پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

جزئیات قرارداد مسی؛ پول پارو کردن در حد لالیگا

کد خبر : 46707  |  زمان ارسال : پنجشنبه 15 بهمن 1394

خیلی ها دنبال این هستند تا جزئیات قراردادهای بازیکنان و مربیان بزرگ با تیم ها را متوجه شوند. در اروپا البته مثل کشور خودمان نیست که درآمدها رسانه ای شود. آنجا رسانه ای کردن قراردادها یک جرم است و عدد درآمد افراد کاملا مخفی است. معمولا در قرارها ذکر می شود که عدد با توافق طرفین رسانه ای شود.

 

یعنی با توافق بازیکن و مدیربرنامه اش و باشگاه. معمولا درباره ستاره های بزرگ فوتبال هم این اتفاق به ندرت می افتد. نه مسی و نه رونالدو نه حتی مربیان بزرگ هم نمی خواهند ودوست ندارند که قراردادهایشان رسانه ای شود. مطلبی که نشان می دهد ستاره آرژانتینی از انتظار دو ساله برای دریافت مزایای مالی قراردادی که در سال ۲۰۱۴ با باشگاه امضاء کرده بود، حسابی راضی است. اما جزئیات این رضایت منتشر هم شده است.

 

رضایتی که منجر به پول پارو کردن در حد لالیگا می شود.بالاخره لیونل مسی هم دوستان و آشنایان نزدیکی دارد که آنها خبرهای مربوط به جیب مسی را رسانه ای می کنند. مثلا همین دوستان فاش کردند که طبق قرارداد مسی با بارسا، حقوق سالیانه این بازیکن از فصل آینده بیشتر هم می شود چرا که آنها در وقت امضای قرارداد در سال ۲۰۱۴ بر سر تأخیر دو ساله برای افزایش دستمزد مسی به توافق رسیده بودند.

 

مسی در دریای پول

هفته گذشته حجم گسترده ای از اخبار فوتبال اروپا به این مسئله اختصاص داده شده بود که مبلغ قرارداد جدید لیونل مسی تقریباً دو برابر قرارداد قبلی وی با بارسلوناست؛ یعنی از ۲۲ میلیون یورو در سال به ۴۲ میلیون یورو افزایش خواهد یافت! یعنی نزدیک به ۱۰۰ درصد افزایش قرارداد. این در حالی است که طبق یکی از بندهای این قرارداد، اگر باشگاه بارسلونا تا سال ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ قصد فروش این بازیکن آرژانتینی را داشته باشد، باید تمام غرامت های مربوط به دستمزد مسی را هم پرداخت کند. اما تمامی این پرداختها بابت طلب لیونل مسی در دو فصل گذشته صورت می گیرد؛ البته خود مسی در هنگام امضای قرارداد با این شرط موافقت کرده بود.

 

اگر از بارسا برود چه؟

اما این افزایش دستمزد بابت پرداخت های معوقه در دو فصل گذشته است که طی دو فصل آینده به مسی پرداخت می شود؛ پس در عمل هیچ افزایشی در مبلغ مالی این قرارداد لحاظ نشده است. علت این پرداخت های معوقه به زمان امضای قرارداد در سال ۲۰۱۴ بر می گردد و حاصل روابط حسنه بین باشگاه، مسی و پدرش است. باورتان می شود که پدر مسی مدیربرنامه های مسی باشد؟ ظاهرا مثل اینکه اینطور است.

 

پس آب زیر خانواده مسی نمی رود. در واقع مسی قراردادی به ارزش سالیانه ۳۲ میلیون یورو را امضاء کرده اما به منظور رعایت حال باشگاه، که در آن زمان به شدت درگیر مسائل و مشکلات مالی بود، توافقی بین آنها صورت گرفته که دستمزد پرداختی به مسی در دو سال آخر قراردادش افزایش خواهد یافت.تنها درخواست مسی از باشگاه این بود که وکیلش بندی را مبنی بر این به متن قرارداد اضافه کرد که در صورت قطع همکاری بین دو طرف تا قبل از سال ۲۰۱۸، باشگاه بارسلونا ملزم به پرداخت ما به التفاوت مبلغ توافق شده خواهد بود.

 

حالا اگر بارسا در سال ۲۰۱۶ قصد فروش مسی را داشته باشد، باشگاه باید مبلغ ۲۰ میلیون یورو به عنوان دستمزد معوق به مهاجم آرژانتینی بپردازد؛ و در صورت فروش مسی به تیمی دیگر در سال ۲۰۱۷، بارسا ۱۰ میلیون یورو به مسی خواهد پرداخت. البته مسی خودش می داند که در این سطح، فعلا از بارسلونا رفتنی نیست و همه فوتبال دوستان اطمینان دارند که بعید مسی به باشگاه دیگری منتقل شود؛ بهترین بازیکنن جهان در سال گذشته، اصلاً به فکر جدائی از باشگاه برای کسب درآمد بیشتر نیست.

 

تنها چیزی که مسی به آن فکر می کند چیزی نیست به جز گلزنی و کسب موفقیت های بیشتر همراه با تیم محبوبش، بارسلونا. شک نکنید که همینطور است.در هر حال با توجه به طرفداران ویژه ای که لیونل مسی دارد، به نظر می رسد که وی حالاحالاها در باشگاه آبی اناری ها بماند و ستاره تابناک آسمان بارسلونا باشد و همچنان در سطح لالیگا پول پارو کند. تازه با شرایطی که مسی دارد، مطمئن باشید به این راحتی ها قراردادش را فسخ نمی کند و به تیم دیگری نمی رود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.