پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

تحلیل بازی بارسلونا 6-0 خیخون / شب پنالتی ها

کد خبر : 50169  |  زمان ارسال : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / بازیکنان بارسلونا شب گذشته توانستند با جشنواره گل مقابل خیخون به صدر جدول بازگردند.

 

آبی اناری ها شب گذشته ساعاتی پس از واگذار کردن صدر جدول به اتلتیکو، با به ثمر رساندن 6 گل، بازگشتی رویایی به صدر را جشن گرفتند که این پیروزی مقابل خیخونی به دست آمد که هلیلوویچ را از بارسلونا در ترکیب خود می دید که این بازیکن موفق شد تا اولین بازی دوران حرفه ای خود را در یک تیم اصلی در نیوکمپ انجام دهد و شاید خیخون از این منظر برای بارسلونایی ها بابت پرورش و رشد بازیکن جوانش قابل احترام بود.

 

بارسلونا بازی را درخشان آغاز کرد و در سیستم 1-3-2-4 خیخون که از محوطه جریمه بارسلونا در ابتدای بازی پرس می کردند و با بردن توپ به کناره ها به ویژه جناح راست، منتظر بهره بردن از فضای خالی بین مدافعان و هافبک بودند که با هوشیاری مدافعان بارسا ناکام ماندند. اما درنهایت این بارسایی ها بودند که برای به گردش درآوردن توپ مشکلی را احساس نکردند و درنهایت روی درگیری دروازبان خیخون و سوارز درون محوطه جریمه، توپ روی خط و منطقه قوس محوطه، مقابل چشمان مسی افتاد تا لئو با یک ضربه سر آرام توپ را درون دروازه قرار دهد که روی این گل بازیکنان خیخون اعتقاد به خطای سوارز بر روی پیچو داشتند.

 

آیا گل اول بارسلونا خطا بود؟

 

پس از این گل، خیخون بازی سزاوارانه خود را ادامه داد و حتی می توانستند چندین مرتبه به گل تساوی دست یابند که روی یکی از صحنه های پرفشار و نفس گیر خود خواستار اعلام ضربه پنالتی بابت برخورد توپ به دست پیکه شدند ولی تصاویر تلویزیونی نشان داد که این برخورد نمی توانست خطای هند باشد و درنهایت نیمه اول با برتری یک گله بارسا به پایان رسد تا بابت موقعیت هایی که خیخون خلق کرد، هواداران بارسا همچنان استرس بازی را احساس کنند.

 

luis suarez

 

با آغاز نیمه دوم، بارسلونا در نیوکمپ مجددا به همراه سوارز درخشید و با چهار گلی که لوئیس به ثمر رساند، مجددا دست به آتش بازی زد که دو گل از چهار گل او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و در دیداری که بارسلونا سه ضربه پنالتی را در شب اخراج بازیکن خیخون به دست آورده بود، آخرین پنالتی را نیمار برای خالی کردن فشارهای انتقاد از خود پشت ان ایستاد، ضربه ای که نزدیک بود پس از برخورد به پای دروازبان به گل تبدیل نشود.

 

اما مرد اول میدان بی شک لوئیس سوارزی می باشد که با به ثمر رساندن 4 گل دیگر، علاوه بر اینکه روی مغز رونالدو راه رفت و شاید آن را گاز گرفت!، تاثیر بسزایی روی اعتماد به نفس تیمی داشت که تا همین هفته گذشته هوادارانش با استرس نظاره گر بازی های تیم محبوبشان بودند، سوارزی که با 8 گل در دو بازی، تمامی معادلات کریس را برهم زد تا در روزهای مصدومیت کریس، ستاره پرتغالی رئال با زانوهای بغل کرده خود، با حسرت به گل های لوئیس نگریسته باشد.

 

هم اکنون اعتماد به نفس بالای لوئیس سوارز، درکنار اعتماد به نفس بازیافته شده بازیکنان بارسلونا در بهترین زمان ممکن، سرنوشت قهرمانی آبی اناری ها را در دستان کاتالانی ها قرار داده است و حضور رئال و اتلتیکو در لیگ قهرمانان، فرصت ویژه دیگری برای فتح لالیگا برای بارسلونا خواهد بود، در روزهایی که حتی هواداران رئال و اتلتیکو نیز گویی لالیگا را به یاد لیگ قهرمانان فراموش کرده اند.

 

این چه چهره ایست؟ !!!

