پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بیست بازیکن برتر تاریخ بارسلونا به انتخاب سایت گل

کد خبر : 46995  |  زمان ارسال : پنجشنبه 22 بهمن 1394

اختصاصی/خبرنگار باشگاه ایگناسی اولیوا لیست بهترین بازیکنانی که تاکنون پیراهن بارسلونا را پوشیده اند گرد آورده است ملاک این اننخاب ها،توانایی،ثبات،مدت زمان حضور و افتخارات بازیکنان است.

20.ویکتور والدز(14-2002)

او یکی از اسطوره باشگاه کاتالانی است و در کنار آنتونی رامالتس بهترین دروازه بان تاریخ بارسلوناست. والدز در دوازده سال حضورش در بارسا 602 بازی انجام داد و یک دروازه بان مطمئن برای این تیم بود. والدز برای کسب تجربه های جدید بارسلونا را ترک کرد.

19.ریوالدو(2002-1997)

ریوالدو، جانشین رونالدو در بارسلونا شد که به تازگی به اینتر پیوسته بود. دریبل ها و شوت ها و ضربات آزاد او استثنایی بود و هواداران بلوگرانا با دیدن بازی های او به وجد می آمدند. ریوالدو گل های زیبای بسیاری برای بارسلونا زده است. او در سال 99 برنده توپ طلا شد.

18.پائولینو آلکانترا(16-1912)

بازیکنی متعلق به گذشته های خیلی دور. او با زدن 369 گل در 357 بازی برای بارسلونا، دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه به حساب می آید. شوت های وی به قدری محکم بود که در بازی مقابل فرانسه، شوتش تور دروازه را پاره کرد.

 

17.آنتونی رامالتس(62-1947)

دروازه بانی سریع و باهوش بود و می توانست حرکات مهاجمان را پیش بینی کند. او در دوره خود در اسپانیا بهترین بود و عملکرد عالی او در جام جهانی برزیل در سال 1950 باعث شد تا لقب "گربه ماراکانا" را دریافت کند.

16.لوئیس سوارز(61-1954)

آلفردو دی استفانو به او لقب "آرشیتکت" داد زیرا سوارز دیدی فوق العاده داشت. سوارز در سال 60 برنده توپ طلا شد و او تنها اسپانیایی در تاریخ است که به این افتخار دست یافته است. او سال بعد به اینتر پیوست و به اولین بازیکن اسپانیایی تبدیل شد که در سری آ به میدان رفته است.

15.میشل لادروپ(94-1989)

لادروپ در نبرد های تک به تک مقابل مدافعان بسیار عالی بود و دیدی بی نظیر داشت به طوری که بدون نگاه کردن می توانست دقیق ترین پاس ها را بدهد. او به مدت پنج سال رهبر خط هافبک بارسلونا بود و در نهایت به رئال مادرید پیوست.

14.سزار رودریگز(55-1942)

یکی از بهترین مهاجمان تاریخ بارسلونا. او یک گلزن ذاتی بود و در نبرد های هوایی تبحر خاصی داشت. او یکی از اعضای مهم تیم قدرتمند دهه 50 بارسلونا بود.

13.هریستو استویچکوف(98-1990)

استویچکوف از زسکا صوفیه بلغارستان راهی بارسلونا شد و او یکی از رهبران تیم رویایی بارسلونا در دهه نود بود. او از معدود بازیکنانی است که برنده کفش طلا، لیگ قهرمانان اروپا و توپ طلا شده است.

12.میگول برناردو(89-1973)

میگول، ملقب به "تارزان" در کنار کارلس پویول یکی از بهترین مدافعان تاریخ آبی اناری هاست. او 664 بازی برای بارسلونا انجام داد و از مشخصه های او یارگیری فوق العاده، شوت های محکم و قدرت بدنی بالا بوده است.

11.سرخیو بوسکتس(؟-2008)

شاید سرخیو بوسکتس بزرگترین بازیکن در فوتبال است که ارزش هایش آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است. بوسکتس زیاد گل نمی زند اما تصور بارسلونای بدون او کمی سخت است. گواردیولا او را به تیم اصلی آورد و وی بسیار پیشرفت کرد. بوسکتس بسیار باهوش است و شعور تاکتیکی بسیار بالایی دارد.

