پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته : خیخون 1-3 بارسلونا / از دفاع چند لایه خیخون تا پنالتی بر باد رفته !

کد خبر : 47304  |  زمان ارسال : جمعه 30 بهمن 1394

اختصاصی / چهار شنبه شب، در بازی عقب افتاده ی هفته 16 لالیگا، این بارسلونا بود که موفق شد با 3 گل از سد خیخون بگذرد. دو گل مسی در کنار تک گل سوارز، 3 امتیاز این دیدار را به بلوگرانا هدیه داد.

 

 از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس تا انتها با ما  همراه باشید...

 

 

1) دفاع چند لایه و منظمی که فقط مسی می توانست آن را از هم بپاشد!

بازی از همان ابتدا با پرسینگ فشرده از طرف هر دو تیم آغاز شد. خیخونی ها ترجیح داده بودند تا در زمین خودی بمانند و با استفاده از یک دفاع 3 لایه و متراکم، مانع فضاسازی بارسایی ها از عمق شوند. به همین دلیل بازی به کناره ها کشیده شد و تاکتیک تیم انریکه این بود که با استفاده از حرکات تکنیکی نیمار و مسی در چپ و راست، بتوانند قفل این دفاع چند لایه را باز کنند!

 

اما این تاکتیک دست کم در 20 دقیقه اول، کار ساز نبود. نیمار در اوایل بازی تمرکز کافی نداشت و هر اقدامی که برای دریبل زدن انجام می داد، بی ثمر بود. در سمت دیگر هم، مسی چند باری موفق به دریبل زدن و ارسال پاس در محوطه جریمه شد اما به دلیل پوشش خوب خط دفاعی خیخون، تمامی توپ ها دفع و یا بلوکه شدند.

 

تاکتیک دیگر بارسلونا برای از هم پاشیدن این دفاعِ لایه لایه، شوت های از راه دور بود و درست در همین موقع، مسی یکی از آن سوپر گل های بی نظیرش را به ثمر رساند تا این دفاع لعنتی بالاخره از هم بپاشد!

 

 

شوت از راه محکم و قدرتمند پای چپ مسی، کات مناسبی نیز پیدا کرد و در گوشه ی دروازه خیخون جای گرفت تا کار بلوگرانا در ادامه آسان تر شود. هرچند درست 2 دقیقه بعد از این گل، روی یک حرکت تاکتیکی و تمرین شده، شاگردان فرناندز به گل رسیدند. اما تنها چند دقیقه کافی بود تا روی پاس سوارز، مسی توپ را به طاق دروازه کوئیار بکوبد و خیال آبی اناری ها را راحت کند..

 

2) وضعیت فاجعه بار پنالتی ها

شاید بارسای فعلی مهار نشدنی و دیوانه وار به نظر برسد، شاید تیم فعلی بتواند بدون پنالتی نیز حریفانش را گل باران کند، شاید تعارف کردن پنالتی و دیدن این همه صمیمیت در تیم لذت بخش باشد، اما اگر سرنوشت بارسلونا در دیداری حساس ( به خصوص در لیگ قهرمانان اروپا ) به پنالتی کشیده شود، چه خواهد شد؟ 

 

در فصل جاری هر سه ضلع MSN در پنالتی ها ناکام بودند. نیمار با 4 بار از دست دادن و مسی و سوارز هر کدام با 2 بار، در مجموع 8 پنالتی را خراب کرده اند تا بارسا از 16 پنالتی ای که نصیبش شده، تنها موفق به ثمر رساندن نصف آنها باشد!

3) آیا ویدال جایگزین مناسبی برای آلوز خواهد بود؟

مطمئناً انتظارات از الیکس ویدال به عنوان جانشین دراز مدت دنی آلوز بسیار بالاست. وی یک نیم فصل صبر کرد تا بتواند با لباس آبی اناری، نمایش درخشانش در سویا را تکرار کند. اما پس از پایان محرومیت و در بازی هایی که انریکه به وی اعتماد کرده است، آن چیزی که انتظار داشتیم را ( دست کم فعلاً ) ندیده ایم. وی در گل خیخون مقصر بود و همچنین در اکثر کورس ها جا می ماند. نفوذ های چندان جالبی نیز نداشت و به جز پاس گلش به سوارز، عملاً هیچ فعالیت مثبتی از وی ندیدیم.

 

البته باید یاد آور شد که با چند بازی نمی توان درباره سطحِ یک بازیکن نظر داد و کیفیت ویدال نیز باید در پایان فصل مورد ارزیابی قرار بگیرد. اما چیزی که طرفداران بارسلونا را نگران کرده، این است که آیا ویدال جایگزین مناسبی برای آلوز خواهد بود؟ خواهیم دید..

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.