پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته/اسپانیول 0-0 بارسلونا | بخش اول:شجاعت یا وحشی گری؟

کد خبر : 45234  |  زمان ارسال : دوشنبه 14 دی 1394

اختصاصی/ شنبه شب در چارچوب هفته ی 18 لالیگا دو تیم بارسلونا و اسپانیول، دربی شهر بارسلون را برگزار کردند که این دیدار حساس در پایان با نتیجه 0 - 0 مساوی به پایان رسید. از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس با ما تا انتها همراه باشید...

-جنگندگی، شجاعت یا وحشی گری؟

با بازیکنان فعلی، ترکیب منتخب انریکه برای این دیدار، بهترین ترکیب ممکن بود. و چه چینشی بهتر از 3-3-4 همیشگی؟ درنتیجه درباره ی ترکیب و چینش بارسا زیاد حرف نمی زنیم زیرا نسبت به بازی های قبلی دچار تغییر محسوسی نشده بود.  اما در آن طرف میدان، اسپانیول تغییرات تاکتیکی و چینشی دفاعی تری نسبت به بازی قبلی اش در مقابل سویا، اتخاذ کرده بود. 

جایی که پاپه دیوپ به جای ویکتور سانچز در قلب خط هافبک اسپانیول قرار گرفته و با بازی محکم و توپ ربایی های پی در پی اش عملاً خط هافبک بارسا را فلج کرده بود ( به خصوص در نیمه اول )، همچنین دفاع چپ اسپانیولی ها یعنی خاوی لوپز نیز یکی از درخشان ترین بازی های عمر خود را به نمایش گذاشت و به خوبی از پس نیمار بر آمده و به جز 2-3 صحنه به هیچ وجه فضایی به فوق ستاره ی برزیلی آبی اناری ها نداد.

به جز اینها، پرس بی امان و خشن تیم دوم شهر بارسلون سبب شد تا بازی در نیمه ی اول چندین و چند بار متوقف شود و این صحنه ها از زیبایی بازی بکاهد. شاگردان گالسا با این روش سعی در برهم زدن تمرکز بازیکنان بارسلونا و تلف کردن وقت داشتند که به خوبی به این مهم رسیدند.

 

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که به راستی اسپانیول فوتبال بازی کرد؟ این سبک از فوتبال بازی کردن را چه بنامیم؟ " با شجاعت بازی کردن "؟ یا شاید هم "وحشی گری"...

-بدشانسی و بدشانسی و بدشانسی و... داور!

اینکه بارسا در هر بازی حداقل یک بار تیر دروازه حریفان را به لرزه در بیاورد چیز عجیبی نیست. اما تکرار متوالی این اتفاق به خصوص در زمانی که بلوگرانا به گل احتیاج دارد واقعاً اعصاب خرد کن است. برای فهمیدن عمق بدشانسی های این تیم در چند بازی اخیر کافیست به آمار توجه کنیم:7 تیرک در 2 بازی!

اما جالب اینجاست که بدشانسی های بارسا تنها به تیرک زدنها ختم نمی شود. عملکرد ضعیف داوران اسپانیا که مشخص نیست عمدی است یا سهوی(!)، تمرکز بازیکنان تیم را برهم زده و بر روی ریتم بازی بلوگرانا تاثیر گذار است. داور بازی با اسپانیول نیز طبق عادت همیشگی، اشتباهاتی عجیب داشت..

 

آقای گونزالز گونزالز که با پیش از 300 قضاوت رسمی در فوتبال اسپانیا یکی از رکورد داران قضاوت در این کشور است در این بازی نتوانست آنطور که باید و شاید قضاوت کند و به عبارتی دربی از کنترلش خارج شده بود. بازیکنان اسپانیول به راحتی خشن ترین تکلها را کرده و با کم ترین مجازات روبرو می شدند. از طرفی در بعضی صحنه ها عدم آوانتاژ دادن گونزالز باعث از دست رفتن فرصت ضد حمله برای بارسلونا می شد.

 

مواردی این چنینی باعث کاهش جذابیت لالیگا خواهد شد در نتیجه فدراسیون فوتبال این کشور و کمیته داورانش، باید  به فکر راه حلی اساسی برای بهبود سطح داوری ها در لیگ باشد...

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.