10.رونالدینیو(08-2003)

پس از چهار سال ناکامی، رونالدینیو به عنوان ستاره در پروژه جدید بارسلونا خریداری شد. "شاعر فوتبال" چشم نواز ترین بازی ها را برای بارسا انجام داد و به بازگشت این تیم به اوج کمک شایانی کرد. رونالدینیو یک توپ طلا، دو لالیگا و یک لیگ قهرمانان اروپا را با بارسلونا به دست آورد. بازیکنان زیادی در سانتیاگو برنابئو از تیم حریف، تشویق نشده اند اما رونالدینیو یکی از آن هاست.

9.جوزه سامیتیر(33-1918)

یکی از نماد های بزرگ تاریخ بارسلونا. سامیتیر تکنیکی فوق العاده و شوت هایی دقیق داشت و هواداران به او لقب "شکارچی خرچنگ" دادند. او از رهبران بارسا در زمان های دور بود.

8. رونالد کومان(95-1989)

قهرمان ومبلی! او با گلش به سمپدوریا در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 92، اولین جام بارسلونا در این رقابت ها را به ارمغان آورد. او با وجود این که یک مدافع بود 102 گل برای بلوگرانا به ثمر رساند و استفاده از ضربات آزاد و پنالتی و توپ های مرده، شگرد او بود. او عنوان گلزن ترین مدافع تاریخ را یدک می کشد و در خارج از زمین نیز با اخلاق و مهربان بود و نزد هواداران بارسلونا بسیار محبوب بود.

7. یوهان کرایوف(78-1973)

یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ و برنده سه توپ طلا. کرایف چه به عنوان مربی و چه به عنوان بازیکن انقلابی در بارسلونا ایجاد کرد و در اولین فصل حضورش باعث شد تا بارسلونا پس از 14 سال قهرمان لالیگا شود.

6. کارلس پویول(2014-1999)

پویول، کاپیتان بزرگ بارسلونا است و یک چهره مثال زدنی در تاریخ فوتبال. او همواره برای بازیکنان حریف و خودی قابل احترام بوده است و روحیه جنگندگی و سخت کوشی او مثال زدنی است.

5.پپ گواردیولا(2001-1990)

الماسی دیگر از لاماسیا! گواردیولا هافبکی فوق العاده با دیدی فوق العاده بود. پپ محور اصلی تیم رویایی بارسلونا بود و با این تیم به قهرمانی اروپا رسید. گواردیولا در سال 2008 در کسوت مربی به بارسلونا بازگشت و دورانی طلایی را برای کاتالان ها رقم زد.

4. آندرس اینیستا(؟-2003)

آندرس جادویی از لاماسیا! دیدی باز و فوق العاده، دریبل های بی نظیر و پاس های عالی او، آندرس را تبدیل به بازیکنی خاص کرده است. به جرئت می توان گفت اینیستا، ژاوی و بوسکتس بهترین خط هافبک تاریخ فوتبال را رقم زدند. مسلما گل اینیستا در دقیقه پایانی مسابقه چلسی-بارسلونا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیاد ماندنی ترین لحظه او برای هواداران بارساست.

3.کوبالا(62-1950)

رهبر بارسلونای رویایی در دهه 50 مسلما کوبالاست و او نماد این تیم در قرن بیستم به حساب می آید. فوتبال او به دلیل مصدومیت های متعدد زود به پایان رسید و در مربیگری نیز توفیقی کسب نکرد اما بازهم او جزو مهم ترین بازیکنان و اسطوره های بارسلونا به حساب می آید.

2. ژاوی هرناندز(2015-1998)

ژاوی بهترین بازیکن اسپانیایی تاریخ است. ارزش های او تنها در بارسلونا نمایان می شود. او یک رهبر ارکستر بزرگ است و نقشه ای از اتفاقات مسابقه در ذهن خود دارد و یکی از بهترین بازیساز های تاریخ به شمار می رود. ژاوی با کسب سه گانه از بارسلونا جدا شد.

1.لیونل مسی(؟-2004)

آیا مسی بهترین بازیکن تاریخ است؟ این سوالی است که خیلی ها به آن جواب مثبت می دهند و مسلما او بهترین بازیکن دوره فعلی است. او تمام افتخارات ممکن را در بارسلونا کسب کرده و اکثر رکورد های بزرگ در جهان فوتبال را جابجا کرده است. مسی تنها بازیکنی در تاریخ فوتبال است که پنج بار برنده توپ طلا شده است.

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.