 

neymar

 

چه بخواهیم چه نخواهیم و یا بهتر است بگوییم که چه دوست داشته باشیم و چه نه، نیمار حس و حال خوبی ندارد و وقتی مغز حس خوبی نداشته باشد، حس خوب نیز به پاهای یک بازیکن منتقل نخواهد شد، پاهایی که روی پنالتی نیز در آستانه لغزش بودند اما خوشبختانه پنالتی نیمار پس از برخورد به پای پیچو به تور چسبید. 

 

همواره عادت داشتیم تا روی گل های بارسلونا، چهره بشاش نیمار را به عنوان یکی از بشاش های برزیلی ببینیم و این چهره بی شک گویای خیلی از چیزهاست است و نیمار فقط به فقط به آرامش نیاز دارد تا به روزهای اوج خود بازگردد. شاید در روزهایی که سوارز و مسی می درخشند، افت عملکردی نیمار به این علت جلوه می کند و خیلی ها این مسئله را قبول نداشته باشند اما چهره غیر بشاش نیمار را نمی توان کتمان کرد.

 

نکته بارز نیمار درحال حاضر لذت نبردن از بازی و گردش توپ بین پاهایش است به صورتی که در دیدار شب گذشته تلاش هایش توسط بازیکنان خیخون مسدود شد که حاصل کارهای اضافی او بود و همچنین روی زدن ضرباتش تعلل زیادی می کرد که یکی از بهترین موقعیت های بازی شب گذشته را در موقعیتی تک به تک، به بدترین شکل ممکن از دست داد.

 

تصمیم انریکه

 

luis enrigue


 
لوئیس انریکه پس از برتری 1-0 در نیمه اول و شکننده بودن این پیروزی، آزادی عمل بیشتری به بازیکنان تهاجمی خود داد به صورتی که ساختارهای طراحی حملات بارسا در خط میانی در نیمه دوم، علارغم مقاوت خیخون در نیمه اول، موقعیت های زیادی را در نیمه دوم نصیب آبی اناری ها کرد و شاید اگر تا انتهای نیمه اول، بارسلونا عملکرد نیمه دوم خود را داشت، لوئیس انریکه می توانست به یک یا دو بازیکن بزرگ خود فرصت استراحت بدهد.

 

داوری رضایت بخش بود؟ !!!

 

بی شک گومز و دستیارانش شبی کابوس وار را گذراندند که شاید خطای هند احتمالی نیمه اول توسط پیکه، فشار را روی او جهت اتخاذ تصمیماتش افزایش داد و با کارت زرد دوم به ورانجس بازیکن خیخون روی خطای پنالتی ای که شاید سخت گیرانه بر روی نیمار در نیمه دوم اعلام شد، به تفکرات قابل پیش بینی مادریدی ها دامن زد. گومز در نیمه دوم سه پنالتی را برای بارسلونا اعلام کرد که از نظر خیخونی ها، دو پنالتی سوال برانگیز بود.

 

همچنین علاوه بر گومز، تصمیم کمکش نیز روی گل اول و شبهه برانگیز سوارز از نظر آفساید، دردسرساز شد اما این تصمیم قاعدتا کمتر از تصمیمات گومز روی پنالتی های اعلام شده و نشده در نیمه های اول و دوم تاثیر داشت تا رئالی ها این بهانه را به دست آورند که بتوانند از نظر خود، ارزش این پیروزی را کمتر جلوه بدهند.


کاپیتانی ارزشمند 

 

iniesta

 

اما درنهایت باید به ارزش بازیکنی بپردازیم که کاملا درخدمت تیمش می باشد، کاپیتانی که به عنوان هافبک در میانه میدان، با پاس های کلیدی و حرکات غیرقابل توقف خود با به دست گرفتن توپ و پیدا کردن فضاهای خالی بین خطوط، به همراه چرخش ها و مانورهای خود، پایه گذار شب درخشان دیگری شد. درست است که او روی پنالتی ها تاثیر نداشت اما در طول بازی فوق العاده بود.

 

البته باید گفت که این چیز جدیدی برای آندرس نیست اما در شبی که مسی، سوارز و نیمار با گلزنی های خود، توجهات را به سوی خود جلب می کنند، باید به عنوان هوادار کمی به عقب تر آمد و دید که چه بازیکنانی در درخشش این سه مهاجم آتشین تاثیرگذار بوده اند.  

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.