پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگانبارسلونابارسلونا-پاری سن ژرمنپاری سن ژرمن

اینفوگرافی : مقایسه‌ ی ریاض محرز با ستاره‌ های فصول گذشته ‎‌ی لیگ برتر

کد خبر : 47082  |  زمان ارسال : یکشنبه 25 بهمن 1394

رابین ون پرسی، ادن ازار، گرت بیل، لوئیس سوارز و وین رونی فصل‌هایِ بسیار خوبی در چند سالِ اخیرِ لیگِ برتر طی کرده‌اند. اما نمایشِ ریاض محرز در این فصل می‌تواند به یادماندنی‌تر از تمامِ این ستاره‌هایِ بزرگ باشد


وقتی ریاض محرز مقابلِ سیتی به زمین رفت، 7 بازی بود که گل نزده بود. کلودیو رانیری قبل از بازی گفته بود که حالا که همه محرز را می‌شناسند او باید تلاشِ زیادی کند تا راه‌هایِ جدیدی برایِ عبور از مدافعینِ حرف پیدا کند. راههایی که وینگرِ الجزایری لستر در اتحاد پیدا کرد هیچ شانسی برایِ مدافعینِ سیتی باقی نگذاشت و آن گلِ شاهکار، گلی که می‌تواند تاثیری حیاتی در قهرمانیِ احتمالیِ لستر داشته باشد را با خودش به همراه آورد. درسته که جیمی واردی این فصل بهترین گلزنِ لستر و لیگ است، اما مشخص است هیچ بازیکنی به اندازه‌یِ ریاض محرز برایِ تیمِ رانیری نقشی حیاتی ندارد. پس بیاییم محرز با ستاره‌هایی که در چند فصلِ اخیرِ لیگِ برتر درخشیدند و لقبِ بهترین بازیکنِ فصل را از آن خودشان کرده‌اند مقایسه کنیم.

 

محرز تا اینجایِ فصل 14 گل و 10 پاسِ گل در 24 بازی داشته است. یعنی متوسطِ نقشِ مستقیم در یک گل در هر بازی. این آمار همین حالا بهتر از آمارِ گرت بیل در فصلِ 2010-2011 (8) و ادن ازار در فصلِ 2014-2015 (23) است. اگر محرز به همین شکل ادامه دهد به احتمالِ خیلی زیاد آمارِ بیل در فصلِ 2012-2013 (25) و رونی در فصلِ 2009-2010 (29) را هم پشتِ سر خواهد گذاشت. شاید برایِ محرز فقط آمارِ رابین ون پرسی در فصلِ 2011-2012 (40) و لوئیس سوارز در 2013-2014 (43) قابلِ دسترسی نباشد.

 

اما بازیِ محرز تنها در گل زدن و پاسِ گل زدن خلاصه نمی‌شود. غیر از ادن ازارِ فصلِ پیش، محرز بیش از تمامِ بازیکنانِ نام برده میانگینِ دریبل در هر بازی (3.3) و خطایِ انجام شده رویش (2.1) داشته است. هیچکدان از این بازیکنان بیشتر از محرز پاسِ عمقی نداشته‌اند (0.5 در هر بازی، به اندازه‌یِ سوارز)، و هیچکدام بیش از محرز تکل نزده‌اند (1.3 در هر بازی) ، غیر از بیل در 2010-2011. این آمار نشان از فوتبالیستی کامل‌ دارد که در تمامِ ابعادِ بازی به تیمش کمک می‎‌کند.

 

از منظری دیگر تاثیری که محرز رویِ تیمش و مکانی که در حالِ حاضر دارد، بیش از این ستاره‌ها بوده است. گرت بیل با تمامِ درخشش موفق نشد تاتنهام را در دو فصلِ مذکور بالاتر از رده‌یِ پنجم بیاورد، وین رونی موفق نشد باعثِ قهرمانیِ یونایتد شود و ادن ازار با اینکه درخششِ زیادی در قهرمانیِ فصلِ پیشِ چلسی داشت، باید این افتخار را با ستاره‌هایِ دیگری مثلِ تری، ایوانوویچ، فابرگاس، ماتیچ و کاستا تقسیم کند. حتی لوئیس سوارز هم در فصلِ رویاییِ خودش در نهایت موفق نشد قهرمانی را برایِ لیورپول به دست بیاورد، هرچند شاید در ابتدایِ فصل قرار گرفتنِ لیورپول بینِ چهار تیمِ اول هم موفقیت برایِ برندان راجرز محسوب می‌شد. حتی رابین ون پرسی هم با 30 گل و 10 پاسِ گلش موفق نشد طلسمِ آرسنال را بشکند و برایِ قهرمانیِ لیگ فصلِ بعدش راهیِ منچستر یونایتد شد. از این نظر کاری که محرز برایِ لستر انجام داده ارزشی افزون پیدا می‌کند. اگر لستر حتی بینِ چهار تیم هم بماند، محرز به عنوانِ لایق‌ترین بازیکنِ سال بعد از کریس رونالدو در فصلِ 2008-2009 انتخاب خواهد شد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.