پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته/لوانته 0-2 بارسلونا|از سرعت پایین تا تقسیم انرژی

کد خبر : 46873  |  زمان ارسال : دوشنبه 19 بهمن 1394

اختصاصی/ ظهر یک شنبه در هفته 23 لالیگا، بارسلونا موفق شد تا با نتیجه 2-0 لوانته قعر نشین را شکست داده و در روزی که بارسای خسته و بی انگیزه ای را شاهد بودیم، 3 امتیاز به حساب این تیم واریز شود!

 از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس با ما تا انتها همراه باشید...

1) سرعت بسیار پایین انتقال توپ

از همان آغاز بازی معلوم بود که بارسای متفاوتی را خواهیم دید. از طرفی زمان بندی بسیار بد این دیدار و از طرفی برنامه ی فشرده بلوگرانا در هفته های اخیر، سبب شد تا نتوانیم همان بارسای تهاجمی و سرعتی ای را که انتظار داشتیم ببینیم.

پاس کاری های در زمین خودی که عموماً بین مدافعین اتفاق می افتاد طبق معمول همیشه اجرا می شد اما مشکل اصلی انتقال توپ به سایر خطوط تیم بود. سرعت انتقال توپ از خط دفاع به هافبک بسیار بسیار پایین شده و در زمان حملات نیز این کندی بیشتر خودش را نشان می داد.

 

 گرچه با گل به خودی بازیکن لوانته، شاگردان انریکه جلو افتادند تا بازی بد و کندشان، سبب از دست رفتن امتیاز نشود. اما طبیعتاً انتظار داشتیم تا بارسای سرحال تر و سریع تری ببینیم.

2) انگیزه بالای لوانته با چاشنی اشتباه آبی اناری ها

معمولاً تیم های قعر نشین خطرناک نیستند و گاهاً شاهد این بوده ایم که اینگونه تیم ها دربرابر تیم های قوی تر، گل باران می شوند. البته استثنا های زیادی نیز وجود دارد که لوانته با بازی بسیار خوبش در مقابل تیمی به بزرگی بارسا، ثابت کرد که لالیگا لیگی بسیار سخت و غیر قابل پیش بینی و سرشار از این استثنا ها است.

 

خوان فرر سرمربی لوانته ترکیبی نسبتاً متعادل برای مقابله با بارسا در نظر گرفته بود و در دقایقی از بازی نیز این ترکیب، شکلی تهاجمی و زهر دار به خود می گرفت. عملکرد قابل تقدیر لوانته به همینجا ختم نشده بود و آنها تا پایان مسابقه، توانستند به سمت دروازه ی براوو 11 شوت شلیک کنند! در سایر آمار های هجومی نیز پا به پای بارسلونا عمل کردند و اگر کمی خوش شانس بودند شاید می توانستند حداقل مانع از کلین شیت آبی اناری ها در این دیدار شوند.

 

هرچند اشتباهات بازیکنان بارسا نیز در این موقعیت ها بی تاثیر نبود! در یکی از بدترین بازی های دنی آلوز، سایر شاگردان انریکه نیز عملکرد متوسط رو به پایینی داشتند...

3) تقسیم انرژیِ پر ریسک به سبک انریکه!

یکی از ویژگی های بارز مربیگیری انریکه، " تقسیم انرژی " است. این تقسیم انرژی گاهی با استفاده از ترکیب چرخشی خودش را نشان می دهد و گاه نیز با آرام کردن بازی و پاس کاری در زمین خودی. در دیدار با لوانته نیز مورد دوم را مشاهده کردیم. انریکه قصد داشت با هدر دادن حداقلِ انرژی، کم ترین حاشیه و درگیری و مهم تر از همه، بدون دادن مصدومیت، 3 امتیازش را بدست آورَد!

 

این تاکتیک انریکه در اکثر مواقع به خوبی جواب داده است اما در موارد اندکی نیز تبعات نه چندان جالبی برای بارسلونا داشته است. مانند دیدار با لاکرونیا یا حتی تقابل با والنسیا ( در لیگ ) که باعث شد بارسا امتیازات زیادی را از دست بدهد.

 

البته با توجه به برنامه بسیار فشرده بارسلونا در هفته های پیش روی، تصمیم انریکه مبنی بر تقسیم انرژی برای بازی های آینده، بسیار معقول بوده و می تواند در راه قهرمانی بسیار تعیین کننده باشد...

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.