پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بررسی دلیل افت نیمار / فرصتی برای شکوهی دوباره

کد خبر : 50186  |  زمان ارسال : یکشنبه 5 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / در ادامه مقاله ای برای بیان بررسی علل ضعف عملکردی نیمار در دیدارهای اخیر و راهکار خروج او از فشار منتقدین قرار داده شده است.

 

پس از برتری 6-0 بارسلونا مقابل خیخون و گلزنی نیمار و بازگشت بارسلونا به صدر جدول، انتقاد از این برزیلی اشتباه به نظر می رسد اما عملکرد او مقابل خیخون عملکردی همراه با فقدان اعتماد به نفس بود. هرکسی که عملکرد او را در مقابل مدافعان حریف در فصل گذشته دیده باشد، به صورتی که او حتی بدون ریختن عرق این کار را به راحتی انجام می داد، خواهد دانست که هم اکنون مسایل برای این ستاره برزیلی به درستی پیش نمی رود.

 

مسلما این عملکرد نیمار برای مدت کوتاهی بوده است اما آخرین باری که نیمار بازی خوبی را ارایه کرد چه موقع بود؟ مسلما دیدار شب گذشته به همراه دیدار مقابل دپورتیوو اخرین بازی هایی بودند که بارسلونا بیش از حد خوب کار کرد اما برای نیمار نیز اینگونه بود؟ 

 

بارسلونا موفق شد تا در 16 ماه مارس آرسنال را در نیوکمپ با نتیجه 3-1 در لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد و پس از آن بود که همه چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش رفت. بارسا پس از بازی با ارسنال، در تاریخ 1 فروردین در هفته 30 لالیگا مقابل ویارئال در زمین این تیم به میدان رفت و در دیداری که راکیتیچ و نیمار با گل های دقایق 20 و 41 بارسلا را در نیمه اول 2-0 راهی رختکن کردند اما بازی سرانجام با دو گل دقایق 57 و 62 تیم میزبان با تساوی 2-2 به پایان رسید تا بارسا پس از اینکه برتری خود را در عرض 5 دقیقه از دست داد، دیگر نتواند به بازی بازگردد و نیمار نیز نتوانست نمایش خوب خود را از ان به بعد ارایه دهد.

 

neymar

 

و دقیقا پس از این تساوی و عملکرد نچندان دلچسب بارسا در نیمه دوم دیدار مقابل ویارئال بود که شکست های پیاپی مقابل رئال مادرید، رئال سوسیداد، والنسیا و شکست در ویسنته کالدرون در لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد یعنی در 5 دیداری که نیمار موفق به گشودن دروازه حریفان نشده بود و باید گفت که به صورت کلی خسته و ناامید به نظر می رسید و قادر به ایجاد موقعیت گلزنی نبود و از ان بدتر اینکه حتی نمی توانست موقعیت های فراهم شده از سوی هم تیمی هایش را نیز به گل تبدیل نماید.

 

اما باید توجه داشت که فقط فرم بد نیمار تنها عامل موثر مخرب روی نتایج ناامید کننده سریالی بارسلونا نبود چونکه تمامی بازیکنان از حرکت روی شیب نزولی عملکردی خود رنج می بردند اما شاید این فرم بد کنونی نیمار به از دست رفتن رتبه سوم بهترین بازیکن سال فیفا منجر شود که او در 1 ژانویه 2016 با کسب 7.86 درصد آرای رای دهندگان ان را از ان خود نمود.

 

neymar

 

او در چهارشنبه شب و در دیدار مقابل دپور بهتر از دیدار شب گذشته مقابل خیخون به نظر می رسید، جایی که دیگر به مانند شب گذشته از روی نقطه پنالتی گل نزد بلکه روی همکاری خوب سوارز موفق شد تا به خشکسالی گلزنی خود پس از 579 دقیقه پایان داده باشد و انتظار می رفت که نیمار به مرور زمان اعتماد به نفس بالای خود را به دست اورد که به همین دلیل، بازی مقابل خیخون می توانست سکوی پرتابی برای او جهت رهایی از دست منتقدان باشد ولی بارهم نشانه های اعتماد به نفس پایین جلوه گر بود.

 

نیمار یکی از بهترین موقعیت های بازی را با تعلل خود در دیدار شب گذشته از دست داد که طبیعتا واکنش رسانه ها را درپی داشت و روح تیمی فوق العاده بارسا، باعث شد تا لئو و سوارز، آخرین پنالتی بازی را به او بدهند تا خود و اعتماد به نفسش را بیابد و اگر صادق باشیم، واقعا اینگونه نبود؟ بله، نیمار پنالتی را به لطف مسی و سوارز دوستان صمیمی خود به دست آورد تا از فشار روی خود بکاهد اما گل شدن این پنالتی نیز شاید نتواند بازی بی روح نیمار را توجیه کند.

