نباشد.


فوربس در ادامه گزارش خود نوشت: تروریست‌های داعش، کنسول بازی پلی استیشن 4 را ایمن‌تر از گوشی‌های رمزگذاری شده و دیگر برنامه‌های ایمن می‌دانند. هنوزمشخص نیست داعشی‌ها برای ارتباط با هم از طریق کنسول کمپانی سونی از شبکه بازی آنلاین پلی استیشن یا گپ صوتی یا برخی بازی های خاص آن استفاده کرده‌اند یا روش منحصربه فرد دیگری داشته‌اند.

ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و موسس وب‌سایت ویکی لیکس، قبلا فاش کرده جاسوسان این آژانس و سیا در فضای بازی هایی مانند World of Warcraft حضور دارند تا تروریست ها را شناسایی کنند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.