 

او در نیمه اول دو فرصت طلایی را پس از همکاری و پاس خوب مسی از دست داد که روی یکی از آن ها شوت او بلوکه شد و توسط مدافعان و ناکام ماند. تفکر نیمار برای راه اندازی هم تیمی هایش خوب است اما نیماری نیست که در فصل گذشته و نیم فصل اول علارغم تحت فشار بودن، خود را در فضای شوتزنی قرار می داد تا بلافاصله پس از پیدا نمودن فضایی برایعبور توپ، کار را تمام نماید.

 

neymar

 

جالب بود که روی ضربه دوم نیز نیمار فضای خالی تک به تک با دروازبان را با معطل کردن کاهش داد تا با دست دست کردن، در فضایی کاملا بسته ضربه خود را به دروازبان خیخون بکوبد، توپی که نه پاس داده شد و نه ضربه درستی به آن زده شد. در نیمه دوم نیز او به سوی محوطه جریمه خیز برداشت اما به جای شلیک توپ به سمت دروازه تصمیم گرفت ان را به مسی پاس بدهد درحالی که لئو تحت فشار قرار داشت تا این موقعیت نیز از دست برود.

 

چند دقیقه بعد، شرایط برای او بدتر هم شد زمانی که او برای شوتزنی از فاصله هفت یاردی معطل کرد و به دنبال جستجوی بازیکنی برای دادن پاس به جای شوت زدن بود که درنهایت ضربه اش راه به جایی نبرد و واقعا سوال بزرگی ایجاد می شود که چگونه بازیکنی که در هر دو دیدار یک چهارم و هر دو دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل گذشته و به علاوه فینال لیگ قهرمانان گلزنی کرد، در مقابل دروازه تا این حد ابتدایی و آماتور گونه کار کند؟

 

بنابراین نیمار در فرم خوبی نیست و هیچ شکی در این خصوص باقی نمی ماند چون او در بازی خود در استفاده از موقعیت ها و بهترین بهره از توپ هایی که در اختیار دارد، حرفه ای عمل نمی کند و حرفه ای عمل نکردن نمادی از افت عملکرد می باشد و هرچند که انریکه از او حمایت کرد اما نیمار باید بداند که این مدل بازی، او را از رقابت برای کسب توپ طلا و قرار گرفتن در جمع نفرات برتر دور خواهد کرد چون این قضیه دیگر ربطی به حمایت انریکه ندارد.

 

messi and neymar and suarez

 

حتی هواداران بارسلونا نیز این را به خوبی می دانند به صورتی که انریکه پس از حمایت از نیمار بابت مزیت های بالای او برای تیمش، از صدا زده شدن نام نیمار نیز استفاده کرد و گفت که تشویق شدن نام او از سوی هواداران به او کمک خواهد کرد و نیمار به آن نیاز دارد، نیماری که هم اکنون شادابی از چهره او به مثال تصویر بالا رخت بر بسته است. 

 

بنابراین با حمایت هواداران بارسلونا در نیوکمپ از نیمار برزیلی، این ستاره باید از این فرصت بهره ببرد تا به زودی به دوران اوج خود بازگردد، فرصتی که اغلب نصیب هرکسی نمی شود و نیمار با دریافت حمایت از سوی هواداران بارسا در مقابل والنسیا و خیخون، باید هرچه سریعتر خود را به روزهای خوبش نزدیک کند چون هم اکنون هواداران از تیمشان برای فتح لالیگا بیش از پیش حمایت خواهند کرد و او نیز از این حمایت مستثنی نیست.

 

هم اکنون تنها نکته نگران کننده برای نیمار، فشار رسانه ها و به ویژه عملکرد خوب سوارز و مسی می باشد که نیمار را بیش از پیش در کانون توجهات قرار می دهد و بازی های باقی مانده بارسلونا فرصت خوبی برای جونیور جهت به اتمام رسیدن فصل به بهترین شکل ممکن می باشد.

 

بارسلونا هم اکنون چهار دیدار تا انتهای فصل در پیش روی خود می بیند که سه دیدار در لیگ و یک دیدار در فینال کوپا دل ری خواهد بود و این چهار دیدار می تواند، ذهن نیمار را برای تابستان و آماده شدن برای فصل آتی آماده کند و شاید یک دیدار استراحت برای نیمار، او را برای دو دیدار انتهای فصل برای در دست گرفتن جام قهرمانی لالیگا و فتح کوپا دل ری کاملا آماده نماید ولی انچه که بسیار دارای اهمیت است، نیمار باید در چهار دیدار باقی مانده، در شکوه احتمالی انتهای فصل بارسلونا، خود را در جشن قهرمانی باشکوه ببیند.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.